Gå til innhold

Å nei. Ungen kastet opp og vi skal feire bursdagen i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, mammahjarte said:

Lol enkekte folk her er ganske hysteriske. Sjansen for å ligga for dauden etterpå er ikkje betydelig stor.

Eg hadde såklart opplyst om oppkast og hatt festen med dei som framleis ville komma. Samt sprita med handtak og overflater barnet er mykje i kontakt med, bada barnet, lagt alt logisk til vask o.s.v

Om barnet virka redusert ville eg avlyst uansett. 

Håper du får en skikkelig omgangssyke snart og tenke litt på tråden når du må spy i en bøtte samtidig som du spyr på andre enden på doen. 

Anonymkode: d1b02...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MENS barnet spyr i badekaret fordi doen er opptatt. For en gjeng her. 

Anonymkode: d1b02...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mammahjarte skrev:

Lol enkekte folk her er ganske hysteriske. Sjansen for å ligga for dauden etterpå er ikkje betydelig stor.

Eg hadde såklart opplyst om oppkast og hatt festen med dei som framleis ville komma. Samt sprita med handtak og overflater barnet er mykje i kontakt med, bada barnet, lagt alt logisk til vask o.s.v

Om barnet virka redusert ville eg avlyst uansett. 

Du vet sprit ikke hjelper mot omgangssyke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var, selv med bare oppkast en gang om natten, så kan det være omgangssyke. Og samboer var dårlig, men han kunne ikke sitte på do og spy i bøtte, for det gjorde jeg alt, så han måtte holde seg. 

Anonymkode: 6dcc4...801

Det går like lite an å holde igjen spy ved omgangssyke som å knipe igjen noen dager fordi man ikke vil føde i romjula... Han var sikkert dårlig og kvalm, men man kan virkelig ikke bestemme seg for å ikke spy ved omgangssyken. 

Anonymkode: 9999f...8c5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mammahjarte skrev:

Lol enkekte folk her er ganske hysteriske. Sjansen for å ligga for dauden etterpå er ikkje betydelig stor.

Eg hadde såklart opplyst om oppkast og hatt festen med dei som framleis ville komma. Samt sprita med handtak og overflater barnet er mykje i kontakt med, bada barnet, lagt alt logisk til vask o.s.v

Om barnet virka redusert ville eg avlyst uansett. 

Sprit tar ikke norovirus, kun såpe og vann

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper du får en skikkelig omgangssyke snart og tenke litt på tråden når du må spy i en bøtte samtidig som du spyr på andre enden på doen. 

Anonymkode: d1b02...369

Du håper eg skal bli vilt syk? Eg sa tydelig at eg ville informert folk i forkant. Eg har ingen rett til å utsetta folk for potensiel smitte. Synest folk er litt hysteriske likevel. Eg håper faktisk ikkje du blir syk sjølv om du ønskjer meg vondt.

2 minutter siden, Kvelertak said:

Du vet sprit ikke hjelper mot omgangssyke sant? 

Ja eigentlig. Det er dråpesmitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å utsette selve feiringen i 1-2 uker.

Det vil fremdeles kalles feiringen av barnets 1-årsdag.

Må være mye bedre å kunne si at "Vi feiret den litt på etterskudd, siden du var litt syk på selve dagen, men vi hadde mange kaker vi koste oss med hjemme den dagen, og du fikk gaver fra oss den dagen." heller enn å si at 

"Onkel Per og tante Kari ble syke siden de ble smittet av deg, men siden de er så høflige av seg fikk ingen av oss vite det før neste gang vi møtte dem."

Anonymkode: be8d7...6cf

Jojo, men jeg fikk inntrykket av at vedkommende mente at det ikke var vits å feire en ettårsdag overhodet. Skjønner godt at man kan utsette bursdagen om ungen er sjuk, men er allmenntilstanden fin kan oppkast være av andre årsaker enn omgangssjuka. 

Anonymkode: 4ad42...df6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, mammahjarte said:

Du håper eg skal bli vilt syk? Eg sa tydelig at eg ville informert folk i forkant. Eg har ingen rett til å utsetta folk for potensiel smitte. Synest folk er litt hysteriske likevel. Eg håper faktisk ikkje du blir syk sjølv om du ønskjer meg vondt.

Ja eigentlig. Det er dråpesmitte.

Les mitt tydeligere innlegg så ser du hvorfor det er ikke hysteri kjære deg. 

Anonymkode: d1b02...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du avlyste. Det er det eneste riktige syns jeg. 
Niesen min var syk med omgangssyke like før bursdagen sin. Foreldrene ga beskjed om det, men mente hun var helt frisk nå! De har imidlertid tre andre barn. Jeg tenkte at de hadde smitten i seg. Jeg stolte på magefølelsen min og var de eneste som takket nei til å komme. Halvparten av familien og slekta spydde den jula.. Er glad vi fikk beskjed ig fikk muligheten til å takke nei. Det smitter lett, og noen er mer mottakelige enn andre

Anonymkode: 981b3...bc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn får ofte feber med omgangssyke. 

