Gå til innhold

Ateisme


Anbefalte innlegg

23 timer siden, Gorilla skrev:

Ateister sier at Gud ikke finnes, mens de egentlig tror at han ikke finnes. For de har ingen bevis på at han ikke finnes. Ingen kan vitenskapelig bevise at han ikke finnes. Dermed er ikke ateisme vitenskap, men tro. 

Med den logikken er ALT tro

Anonymkode: 061b9...331

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, Conal said:

Haha, Gud er før, over og utenfor logikk. Ateister, akuratt som religøse folk, har ingen anelse om hva Gud er.

Det er bare de som ikke klarer å tenke rasjonelt som må overbevise seg at det er feil å tenke rasjonelt.

Anonymkode: 25cd2...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken er ALT tro

Anonymkode: 061b9...331

Akkurat 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Conal skrev:

Gud er ikke noe å debattere med ateister. Det er hele trikset til Gud. Du kan ikke kommunisere det. Gud er utenfor språk, rasjonalitet, bevis og sinnet i seg selv. Så å snakke om det er meningløst. Man må direkte oppleve Gud. Direkte bevissthet av Gud er primært og fundamentalt, det kommer før og over alt. Det er sant under alle omstendigheter. 

Ateisme på den andre siden er som en religion. Du kan ikke ha fornuftig diskusjon med ateister fordi dems premisser er ikke grunnet i fornuft men i tro. Ateisme er et tro, bare at det er et negativt tro. Hvis du tenker over det klart så kan du bli bevist på at ateisme er en tro. Ateister sier at Gud ikke finnes. Det er en tro, det heter negativ tro. 

Det er dødsstraff i 13 muslimske land om man promoterer ateisme. Jeg tror du blander ateisme med humanisme ?  Både kommunister og kapitalister kan være ateister. Ateismen er kun Gudsfornektelse , som er lov i Norge og i de fleste andre vestlige land. Gudsfornektelse er en del av religionsfriheten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken er ALT tro

Anonymkode: 061b9...331

Vi kan sier at vi vet noen tinger som universell lov. Nå hvordan kan jeg bevise at logikk og tro er to forksjellig tinger?

Støtten til logikk er et sett av vitenskapelige og deduktive mekanismer som lar oss forstå en ting metodisk. 
Tro er et sett med oppfatninger og fakta utenfor all logikk som gjør at vi, til tross for hvilket poeng vi går, kan komme tilbake til den samme ideen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Familytree skrev:

Vi kan sier at vi vet noen tinger som universell lov. Nå hvordan kan jeg bevise at logikk og tro er to forksjellig tinger?

Støtten til logikk er et sett av vitenskapelige og deduktive mekanismer som lar oss forstå en ting metodisk. 
Tro er et sett med oppfatninger og fakta utenfor all logikk som gjør at vi, til tross for hvilket poeng vi går, kan komme tilbake til den samme ideen.

Hvem som helts som prøver å grunne virkeligheten under logikk vil feile. Hele dette forumet er full av tullinger som ikke forstår hva enten Gud, vitenskap eller logikk egentlig er. Gud eksisterer, benekt det så mye du vil. Vitenskap i høyere bevissthetstilstander er rett og slett usann og den lager et forsterket konseptuel virkelighet, benekt det så mye du vil. Logikk og rasjonalitet handler ikke om sannhet og er forferdelig begrenset, benekte det så mye du vil. Jeg og du er Gud, benekt det så mye du vil. 

Gud/Bevissthet/Sannheten er før, utenfor og over alt av logikk, bevis, vitenskap og sinnet i seg selv. Det kommer til og med før opplevelse selv, noe som er noe av det mest sjokkerende man kan våkne opp til. Alt dette må oppleves selv. Overrasker meg utrolig lite om en som enda ikke har våknet opp men fortsatt sover ikke forstår hva jeg skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ateisme er mangel på tro. Mangel på tro blir ikke det samme som en tro, like lite som mangel på epler blir epler. Du skriver bare vrøvl. Foreslår du tar deg en pause på dette forumet, nok vrøvl fra deg nå.

Anonymkode: 7c6ae...3de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ateisme er mangel på tro. Mangel på tro blir ikke det samme som en tro, like lite som mangel på epler blir epler. Du skriver bare vrøvl. Foreslår du tar deg en pause på dette forumet, nok vrøvl fra deg nå.

Anonymkode: 7c6ae...3de

Det er selvsagt ikke mangel på tro lille venn, når du sier at Gud ikke finnes. Da tror du, negativ tro. Du vet ikke. Men er ikke vits å diskutere med en sovende sau. Tenker meg at ingen i dette forumet har hatt en oppvåkning, er veldig få i dette landet som har. 

Først våkner man opp til at det ikke er noe Gud. Så går man dybbere og våkner opp til at Gud eksisterer og realiserer hvor dum man var hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken er ALT tro

Anonymkode: 061b9...331

 

17 timer siden, Gorilla skrev:

Akkurat 

Så hvordan kan du være så skråsikker da??????

Anonymkode: 061b9...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Conal skrev:

Det er selvsagt ikke mangel på tro lille venn, når du sier at Gud ikke finnes. Da tror du, negativ tro. Du vet ikke. Men er ikke vits å diskutere med en sovende sau. Tenker meg at ingen i dette forumet har hatt en oppvåkning, er veldig få i dette landet som har. 

