Gå til innhold

Noe er feil i det norske samfunnet. Prest har gitt arbeid til papirløs eldre dame, risikerer å bli drept ved retur til hjemland. Mens NAV


Othalie

Anbefalte innlegg

Mens NAV ansatte er skyld i å begå justismord, og det får ikke konsekvenser for dem.

 

Hva er galt? bllir så oppgitt………………………………………………………………….

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett at hun har påstått at hun kan bli drept hvis hun sendes tilbake, men det er generelt en ganske vanlig påstand fra alle som søker asyl. Det betyr ikke at det er sant.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge skylder de kun på hverandre, slik slipper noen å stilles for ansvar. I verste fall er det kun 1 person, og den personen får da en liten klaps på kinnet og thats it. Risikoen for å få en straff som gjør det ulønnsomt og farlig nok til å lære å unngå slike feil i fremtiden, er derfor ikke til stede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da arrasterer de em hjertevarm prest med empati.:hjerte:

Mens NAVansatte gjør alvorlige feil, uten at det får konnsekvenser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er kø-system hos politi, påtalemyndighet, domstoler og kriminalomsorg bør det prioriteres i tråd med hva de fleste mener bør prioriteres. Her bør det ikke være store sprik. 
 

Så lenge en voldssak blir ignorert for å legge seg opp i en gammel biskops private veldedighetsarbeid, eller politiske protest har de bommet. 
Frisør Hodne er også en slik bommert, det samme med kakerlakk damen. Var det ikke noe revy greier, også? 
 

Innen helseomsorgen kalles det «triage». Livstruende skadde/syke får hjelp først, knekte halebein må vente. Slik bør virkelig innføres i strafferetten også.
 

Brenne koraner, angripe med vold, trenger vi virkelig bruke tid på de første? Er jo bare å få de voldelige tauet inn, så kan vi heller ta oss av de politiske protester når voldsbildet har endret seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Othalie skrev:

Javel, da arrasterer de em hjertevarm prest med empati.:hjerte:

Mens NAVansatte gjør alvorlige feil, uten at det får konnsekvenser.

Hun måtte sikkert jobbe hardt for pengene.

 

Om jeg ansetter noen fra Russland til å jobbe svart, er det greit? Jo, det er ulovlig, men min egen vurdering er at hun er fattig. Lovverket er ikke viktig her, det er min egen vurdering som teller. Det er lov å vise hjerterom. Hun må selvsagt gjøre en god jobb. Blir jeg tatt kan jeg si at jeg er kristen.

Hva med naboen som bygger garasje, kan han ansette noen svart? F.eks fra Moldova som er et veldig fattig land? Om de blir tatt kan jo snekkerne si at de er i fare om de blir drept. Garasje eierne kan si at han ville være snill.

Hva om noen stjeler en bil og ødelegger den, er det greit? Dersom han gjorde det for å redde kloden fra å bli kokt?

 

Hvordan skal dette håndteres mener du TS, er det lov om man sier at man tror på Gud? Hvor går grensene?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Othalie said:

Mens NAV ansatte er skyld i å begå justismord, og det får ikke konsekvenser for dem.

 

Hva er galt? bllir så oppgitt………………………………………………………………….

Det er ingen i NAV som har begått noe justismord.

Gunnar Stålsett har derimot kjøpt svart arbeid, noe som er ulovlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel denne dama klassifisert som ureturnerbar. Jeg vet ikke hvorfor, men heldigvis er det politiske krefter i sving for å få endret loven. For det er faktisk ikke opp til hver og en av oss om loven gjelder for akkurat meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er ingen i NAV som har begått noe justismord.

Gunnar Stålsett har derimot kjøpt svart arbeid, noe som er ulovlig.