Feber trigger hans epilepsi.

Anonymkode: ae600...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hysteriske folk er. Kan godt forstå de som er helsemessig svekket at de bør være litt på vakt når det går omgangsyken, men eller trenger da ikke folk være så hysteriske? Dere går da i butikken, sitter på bussen, tar i håndtak, sitter med mobilen halve dagen, bruker toaletter på jobb, kjøpesentre, restauranter ect.

Jeg hadde bare ringt og informert. Jeg hadde ikke brydd meg.

Anonymkode: 83704...851

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så hysteriske folk er. Kan godt forstå de som er helsemessig svekket at de bør være litt på vakt når det går omgangsyken, men eller trenger da ikke folk være så hysteriske? Dere går da i butikken, sitter på bussen, tar i håndtak, sitter med mobilen halve dagen, bruker toaletter på jobb, kjøpesentre, restauranter ect.

Jeg hadde bare ringt og informert. Jeg hadde ikke brydd meg.

Anonymkode: 83704...851

Fint for deg, men for andre skaper det utfordringer. Jeg kan f.eks ikke jobbe hvis jeg er syk. Omgangssyke utløser 48-timers regel hos oss. Hvis jeg går i bursdag lørdag uvitende om at jeg potensielt blir smittet kan jeg dra med meg dette på jobb. Det kan få fatale konsekvenser for enkelte av pasientene mine. Nå vet jeg ikke hvem som var invitert, men hos oss har vi ofte oldeforeldre med. De er godt over 80 år, og selv om de er spreke kan en runde med omgangssyke være livstruende for dem. Selvfølgelig avlyser vi besøk eller selskap ved sykdom av hensyn til dem. 

Anonymkode: b9119...c42

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mammahjarte skrev:

Lol enkekte folk her er ganske hysteriske. Sjansen for å ligga for dauden etterpå er ikkje betydelig stor.

Eg hadde såklart opplyst om oppkast og hatt festen med dei som framleis ville komma. Samt sprita med handtak og overflater barnet er mykje i kontakt med, bada barnet, lagt alt logisk til vask o.s.v

Om barnet virka redusert ville eg avlyst uansett. 

Lol. Sprit hjelper da ikke på norovirus. 

Anonymkode: 76d68...bfc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Keikolina skrev:

Ungene mine har hatt omgangssyke, vi andre har aldri blitt smitta, er normalt med hygiene når man er med folk uansett 😊

 kan vel ikke kjøre kollektivt  heller da, nok syke folk der.

Heldig dere da. Vi har rene nazi-regimet med vask, isolering, skift, dusj osv under omgangsyken her da jeg har en sykdom som ikke tåler omgangsyken så godt. Likevel får jeg det hver eneste gang det er i hus. Uten unntak. 

Anonymkode: 2dd4c...90c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 hours ago, sommermor said:

Nå kan et barn kaste opp av flere ulike grunner enn oppkastsyken. Som pga et astmaanfall, satt noe i halsen, spist noe en ikke tåler, sterk hodepine/migrene osv.

Jeg kastet ofte opp pga av migrene da jeg var barn, men da var det virkelig ingen tvil om at dette var migrene, da det fulgte etter veldig karakteristisk hodepine. Hvis man derimot ikke vet hva oppkastet kommer av,  så må man anta at det er omgangssyke.

Anonymkode: 503e0...a65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn fram munnbind, plastikkhansker og antibac, putt det i gaveposer med silkepapir, og gi det til gjestene som "party favours" når de kommer inn døren.

Anonymkode: 68cef...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at TS ikke svarte mer på denne tråden fordi hun valgte å holde selskapet, og turte kanskje ikke fortelle det her inne.. 

Men til alle dere som kaller folk hysteriske. Det fins en del mennesker som er kronisk syke fra før, som allerede sliter for å få hver dag til å gå pga de fysiske utfordringene de har. En omgangssyke oppå dette er et helvete. Det fins også mennesker med veldig dårlig immunforsvar, av ulike grunner, eller familier som har små babyer hjemme som absolutt ikke bør få omgangssyke. Det fins så mange historier der ute, så mange grunner til at man gjerne ønsker å få velge selv når det kommer til å utsette seg for smittefare. Hvorfor ikke respektere dette?? Dere som ønsker det må gjerne utsette dere for smitte ved sånne anledninger, men la folk få bestemme selv! Så si fra til gjester om sånt!!

Anonymkode: 92300...234

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig om at man avlyser dersom man tror det kan være omgangssyken. Men det kunne godt vært mye annet også, vår nå 3 åring kan kaste opp om han er forkjøla med mye slim, er ordentlig sulten osv. Jeg vet til dags dato ikke om han noen gang har spydd av omgangssyken, for ingen av oss voksne har noen gang fått det selv om barnet har kastet opp. 

Anonymkode: b987d...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...