Først våkner man opp til at det ikke er noe Gud. Så går man dybbere og våkner opp til at Gud eksisterer og realiserer hvor dum man var hele tiden. 

Jeg tror ikke, men jeg vet det ikke finnes en gud. 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva denne oppvåkningen din går ut på, hva skiller den fra andre? For mange sier det samme med ulike guder og også uten Gud. Jeg er oppriktig nyskjerrig. 

Anonymkode: cb859...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Conal skrev:

Det er selvsagt ikke mangel på tro lille venn, når du sier at Gud ikke finnes. Da tror du, negativ tro. Du vet ikke. Men er ikke vits å diskutere med en sovende sau. Tenker meg at ingen i dette forumet har hatt en oppvåkning, er veldig få i dette landet som har. 

Først våkner man opp til at det ikke er noe Gud. Så går man dybbere og våkner opp til at Gud eksisterer og realiserer hvor dum man var hele tiden. 

Hvorfor skulle jeg ønske å ”oppleve gud" slik som deg. Du virker fiendtlig, negative, nedlatende og bitter. Tror ikke du har det noe greit med deg selv i det hele tatt..

Anonymkode: 061b9...331

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Conal skrev:

Det er selvsagt ikke mangel på tro lille venn, når du sier at Gud ikke finnes. Da tror du, negativ tro. Du vet ikke. Men er ikke vits å diskutere med en sovende sau. Tenker meg at ingen i dette forumet har hatt en oppvåkning, er veldig få i dette landet som har. 

Først våkner man opp til at det ikke er noe Gud. Så går man dybbere og våkner opp til at Gud eksisterer og realiserer hvor dum man var hele tiden. 

Ateisme, avledet fra greske atheos, «uten gud», er en tankeretning hvor man ikke tror på at det finnes noen gud,

----------------

Dette får du altså til å bli å tro. Når «ikke tror» blir til det motsatte, å tro, sier det seg selv at du ikke har særlig mye å slå i bordet med. En klovn som lager sine egne definisjoner, og skriver som en 8-åring.

Anonymkode: 7c6ae...3de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg ønske å ”oppleve gud" slik som deg. Du virker fiendtlig, negative, nedlatende og bitter. Tror ikke du har det noe greit med deg selv i det hele tatt..

Anonymkode: 061b9...331

Dette er dine egne vrangforestillinger om meg. Kunne ikke brydd meg mindre, jeg har nådd bevissthetstilstander veldig få i historien har og jeg vet jeg er Gud ;)

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ateisme, avledet fra greske atheos, «uten gud», er en tankeretning hvor man ikke tror på at det finnes noen gud,

----------------

Dette får du altså til å bli å tro. Når «ikke tror» blir til det motsatte, å tro, sier det seg selv at du ikke har særlig mye å slå i bordet med. En klovn som lager sine egne definisjoner, og skriver som en 8-åring.

Anonymkode: 7c6ae...3de

Lol. Å ikke tro at noe ikke finnes er i seg selv en tro. Det burde til og med du skjønne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Conal skrev:

Lol. Å ikke tro at noe ikke finnes er i seg selv en tro. Det burde til og med du skjønne. 

Det er dessverre bare du som ikke skjønner at «ikke tror» ikke er det samme som å tro. Men ved å ta tiden til hjelp, greier du nok til slutt å skjønne det. :) 

Anonymkode: 7c6ae...3de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skjønner det hvis du får en voksenperson til å lese det høyt til deg. 

Anonymkode: 7c6ae...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all sunn fornuft så er det den som vil bevise noe finnes, som da må bevise. Den som ikke tror, har inget å bevise. 

Er mange tng vi vet, dog ikke 100% men sannsynligheten for at det er motsatt er så liten at det sees på som absurd. Derfor er det alltid den som mener noe finnes, som må bevise dets eksistens.

 

Selv er jeg agnostiker, som jo er stikk motsatt av religiøse. 

Anonymkode: a925c...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.12.2019 den 2.49, Familytree skrev:

Hvordan kan ateister bevise at Gud ikke finnes hvis de avviser Guds eksistens?
Menneskene som kan bevise at Gud ikke finnes er de kristne fordi de kommer inn i Guds verden.
Noen kan ikke oppdage ting ved å se utenfra.
Du kan ikke jakte på bjørnen hvis du er redd for å komme inn i hulen.

Trenger du bevis for at  julenissen, tannfeen og påskeharen ikke finnes? Eller tror du på dem også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre bare du som ikke skjønner at «ikke tror» ikke er det samme som å tro. Men ved å ta tiden til hjelp, greier du nok til slutt å skjønne det. :) 

Anonymkode: 7c6ae...3de

Er ingenting å skjønne. Jeg har blitt bevisst på at ateisme er en tro, spiller ingen rolle hvor mye ateister benekter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Conal skrev:

Er ingenting å skjønne.

Nei, hos deg har det stoppet helt opp. :) Heldigvis finnes det litt mer intelligente mennesker her inne, med tilstrekkelig språkforståelse til å skjønne at «ikke tro» ikke er det samme som «å tro.»

Anonymkode: 7c6ae...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...