Gå til innhold

Å nei. Ungen kastet opp og vi skal feire bursdagen i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, må man spy så må man spy. Man kan selvsagt være kvalm uten å spy, men man kan ikke akkurat holde igjen hvis det kommer. 

Anonymkode: 9999f...8c5

Poenget var, selv med bare oppkast en gang om natten, så kan det være omgangssyke. Og samboer var dårlig, men han kunne ikke sitte på do og spy i bøtte, for det gjorde jeg alt, så han måtte holde seg. 

Anonymkode: 6dcc4...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var, selv med bare oppkast en gang om natten, så kan det være omgangssyke. Og samboer var dårlig, men han kunne ikke sitte på do og spy i bøtte, for det gjorde jeg alt, så han måtte holde seg. 

Anonymkode: 6dcc4...801

Og poenget var at om man har omgangssyke eller må spy så kan man ikke bare holde seg. 

Anonymkode: dc959...0b3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt/dag har jeg sittet på do og spydd i bøtte. Det ser ut som noen har kvelt meg fordi jeg er full av små blåmerker i ansiktet etter å ha brekt meg så mye at jeg ikke fikk puste. Jeg håper du avlyste bursdagen, eller informerte gjestene om at barnet har spydd så det er risiko for smitte. Ikke utsett gjestene for dette, selv om barnet kun spydde en gang.. 

Anonymkode: f63ec...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var, selv med bare oppkast en gang om natten, så kan det være omgangssyke. Og samboer var dårlig, men han kunne ikke sitte på do og spy i bøtte, for det gjorde jeg alt, så han måtte holde seg. 

Anonymkode: 6dcc4...801

Det klarer man ikke om man har omgangssyke. Jeg var alene med min første til han var seks, og hadde omgangssyke første gang noen uker etter at han startet i barnehage. Da var han litt over 1 år. Jeg hadde ingen avlastning, men selvfølgelig måtte jeg jo både kaste opp og gå på do likevel. Sønnen måtte bare sitte inne på badet med meg, rett og slett. Det var helt grusomt, men den over meg som sier at om man virkelig har omgangssyke klarer man ikke holde seg.

Anonymkode: 9c186...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Keikolina skrev:

Hadde holdt fest hvis ikke ungen kaster opp noe mer. Snakk om hysteri i tråden her, trenger langt i fra å være omgangssyke.

Kall det gjerne hysteri, men ikke alle er interessert i å utsette gjester for smitte. Mens andre ikke bryr seg åpenbart. Nei, det trenger ikke være omgangssyke, men det vet du jo ikke. Som du ser i tråden er det nok av folk som har blitt smittet i selskap der hvor barnet bare har spydd en gang. Samme folk som ber i selskap sender antagelig ungen i barnehagen dagen etter og, så har man det gående. 

Anonymkode: d26e0...ce0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kall det gjerne hysteri, men ikke alle er interessert i å utsette gjester for smitte. Mens andre ikke bryr seg åpenbart. Nei, det trenger ikke være omgangssyke, men det vet du jo ikke. Som du ser i tråden er det nok av folk som har blitt smittet i selskap der hvor barnet bare har spydd en gang. Samme folk som ber i selskap sender antagelig ungen i barnehagen dagen etter og, så har man det gående. 

Anonymkode: d26e0...ce0

Ungene mine har hatt omgangssyke, vi andre har aldri blitt smitta, er normalt med hygiene når man er med folk uansett 😊

 kan vel ikke kjøre kollektivt  heller da, nok syke folk der.

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Keikolina skrev:

Ungene mine har hatt omgangssyke, vi andre har aldri blitt smitta, er normalt med hygiene når man er med folk uansett 😊

Å nei men da så, da blir sikkert ingen andre smittet heller. Vi er også nøye på hygiene, du kan likevel risikere bli smittet. 

