Gå til innhold

Å nei. Ungen kastet opp og vi skal feire bursdagen i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Våknet klokken 06.00 av at ungen kastet opp. Det kommer 20 gjester hit i dag for å feire ett årsdagen hans. To timer har gått og ungen har ikke kastet opp mer og virker i fin form. Må jeg avlyse bursdagen? 

Anonymkode: eaf09...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du vurdere selv, men jeg hadde gjort det. Omgangssyke er ikke gøy for noen. 

Anonymkode: b9119...c42

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd her også før. Avlyste selvsagt.
Det går omgangssyken nå..

Anonymkode: 9999f...8c5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verdens undergang å avlyse. Jeg kan helt ærlig si at hadde jeg som gjest vist dette, så hadde jeg sakt at vi kommer tilbake en annen dag og hatt full forståelse for det🙂

Anonymkode: c22a0...be3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

48 timers karantene.

Det er ikke ok å smitte 20 mennesker med omgangssyke.

Det er mye av det nå. Har akkurat vært igjennom det og det varte en uke. Så spar omverden for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det omgangssyke når han bare har kastet opp en gang?

Har bestilt masse mat og flere kaker.

Anonymkode: eaf09...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er det omgangssyke når han bare har kastet opp en gang?

Har bestilt masse mat og flere kaker.

Anonymkode: eaf09...d3c

Ikke nødvendigvis. Har han fått i seg noe han ikke har tålt? For mye sukker? Søtt? Om du føler han er helt bra igjen, så fortsetter du selskapet. Er du usikker, avlyser du

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det omgangssyke når han bare har kastet opp en gang?

Har bestilt masse mat og flere kaker.

Anonymkode: eaf09...d3c

Ta en ringerunde og gi gjestene valget om de vil komme eller ikke. Mulig du finner ut i løpet av noen timer om det er omgangssyke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du vurdere selv.

Hvor gammelt er barnet?

Fra han var 3 år har sønnen min kastet opp før alle spesielle dager fordi han var så spent.

Det er ikke få bursdager, julaftener, nyttårsaftener, og 17.maier jeg har startet dagen før fuglene har våknet med å tørke oppkast.

Anonymkode: 549d4...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Ikke nødvendigvis. Har han fått i seg noe han ikke har tålt? For mye sukker? Søtt? Om du føler han er helt bra igjen, så fortsetter du selskapet. Er du usikker, avlyser du

Han spiste risengrynsgrøt i går kveld, for første gang. Kan det være det? Er jo ikke vant til å få ku melk. Selskapet begynner ikke før 14.30 så hvis han ikke kaster opp mer før det, så er det vel ikke omgangssyke? Formen virker helt fin, han leker som vanlig. 

Anonymkode: eaf09...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det å gamble på at 20 personer blir syke. Noen er mer utsatt for å få alvorlige komplikasjoner av omgangssyken. 
men en real måte å gjøre det på er å sende ut en melding om at knøttet kastet opp kl 6, kom om dere vil. Vær for guds skyld ærlig om du vil holde selskapet så ansvaret ligger på gjesten som velger å komme tross advarsel. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette må du vurdere selv.

Hvor gammelt er barnet?

Fra han var 3 år har sønnen min kastet opp før alle spesielle dager fordi han var så spent.

Det er ikke få bursdager, julaftener, nyttårsaftener, og 17.maier jeg har startet dagen før fuglene har våknet med å tørke oppkast.

Anonymkode: 549d4...be1

Beklager,  jeg så ikke at det var ettårsdagen. 

Da kan du se bort fra mitt innlegg.

Anonymkode: 549d4...be1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette må du vurdere selv.

Hvor gammelt er barnet?

Fra han var 3 år har sønnen min kastet opp før alle spesielle dager fordi han var så spent.

Det er ikke få bursdager, julaftener, nyttårsaftener, og 17.maier jeg har startet dagen før fuglene har våknet med å tørke oppkast.

Anonymkode: 549d4...be1

Han blir ett år i dag, så  han skjønner ikke at han har bursdag 😊

Anonymkode: eaf09...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min kastet også opp natt til sin 1-årsdag.

Det var kjipt, men var ikke et sekund i tvil. Selvfølgelig avlyste vi alt. 

Man gambler ikke med omgangssykesmitte. Noen spyr bare en gang eller to, men er like smittsomme, og smitter kanskje noen som gjør som datteren min da hun var 2,5 år - spyr 27 ganger på 13 timer. 

Utsett selskapet! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det går omgangsyken om dagen så hadde ikke jeg tatt noen sjanser. Man trenger ikke å kaste opp flere ganger for at det skal være omgangsyken. Hadde meldt i fra til gjestene :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og: hadde det vært noe han spiste i går kveld hadde han sannsynligvis kastet opp før! Altså, mye tidligere i natt... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulrikke skrev:

Og: hadde det vært noe han spiste i går kveld hadde han sannsynligvis kastet opp før! Altså, mye tidligere i natt... 

Å? Det visste jeg ikke. Han har aldri kastet opp før, så håpet det var pga ku melk. 

Anonymkode: eaf09...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte festen til noen andre siden du har bestilt masse mat og kaker? En av dere blir hjemme med barnet. Festen kan gå sin gang. 

Anonymkode: e121f...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flytte festen til noen andre siden du har bestilt masse mat og kaker? En av dere blir hjemme med barnet. Festen kan gå sin gang. 

Anonymkode: e121f...c13

Uten barnet?

Anonymkode: eaf09...d3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...