Gå til innhold

Å nei. Ungen kastet opp og vi skal feire bursdagen i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper virkelig at du enten avlyste eller ga gjestene beskjed i god tid før ankomst slik at de selv kunne velge TS. Jeg blir latterlig dårlig av omgangssyke og hadde ikke tatt risikoen ved å dukke opp. Hadde du unnlatt å fortelle meg at ungen var syk før jeg kom hadde jeg blitt skikkelig sur og skuffet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vel selskapet over uansett, men hvis andre står med et lignende dilemma: Informer gjestene så de kan velge selv. For alt du vet kan det hende en av dem skal ha en viktig eksamen, et jobbintervju eller har billetter til en konsert de har gledet seg til i ukevis en av de nærmeste dagene. Og som flere har nevnt, noen blir lettere syke - og dårligere - enn andre. Greit å la hver enkelt vurdere risikoen selv

Anonymkode: 61fb2...4a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han spiste risengrynsgrøt i går kveld, for første gang. Kan det være det? Er jo ikke vant til å få ku melk. Selskapet begynner ikke før 14.30 så hvis han ikke kaster opp mer før det, så er det vel ikke omgangssyke? Formen virker helt fin, han leker som vanlig. 

Anonymkode: eaf09...d3c

Min kastet opp én gang. To dager senere spydde han igjen. Han var kvalm de 2 dagene. Men han har hatt omgangssyke flere ganger uten særlige symptomer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min kastet opp to ganger på rappen midt på natten. Jeg brukte hansker og maske da jeg vasket, alt havnet i vaskemaskinen og jeg sprayet med klorin alle tenkelige steder hun hadde oppholdt seg. Jeg ble allikevel smittet.

Anonymkode: 37ace...c04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å holde et stort selskap med 20 folk når barnet blir 1? Barnet vet ikke forskjell på hverdag og bursdag 🤦‍♀️

Anonymkode: df266...c9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er poenget med å holde et stort selskap med 20 folk når barnet blir 1? Barnet vet ikke forskjell på hverdag og bursdag 🤦‍♀️

Anonymkode: df266...c9b

Kan jo hende de over ett år vet hun har bursdag.. Og hvilken unge liker ikke å møte besteforeldre og få kake 

Anonymkode: 1f98e...b91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har aldri kastet opp mer en en gang, likevel er det omgangssyke og like smittefarlig. Unger reagerer forskjellig på den omgangssyken. Det er julestri og hvis du sprer omgangssyke i hele slekta blir du særdeles lite populær!

Anonymkode: 18998...a09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo hende de over ett år vet hun har bursdag.. Og hvilken unge liker ikke å møte besteforeldre og få kake 

Anonymkode: 1f98e...b91

Jeg håper inderlig ikke at unger på 1 år vet hva kake er!!

Anonymkode: 3ecda...2dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ulrikke skrev:

Datteren min kastet også opp natt til sin 1-årsdag.

Det var kjipt, men var ikke et sekund i tvil. Selvfølgelig avlyste vi alt. 

Man gambler ikke med omgangssykesmitte. Noen spyr bare en gang eller to, men er like smittsomme, og smitter kanskje noen som gjør som datteren min da hun var 2,5 år - spyr 27 ganger på 13 timer. 

Utsett selskapet! 

27 ganger? 😱 Stakkars. Hun må ha vært helt utmattet. Måtte dere på sykehuset? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper inderlig ikke at unger på 1 år vet hva kake er!!

Anonymkode: 3ecda...2dc

Altså, har du aldri vært på barnebursdag...? Og hvor mange barn har du møtt som ikke liker kake?

Anonymkode: 1f98e...b91

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, har du aldri vært på barnebursdag...? Og hvor mange barn har du møtt som ikke liker kake?

Anonymkode: 1f98e...b91

På 1 år? Svært få ettåringer jeg kjenner får noe særlig med kake.

Anonymkode: 3ecda...2dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i et sånt selskap, da jeg fullammet en baby på 3 mnd. Jeg var altså så dehydrert og dårlig, brukte lang tid på å hente meg inn igjen. Fikk vite i selskapet at bursdagsbarnet, foreldrene og besteforeldrene hadde vært dårlige og at de hadde laget all maten selv rett etter at de ble friske/fortsatt hadde diare. Neste gang tror og håper jeg at de sier ifra.

Hvordan gikk det?