Ja, det er ulovlig. Men Gunnar Stålsett driver med sivil ulydighet. Det er noe annet enn å kjøpe en svart tjeneste av en bygningsarbeider fra Øst-Europa for å få jobben gjort billigst mulig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Måbarefåsiat... said:

Nå er vel denne dama klassifisert som ureturnerbar. Jeg vet ikke hvorfor, men heldigvis er det politiske krefter i sving for å få endret loven. For det er faktisk ikke opp til hver og en av oss om loven gjelder for akkurat meg. 

Det kan ha sammenheng med flere ting, som for eksempel at det er usikkert hvor en person faktisk kommer fra. Det er ikke bare å slippe alle ureturnerbare asylsøkere ned i fallskjerm over Somalia.

En del land nekter å ta imot egne innbyggere som ikke ønsker å returnere. Og hva skal egentlig Norge gjøre da? Det er her fallskjermbiten kommer inn.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, parmanoia said:

Ja, det er ulovlig. Men Gunnar Stålsett driver med sivil ulydighet. Det er noe annet enn å kjøpe en svart tjeneste av en bygningsarbeider fra Øst-Europa for å få jobben gjort billigst mulig. 

Ja, det er jo det. Og det er saker der jeg kanskje kunne være villig til å ta sjansen på sivil ulydighet selv, så jeg forstår tankegangen. Men det er like fullt å bryte loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
På 30.11.2019 den 14.23, kat-e skrev:

 

Hva om noen stjeler en bil og ødelegger den, er det greit? Dersom han gjorde det for å redde kloden fra å bli kokt?

 

Hva om vi fjerner alle trygdeordningene, du blir arbeidsløs og du stjeler et brød slik at du og familien din kan få mat. Selvsagt har du brutt loven. Men de fleste vil vel si at problemet er at alle trygdeodningene ble fjernet som tvang deg til å stjele og ikke at du har gjort noe spesielt umoralsk. 

Staten har bestemt at denne asylsøkeren ikke kan kastes ut av ladet, hun kan ikke få trygd og hun kan ikke jobbe. Da  kan Stålsett enten la asylsøkeren miste all sin inntekt, verdighet og trygghet. Eller han kan begå sivil ulydighet ved å la henne fortsette i jobben som gartner.  Jeg kan ikke klandre Stålsett når han tok det moralsk riktige valget. Det er lovverket som er problemet, ikke Stålsetts handlinger. 

I Norge så har politiet, domstolene og fengslene begrenset ressurser. Hvorfor skal de brukes på en mann som gjorde det moralsk riktige i stedet for voldtektsmenn og lignende? Man leser hele tiden at alvorlige saker blir henlagt pga politiets ressursmangel. Da blir det for dumt å bruke de knappe ressursene på å fengsle Stålsett. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, T-Rex skrev:

Ja, det er jo det. Og det er saker der jeg kanskje kunne være villig til å ta sjansen på sivil ulydighet selv, så jeg forstår tankegangen. Men det er like fullt å bryte loven.

Det er jo i tråd med hva Jesus selv ville gjort oh kristne verdier. Og kristne verdier er jo noe regjeringen liker veldig godt. I alle fall noen av dem.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Nimbus2000 said:

Hva om vi fjerner alle trygdeordningene, du blir arbeidsløs og du stjeler et brød slik at du og familien din kan få mat. Selvsagt har du brutt loven. Men de fleste vil vel si at problemet er at alle trygdeodningene ble fjernet som tvang deg til å stjele og ikke at du har gjort noe spesielt umoralsk. 

Staten har bestemt at denne asylsøkeren ikke kan kastes ut av ladet, hun kan ikke få trygd og hun kan ikke jobbe. Da  kan Stålsett enten la asylsøkeren miste all sin inntekt, verdighet og trygghet. Eller han kan begå sivil ulydighet ved å la henne fortsette i jobben som gartner.  Jeg kan ikke klandre Stålsett når han nok det moralsk riktige valget. Det er lovverket som er problemet, ikke Stålsetts handlinger. 

