Gå til innhold

Ville du vist bilder av deg selv i koma/respirator til media?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hvilke tilstander gjør at de oppretter dagbok? 

Jeg er ikke intensivsykepleier og kjenner ikke de retningslinjene, men vil tro det er voksne pasienter med forventet langvarige opphold på intensiv. Altså ikke de som ligger der 1-6 dager og så overflyttes sengepost eller rehab. 

Les gjerne her for mer info https://www.bt.no/nyheter/i/wEb4A5/sykepleierne-tok-bilder-og-skrev-110-dagboeker-til-pasientene-sine-i-fj

Anonymkode: 5505a...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hvilke tilstander gjør at de oppretter dagbok? 

Pasienter som ligger en stund på intensiv, over en uke. Forskning viser at intensivopphold gir risiko bla for posttraumatisk stresssyndrom. Dagboken er ment som en bearbeiding av oppholdet. 

Anonymkode: f12a8...074

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det et skrik om oppmerksomhet, så nei jeg ville ikke latt noen legge ut bilde av meg, eller gjort det selv i en sånn sårbar posisjon. Poster så vidt noen bilder av meg selv ut på nett, så ville ikke føltes naturlig ut for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, s0la skrev:

For meg er det et skrik om oppmerksomhet, så nei jeg ville ikke latt noen legge ut bilde av meg, eller gjort det selv i en sånn sårbar posisjon. Poster så vidt noen bilder av meg selv ut på nett, så ville ikke føltes naturlig ut for meg.

Ja man lure på om mange av reportasjene der ute bare er for å informere om andre eller om det heller er et ønske om oppmerksomhet. Når samme historier fortelles i fem ulike medier så synes jeg at det nærmer seg det psykelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...