Gå til innhold

Hva synes dere om at barna er i barnehagen når foreldrene har fri julaften, romjula og nyttårsaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når foreldrene har fri, burde de virkelig ha barna hjemme sammen med seg. Barna trenger også fri, og foreldrene er dem de er mest glad i og ønsker tid sammen med! Foreldre som sender barna i barnehagen med en tam bortforklaring om at barnet kjeder seg, det blir for lang ferie, man må vaske/rydde/handle i fred, er egoister. Det er min ærlige mening. 

Når det er sagt, er det kanskje best for barnet å heller være i barnehagen, sammen med voksne som bryr seg og koser seg sammen med dem, framfor foreldre som mener de er slitsomme og til bry. Trist, er det. 
Det mest irriterende for oss som jobber i barnehage, er de som melder på barna sine i julen, men allikevel tar fri. De gir jevnt blaffen i at vi som jobber der da kunne fått avspasere/ta ut ferie, når bare halvparten av de påmeldte dukker opp. 

Anonymkode: 6a2d1...bdc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvinne487

Jeg jobber i barnehage. Har barnet mitt i samme barnehage. Jeg jobber lillejulaften og da må han være i barnehagen. Men alle avdelinger er slått sammen,så da er vi uansett sammen. Heldigvis har barnehagen stengt i heeeele jula. Så de foreldrene som konsekvent sender barna i barnehagen når de selv har fri,må faktisk være sammen med dem selv. Og det er flere som sender barna i barnehagen og forteller åpent om alt det morsomme de har gjort. Barnet kommer gjerne 7.15 og blir hentet 16.45 når vi stenger. I tillegg bruker de så lang tid i garderoben at vi får ikke låst før nærmere 17.00. Det får se sannelig høre også ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, O.G. skrev:

Kan være at ungene har godt av å komme i barnehagen i mellomjula.....

Utdyp gjerne.

Anonymkode: 6a2d1...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i min bhg at det er

en 5åring,

en 4 åring,

to 3 åringer

en 2åring

og to1 åringer

som skal komme disse dagene det er åpent i romjula. De vennene de leker med til vanlig har fri, men vi skal garantert gjøre gøye ting disse dagene, men barna venter likevel på å bli hentet fordi det er ikke det samme å være i barnehage når ikke de de pleier å leke med er der.  
håper virkelig at barna skal være i barnehagen fordi foreldrene skal på jobb selv. Ikke fordi det er kjedelig å være hjemme med de.... for barn fortjener ikke foreldre som ikke kan engasjere de. 14 dager hjemme med egne barn burde ikke være vanskelig. Det burde være en glede, og fornøyelse både for barn og foreldre.
 

Anonymkode: 9c962...833

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår barnehage er det åpent i romjula, og det er rundt 10 barn som har meldt inn behov. Disse kommer fra fire forskjellige avdelinger, og blir sammen på en avdeling. Så disse dagene blir helt annerledes enn vanlige barnehagedager. Få eller ingen av vennene deres er tilstede. 

Anonymkode: fbc73...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Når foreldrene har fri, burde de virkelig ha barna hjemme sammen med seg. Barna trenger også fri, og foreldrene er dem de er mest glad i og ønsker tid sammen med! Foreldre som sender barna i barnehagen med en tam bortforklaring om at barnet kjeder seg, det blir for lang ferie, man må vaske/rydde/handle i fred, er egoister. Det er min ærlige mening. 

Når det er sagt, er det kanskje best for barnet å heller være i barnehagen, sammen med voksne som bryr seg og koser seg sammen med dem, framfor foreldre som mener de er slitsomme og til bry. Trist, er det. 
Det mest irriterende for oss som jobber i barnehage, er de som melder på barna sine i julen, men allikevel tar fri. De gir jevnt blaffen i at vi som jobber der da kunne fått avspasere/ta ut ferie, når bare halvparten av de påmeldte dukker opp. 

Anonymkode: 6a2d1...bdc

Glad ungen min ikke går i din bhg, du høres ikke hyggelig ut. Om en mor eller far sender ungen sin i bhg selv om de har fri, hva så? Du vet ingenting om hva den enkelte forelder eller familie går gjennom. Hva hvis det er utbrenthet, psykisk sykdom, dødsfall, samlivsproblemer etc. Det kan faktisk være gode grunner til at et barn må i barnehagen selv om mor/far har fri. Er det så vanskelig å forstå? Er dere så bitre fordi dere ikke får fri selv eller hva er greia?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tanuki skrev:

Glad ungen min ikke går i din bhg, du høres ikke hyggelig ut. Om en mor eller far sender ungen sin i bhg selv om de har fri, hva så? Du vet ingenting om hva den enkelte forelder eller familie går gjennom. Hva hvis det er utbrenthet, psykisk sykdom, dødsfall, samlivsproblemer etc. Det kan faktisk være gode grunner til at et barn må i barnehagen selv om mor/far har fri. Er det så vanskelig å forstå? Er dere så bitre fordi dere ikke får fri selv eller hva er greia?