Anonymkode: d26e0...ce0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å holde et stort selskap med 20 folk når barnet blir 1? Barnet vet ikke forskjell på hverdag og bursdag 🤦‍♀️

Anonymkode: df266...c9b

Fordi ettåringen blir stor en gang, og kan finne på å spørre «hvordan feiret jeg min ettårsdag?», og da er det ganske kjipt å si «nææ, vi droppa det siden du ikke huska det uansett».

Ungen min ble ett i dag, og vi hadde selskap i dag med 5 gjester pluss oss 3, og i morgen har vi selskap med 10 gjester pluss oss 3. Vi spiser mat barnet liker, barnet leker med gjestene, åpner gaver, spiser gavepapir og koser seg maks. Det er må jo ikke være høytidelig, selv om man har en markering. Vi tar et par bilder så ungen har noe å se på i minnepermen sin. 

Anonymkode: 4ad42...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Keikolina skrev:

Ungene mine har hatt omgangssyke, vi andre har aldri blitt smitta, er normalt med hygiene når man er med folk uansett 😊

 kan vel ikke kjøre kollektivt  heller da, nok syke folk der.

For en argumentasjon 😅 kjør på, be gjester hjem når dere har omgangssyke. 

Anonymkode: d26e0...ce0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For en argumentasjon 😅 kjør på, be gjester hjem når dere har omgangssyke. 

Anonymkode: d26e0...ce0

Ingen vet om det var omgangssyke, hysteriske kvinnfolk🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi ettåringen blir stor en gang, og kan finne på å spørre «hvordan feiret jeg min ettårsdag?», og da er det ganske kjipt å si «nææ, vi droppa det siden du ikke huska det uansett».

Ungen min ble ett i dag, og vi hadde selskap i dag med 5 gjester pluss oss 3, og i morgen har vi selskap med 10 gjester pluss oss 3. Vi spiser mat barnet liker, barnet leker med gjestene, åpner gaver, spiser gavepapir og koser seg maks. Det er må jo ikke være høytidelig, selv om man har en markering. Vi tar et par bilder så ungen har noe å se på i minnepermen sin. 

Anonymkode: 4ad42...df6

Det går an å utsette selve feiringen i 1-2 uker.

Det vil fremdeles kalles feiringen av barnets 1-årsdag.

Må være mye bedre å kunne si at "Vi feiret den litt på etterskudd, siden du var litt syk på selve dagen, men vi hadde mange kaker vi koste oss med hjemme den dagen, og du fikk gaver fra oss den dagen." heller enn å si at 

"Onkel Per og tante Kari ble syke siden de ble smittet av deg, men siden de er så høflige av seg fikk ingen av oss vite det før neste gang vi møtte dem."

Anonymkode: be8d7...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å utsette selve feiringen i 1-2 uker.

Det vil fremdeles kalles feiringen av barnets 1-årsdag.

Må være mye bedre å kunne si at "Vi feiret den litt på etterskudd, siden du var litt syk på selve dagen, men vi hadde mange kaker vi koste oss med hjemme den dagen, og du fikk gaver fra oss den dagen." heller enn å si at 

"Onkel Per og tante Kari ble syke siden de ble smittet av deg, men siden de er så høflige av seg fikk ingen av oss vite det før neste gang vi møtte dem."

Anonymkode: be8d7...6cf

Hun hadde jo bestillt både mat og kaker

Anonymkode: 8768c...c39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Hun hadde jo bestillt både mat og kaker

Anonymkode: 8768c...c39

Da tar man lærdom av det, og baker kaker selv fra nå av. Kanskje har man en svigerinne og/eller bestemor som også kan bake.

Anonymkode: be8d7...6cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Keikolina skrev:

Ingen vet om det var omgangssyke, hysteriske kvinnfolk🤣

Nei det vet ingen, men det vi vet at du hadde bedt hjem folk uansett. 

Anonymkode: d26e0...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, må man spy så må man spy. Man kan selvsagt være kvalm uten å spy, men man kan ikke akkurat holde igjen hvis det kommer. 

