Gå til innhold

Noe er feil i det norske samfunnet. Prest har gitt arbeid til papirløs eldre dame, risikerer å bli drept ved retur til hjemland. Mens NAV


Othalie

Anbefalte innlegg

På ‎30‎.‎11‎.‎2019 den 14.56, Nimbus2000 skrev:

Hva om vi fjerner alle trygdeordningene, du blir arbeidsløs og du stjeler et brød slik at du og familien din kan få mat. Selvsagt har du brutt loven. Men de fleste vil vel si at problemet er at alle trygdeodningene ble fjernet som tvang deg til å stjele og ikke at du har gjort noe spesielt umoralsk. 

Staten har bestemt at denne asylsøkeren ikke kan kastes ut av ladet, hun kan ikke få trygd og hun kan ikke jobbe. Da  kan Stålsett enten la asylsøkeren miste all sin inntekt, verdighet og trygghet. Eller han kan begå sivil ulydighet ved å la henne fortsette i jobben som gartner.  Jeg kan ikke klandre Stålsett når han nok det moralsk riktige valget. Det er lovverket som er problemet, ikke Stålsetts handlinger. 

I Norge så har politiet, domstolene og fengslene begrenset ressurser. Hvorfor skal de brukes på en mann som gjorde det moralsk riktige i stedet for voldtektsmenn og lignende? Man leser hele tiden at alvorlige saker blir henlagt pga politiets ressursmangel. Da blir det for dumt å bruke de knappe ressursene på å fengsle Stålsett. 

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.11.2019 den 0.29, Othalie skrev:

Mens NAV ansatte er skyld i å begå justismord, og det får ikke konsekvenser for dem.

 

Hva er galt? bllir så oppgitt………………………………………………………………….

Sånn er det over alt i Norge de som er litt på høyere strå enn oss vanlig dødelige slipper unna alt uten konsekvenser og i tillegg har de fallskjermer med seg hvis de må gå som sikrer dem godt. Ja noe er riv ruskende galt i Norge for tiden. Er glad for alt som kommer frem i lyset. Mer av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 14.23, kat-e skrev:

Hun måtte sikkert jobbe hardt for pengene.

 

Om jeg ansetter noen fra Russland til å jobbe svart, er det greit? Jo, det er ulovlig, men min egen vurdering er at hun er fattig. Lovverket er ikke viktig her, det er min egen vurdering som teller. Det er lov å vise hjerterom. Hun må selvsagt gjøre en god jobb. Blir jeg tatt kan jeg si at jeg er kristen.

Hva med naboen som bygger garasje, kan han ansette noen svart? F.eks fra Moldova som er et veldig fattig land? Om de blir tatt kan jo snekkerne si at de er i fare om de blir drept. Garasje eierne kan si at han ville være snill.

Hva om noen stjeler en bil og ødelegger den, er det greit? Dersom han gjorde det for å redde kloden fra å bli kokt?

 

Hvordan skal dette håndteres mener du TS, er det lov om man sier at man tror på Gud? Hvor går grensene?

Å stjele og ødelegge en bil er en forbrytelse mot klimaet, bileieren og forsikringsselskapet.  Hvis man derimot stjeler bilen for å gi den til noen som har mer bruk for den enn eieren selv så er det en annen sak. Fint fra ett perspektiv, men stygt fra en del andre pespektiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig at ikke mennesker som er i stand til å arbeide ikke skal få lov til det.

Uansett hva slags oppholdstatus de har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...