Anonymkode: af1b3...310

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk i fellen selv. Var i familieselskap hvor yngste hadde kastet opp en gang om natten. Han hadde stappet seg skikkelig kvelden før, med både det ene og det andre. Alle mente at det var grunnen til oppkast om natten. Vi dro, hadde lite nærhet med gutten. Dagen etter dro guttunge med familien hjemover, skikkelig lang biltur. De måtte stoppe og ta inn på hotell etter et par timer. Da spydde mor, far og søster. 

Morningen etterpå begynte jeg å spy, mine svigerforeldre og en svoger. Samboer ville spy, men han måtte holde seg, for vi måtte ha en til å passe ungen vår, som utrolig nok, var den eneste som ikke var dårlig! Jeg var høygravid på tidspunktet, og dette var det værste jeg noen gang har vært ute for. 

Vi skulle selvsagt ikke dratt i besøket, men tenkte som ts - spy en gang og så være i super form, da er det ikke omgangssyken. Vi har lært, og holder oss langt unna folk med oppkast! 

Anonymkode: 6dcc4...801

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorilla skrev:

27 ganger? 😱 Stakkars. Hun må ha vært helt utmattet. Måtte dere på sykehuset? 

Utmattet var hun, ja.... Husker jeg kunne stille klokka etter henne.... Hver halvtime spøy hun.... I 13 timer... Etter gang nr 27 var det brått slutt.

Vi måtte ikke på sykehuset, hun drakk mellom slaga, så selv om det sikkert var minimalt som ble tatt opp i kroppen så gikk det greit. Hadde det vart mye lenger hadde vi nok slitt mer. 

Det gikk greit altså, men fy flate så fælt det var mens det sto på.... Unner ingen spysjuke hvis man kan unngå det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du vurdere selv.

Hvor gammelt er barnet?

Fra han var 3 år har sønnen min kastet opp før alle spesielle dager fordi han var så spent.

Det er ikke få bursdager, julaftener, nyttårsaftener, og 17.maier jeg har startet dagen før fuglene har våknet med å tørke oppkast.

Anonymkode: 549d4...be1

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager,  jeg så ikke at det var ettårsdagen. 

Da kan du se bort fra mitt innlegg.

Anonymkode: 549d4...be1

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer ikke med 1-åringer. Det er ikke sikkert at det er ordentlig omgangssyke, men det bør behandles som det med 48 timers karantene.  

Anonymkode: be8d7...6cf

Stemmer.  Det var derfor jeg ba trådstarter se bort i fra det jeg skrev.

Anonymkode: 549d4...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk i fellen selv. Var i familieselskap hvor yngste hadde kastet opp en gang om natten. Han hadde stappet seg skikkelig kvelden før, med både det ene og det andre. Alle mente at det var grunnen til oppkast om natten. Vi dro, hadde lite nærhet med gutten. Dagen etter dro guttunge med familien hjemover, skikkelig lang biltur. De måtte stoppe og ta inn på hotell etter et par timer. Da spydde mor, far og søster. 

Morningen etterpå begynte jeg å spy, mine svigerforeldre og en svoger. Samboer ville spy, men han måtte holde seg, for vi måtte ha en til å passe ungen vår, som utrolig nok, var den eneste som ikke var dårlig! Jeg var høygravid på tidspunktet, og dette var det værste jeg noen gang har vært ute for. 

Vi skulle selvsagt ikke dratt i besøket, men tenkte som ts - spy en gang og så være i super form, da er det ikke omgangssyken. Vi har lært, og holder oss langt unna folk med oppkast! 

Anonymkode: 6dcc4...801

Altså, må man spy så må man spy. Man kan selvsagt være kvalm uten å spy, men man kan ikke akkurat holde igjen hvis det kommer. 

Anonymkode: 9999f...8c5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan et barn kaste opp av flere ulike grunner enn oppkastsyken. Som pga et astmaanfall, satt noe i halsen, spist noe en ikke tåler, sterk hodepine/migrene osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, sommermor skrev:

Nå kan et barn kaste opp av flere ulike grunner enn oppkastsyken. Som pga et astmaanfall, satt noe i halsen, spist noe en ikke tåler, sterk hodepine/migrene osv.

Selvfølgelig kan de det. Ingen som har sagt noe annet. Poenget er at det kan være omgangssyken selv om det bare er en oppkast, og da bør man ikke invitere halve slekta i selskap påfølgende dag. Ihvertfall ikke uten advarsel. Jeg ønsker ikke omgangssyken hverken for meg selv eller andre, det er virkelig grusomt. Derfor tar jeg forhåndsregler deretter. 

Anonymkode: d26e0...ce0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...