Anonymkode: 9999f...8c5

Ja det går i alle fall ikke an å holde seg når det er snakk om omgangssyke. Sist jeg hadde det spydde jeg hele tiden nesten fra 6-7 om kvelden og helt til 7 om morgenen. Enda jeg prøvde å la vær. Kroppen styrte seg selv. Så hvis noen virkelig klarer å holde seg når det står på så vil jeg vite hvordan det er mulig.

1 time siden, Keikolina skrev:

Hadde holdt fest hvis ikke ungen kaster opp noe mer. Snakk om hysteri i tråden her, trenger langt i fra å være omgangssyke.

Skjerp deg da kvinne! Tenk litt på andre enn deg selv. En omgangssyke kan være farlig for de yngste og de eldste. Det er hardt når det står på, og ikke noe man skal utsette folk for med vilje. Til og med jeg ble helt utslitt av alt oppkast når jeg hadde det sist. Det er jævlig. Går an å bruke hodet uten å kalle det hysteri. Jeg vet hvor ubehagelig og ekkelt det er. Mye bedre å være fyllesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, AnonymBruker said:

Gjestene må jo ikke nødvendigvis bli syke?

Her har jeg googlet meg frem til hvordan unngå smitte, og jeg regner med 1-åring verken går på do eller skal lage mat til andre. Så del ut nye nyvaskede håndkle til gjestene, vask hendene på ettåring med såpe, og si ifra til gjestene at de ikke burde kysse og ta på ettåringen. Det siste er sikkert like greit uansett, så han slipper å få alt smitte fra 20 voksne! Hvis det er bare voksne i selskapet, tror det går bra. Det er verre hvis andre barn er invitert, For barn deler leker, putter de i munn, da er det veldig vanskelig å kontrollere smitte. 

 

Anonymkode: f94ce...04e

Dette er det dummest jeg har lest her så lenge 

Anonymkode: d1b02...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol enkekte folk her er ganske hysteriske. Sjansen for å ligga for dauden etterpå er ikkje betydelig stor.

Eg hadde såklart opplyst om oppkast og hatt festen med dei som framleis ville komma. Samt sprita med handtak og overflater barnet er mykje i kontakt med, bada barnet, lagt alt logisk til vask o.s.v

Om barnet virka redusert ville eg avlyst uansett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Keikolina skrev:

Hadde holdt fest hvis ikke ungen kaster opp noe mer. Snakk om hysteri i tråden her, trenger langt i fra å være omgangssyke.

Hysteri når det går omgangssyke? Vi hadde det i hus denne uka. 

Anonymkode: 9999f...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes helt ærlig mange her er ganske hysteriske. At ungen kaster opp én gang om morgenen før selskapet, betyr ikke at 20 gjester kommer til å ligge med kaldsvette og feberfantasier og kjempe for sitt liv den neste uka. Snakk om å krisemaksimere. Dere har antagelig sittet tett ved siden av folk med både det ene og andre viruset på trikken eller venterommet de siste dagene. Man kan ikke avlyse alt og barrikadere seg inne ved det minste, mulige symptom. 

Om ungen kaster opp igjen og blir mer syk utover dagen så avlyser man så klart, ikke minst for barnets egen del som trenger ro og hvile. Men om ungen virker helt pigg og det ikke kommer mer spy, kjør på med selskap. Mine unger har spydd mange ganger for ymse grunner, det har sjelden vært omgangssyke. 

Anonymkode: ba6d6...84c

Hysterisk? Jeg har akkurat kommet meg hjem fra en uke på sykehuset fordi en som tenker som deg tok med et barn som hadde bare kastet opp en gang til en famileselskap. Fikk det verste omgangssyke jeg noen gang har hatt og  siden jeg måte å ha pustet inn litt av oppkasten utviklet dette til lungebettenelse.  Best av alt er at mange ble smittet og hele mine egne familien spydde og hadde diaré samtidig.  Jeg virkelig ønsket å bare dø. Så JA, folk skal faktisk være hysterisk når folk som deg og ts tar dette så lette!!

Anonymkode: d1b02...369

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...