Gå til innhold

Ateisme


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg og ser tankegangen din klarere. Men du er jo ikke religiøs, det er pr definisjon ingen tro. Så da mener du i utgangspunktet at kristne tar helt feil ang Gud? 

Har en venninne som har samme tankegang som deg. 

Anonymkode: cb859...bb3

Korrekt. Jeg tror ikke på Gud, jeg har flere ganger blitt direkte bevisst på Gud så jeg vet at Gud eksisterer og er ekte. Religiøse folk tar feil om Gud ja. For dem er Gud en ide bare, det er en misforståelse. Ikke mange vet hva Gud er. Selv om mange tror på Gud og liker å si at dem vet, så er sannheten at dem bare tror men vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Conal skrev:

Korrekt. Jeg tror ikke på Gud, jeg har flere ganger blitt direkte bevisst på Gud så jeg vet at Gud eksisterer og er ekte. Religiøse folk tar feil om Gud ja. For dem er Gud en ide bare, det er en misforståelse. Ikke mange vet hva Gud er. Selv om mange tror på Gud og liker å si at dem vet, så er sannheten at dem bare tror men vet ikke. 

Forstår. Jeg skjønner tankegangen din og du er langt i fra om å være alene om det. Det er ikke en dum tankegang og en fin vri på alt og ingenting. Men det er akkurat det samme som ateister, bare at vi ikke kaller det Gud. 

Anonymkode: cb859...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår. Jeg skjønner tankegangen din og du er langt i fra om å være alene om det. Det er ikke en dum tankegang og en fin vri på alt og ingenting. Men det er akkurat det samme som ateister, bare at vi ikke kaller det Gud. 

Anonymkode: cb859...bb3

Jeg vet hvilken Gud ateister ikke tror på og det er forståelig. Religion har skapt en feil misforstått ide om Gud. Men likevell, Gud er ikke en ide. Gud er faktisk virkelig. Med en full awakening så er Gud det mest korrekte forklaringen på hva som skjer. Det er mer korrekt en å si "bevissthet", "universet", osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I am God. I am God. I am God" - Mansur al-Hallaj

"Aham Brahmasmi" - I am the Absolute

Kan finne ufattelig flere. Mange igjennom historien har realisert Gud. Det jeg snakker om er ikke noe nytt. Det jeg har opplevd aka oppvåkning til Gud har ufattelig mange andre også. Mennesketen har blitt bevisst på Gud i minst 5000 år. Men de vil alltid være i minoritet siden det krever så utrolig mye å realisere Gud. Det krever døden selv aka total ego død. Ikke mange er villige til det. 

Det er dem som faktisk vet at Gud eksisterer. Også er det religiøse som tror på en misforstått versjon av Gud. De vet ikke om Gud, de bare tror på Gud. De kan bare tro bevisst eller ubevisst siden dem har ikke direkte blitt bevisst på Gud. Også til slutt har du ateister som ikke tror på Gud. Sannheten er at dem bare tar feil siden Gud eksisterer, det er bare det at de ikke har blitt bevisst på Gud. 

Endret av Conal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ana0603
4 timer siden, Trimsi skrev:

Sikkert mye "enklere" å hevde at man er agnostiker ja 😆 men for meg ville det å hevde at jeg ikke vet om gud finnes eller ikke, nesten være som å hevde at jeg ikke vet om homeopati virker eller ikke, eller er usikker på om dinosaurene levde eller ikke. 

Det er uendelig mye som jeg både vil hevde ikke finnes, ikke virker eller ikke har skjedd. Kan man bevise at gud ikke finnes? Tja, sikkert, som f.eks bevise at det å be ikke virker.. Dette er jo et sentralt punkt i kristendommen "Derfor sier jeg dere, Alt dere ber om i bønnen, tro bare at dere får det, så skal det bli gitt dere" I svært mange studier, mange gjort på sykehus, har man sett at det ikke er forskjell på hva som skjer med de som ber til en gud om noe, og de som ikke gjør det. 

Mm, men det blir ikke det samme. Vi har dinosaurbein så vi kan vite at dinosaurene fantes, og vi har et stort antall medisinske studier som får homepati til å virke veldig suspekt. Vi har ingenting som tilsier at Gud ikke finnes. Ja, du kan tenke at ideen om Gud er helt crazy liksom, men å ikke tro på Gud er ikke det samme som å ikke tro på homeopati eller lignende 👍

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...