Enig i dette! I fjor hadde vi nyfødte tvillinger, så ettåringen var litt i bhg de tre dagene i romjulen. De som mener noe om det kan godt prøve å ha 3 barn under 2 år før de uttaler seg. Nå er vi i en annen situasjon og hun har masse fri og skal selvfølgelig ha fri hele jula.

Ellers så er jeg så naiv at jeg tror de fleste ønsker å gi barna sine den beste jula de klarer, alt annet syns jeg er utrolig egoistisk og trist.

Anonymkode: 76844...4f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tanuki skrev:

Glad ungen min ikke går i din bhg, du høres ikke hyggelig ut. Om en mor eller far sender ungen sin i bhg selv om de har fri, hva så? Du vet ingenting om hva den enkelte forelder eller familie går gjennom. Hva hvis det er utbrenthet, psykisk sykdom, dødsfall, samlivsproblemer etc. Det kan faktisk være gode grunner til at et barn må i barnehagen selv om mor/far har fri. Er det så vanskelig å forstå? Er dere så bitre fordi dere ikke får fri selv eller hva er greia?

Det er virkelig ikke sånn at alle har gode grunner, noen bare orker ikke ha barna hjemme. Slutt å alltid unnskylde foreldre !

Anonymkode: d5fb6...0ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Vi benytter oss av det,  selv om vi har fri, et par timer i romjula mens vi får vasket og ryddet litt😊 ikke mere en 3 timers tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke sånn at alle har gode grunner, noen bare orker ikke ha barna hjemme. Slutt å alltid unnskylde foreldre !

Anonymkode: d5fb6...0ee

Det er sikkert noen som ikke har gode grunner.  Og så er det noen som har veldig gode grunner.  Poenget er at du vet ikke hvem som tilhører hvilken gruppe. Å slenge ut generelle fordømmelser synes jeg vi kan spare oss for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mynlen skrev:

Det er sikkert noen som ikke har gode grunner.  Og så er det noen som har veldig gode grunner.  Poenget er at du vet ikke hvem som tilhører hvilken gruppe. Å slenge ut generelle fordømmelser synes jeg vi kan spare oss for.

 Å mitt poeng er at man slutte å unnskylde hele tiden. Det har blitt en uting i dette samfunnet at absolutt alt skal unnskyldes.

Anonymkode: d5fb6...0ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.12.2019 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Nok en gang, overskriften står det jul og nyttår. Det er det jeg svarer på.

Anonymkode: d5fb6...0ee

Nok en gang, når alle misforstår deg, så er det DU som ikke har uttrykt deg klart nok. 

Anonymkode: c23c1...be0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nok en gang, når alle misforstår deg, så er det DU som ikke har uttrykt deg klart nok. 

Anonymkode: c23c1...be0

Nok en gang, les overskriften så slipper man å kverulere så innmari.

Anonymkode: d5fb6...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er virkelig ikke sånn at alle har gode grunner, noen bare orker ikke ha barna hjemme. Slutt å alltid unnskylde foreldre !

Anonymkode: d5fb6...0ee

Men du kjenner ikke disse familiene. Du antar det verste om folk (at de ikke vil være sammen med sitt eget barn), i stedet for å ta inn over deg at det vet du faktisk ikke noen ting om. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎15‎.‎12‎.‎2019 den 12.23, AnonymBruker skrev:

 Å mitt poeng er at man slutte å unnskylde hele tiden. Det har blitt en uting i dette samfunnet at absolutt alt skal unnskyldes.

Anonymkode: d5fb6...0ee

Lite poeng i å unnskylde seg for noe som ikke er feil gjort i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre kommer aldri til å sendes i bhg/sfo mellom jul og nyttår. Mannen har fri, og jeg prøver å få fri. I år har jeg ferie, så jeg og barna har siste dag på jobb/bhg i dag. Skal bli veldig godt med dager uten stress og mas. De skal dog til besteforeldrene en tur på lørdag mens vi handler, for å pynte juletre😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at andre gjør det de må eller vil. Selv hadde jeg ikke sendt barna mine i hverken barnehage eller SFO i skoleferien så fremt det ikke var helt nødvendig (og det har det heldigvis heller aldri vært), men for oss har det vært viktig å ha mest mulig tid sammen med barna våre (og de har ingen spesielle behov eller annet som skulle tilsi at de har det bedre i barnehagen enn med oss) og de har selv også satt veldig pris på lang juleferie med familien.

Jeg har sagt det før her på KG, og jeg sier det igjen: jeg synes veldig mange synser altfor mye om andres valg (og sjelden i positiv forstand) og folk flest vet veldig mye mindre om andres liv enn det de selv tror de gjør. Og ja, det gjelder også dine beste venner og din aller nærmeste familie.

Endret av Arkana
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 18.28, Gliffy skrev:

Men du kjenner ikke disse familiene. Du antar det verste om folk (at de ikke vil være sammen med sitt eget barn), i stedet for å ta inn over deg at det vet du faktisk ikke noen ting om. 

Hva vet du om det? Kjenner nok til å vite at de ikke har gode grunner alle sammen

Anonymkode: d5fb6...0ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...