I Norge så har politiet, domstolene og fengslene begrenset ressurser. Hvorfor skal de brukes på en mann som gjorde det moralsk riktige i stedet for voldtektsmenn og lignende? Man leser hele tiden at alvorlige saker blir henlagt pga politiets ressursmangel. Da blir det for dumt å bruke de knappe ressursene på å fengsle Stålsett. 

Nå er vel problemet helst at det ikke er noen andre land som vil ta imot denne migranten.

En mulig løsning for ureturnerbare flyktninger er interneringsleire, hvor de får tak over hodet og mat. Men håpet, fra myndighetenes side, er vel at de ureturnerbare drar et annet sted. Å gi ureturnerbare flyktninger oppholdstillatelse vil i praksis være det samme som å åpne grensene for alle fra Afrika, som ønsker og klarer å komme seg til Norge. Det ville blitt en helt uholdbar situasjon. Dette skjønner Gunnar Stålsett også, men han velger å pleie sitt image som god kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
7 minutter siden, T-Rex skrev:

Nå er vel problemet helst at det ikke er noen andre land som vil ta imot denne migranten.

En mulig løsning for ureturnerbare flyktninger er interneringsleire, hvor de får tak over hodet og mat. Men håpet, fra myndighetenes side, er vel at de ureturnerbare drar et annet sted. Å gi ureturnerbare flyktninger oppholdstillatelse vil i praksis være det samme som å åpne grensene for alle fra Afrika, som ønsker og klarer å komme seg til Norge. Det ville blitt en helt uholdbar situasjon. Dette skjønner Gunnar Stålsett også, men han velger å pleie sitt image som god kristen.

Må være trist å mistenkeliggjøre alle som gjør gode gjerninger. 

For øvrig tror jeg ingen akseptabel løsning å ha asylsøkerne på permanent basis i interneringsleire. Det er umenneskelig behandling å la folk sitte fengslet resten av sine liv når de ikke har brutt noen lov eller gjort noe galt. Det er også umenneskelig å la deres barn vokse opp og leve hele sine liv i fengsler. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nimbus2000 said:

Må være trist å mistenkeliggjøre alle som gjør gode gjerninger. 

For øvrig tror jeg ingen akseptabel løsning å ha asylsøkerne på permanent basis i interneringsleire. Det er umenneskelig behandling å la folk sitte fengslet resten av sine liv når de ikke har brutt noen lov eller gjort noe galt. Det er også umenneskelig å la deres barn vokse opp og leve hele sine liv i fengsler. 

Hva er ditt forslag til løsning på problemet med ureturnerbare flyktninger? Altså migranter som ikke er i fare i hjemlandet, men som av ulike årsaker ønsker å migrere. Skal de få oppholds- og arbeidstillatelse, noe som altså er det samme som å åpne grensene for store deler av verdens befolkning?

Jeg synes jo synd på mennesker som er i en vanskelig situasjon, jeg tror bare ikke at løsningen er å flytte store deler av verdens befolkning til rikere land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, T-Rex skrev:

Det er ingen i NAV som har begått noe justismord.

Gunnar Stålsett har derimot kjøpt svart arbeid, noe som er ulovlig.

Uempaisk og uten etiske verdier for enkeltmennesker, ikke minst nestekjærlighet og omsorg, jeg hadde også latt henne jobbe svart for meg, og det med god samvittighet.

Hva med alle korrupte narsisistiske ledere og politikere? de slipper unna mye faenskap, mens de svake de blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, parmanoia skrev:

Ja, det er ulovlig. Men Gunnar Stålsett driver med sivil ulydighet. Det er noe annet enn å kjøpe en svart tjeneste av en bygningsarbeider fra Øst-Europa for å få jobben gjort billigst mulig. 

Sivil ulydighet på nestekjærlighet, det kan ikke sammenlignes med direkte kjøpe svarte tjenester for egen vinning, her er det snakk om å OVERLEVE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Othalie said:

Hva med alle korrupte narsisistiske ledere og politikere? de slipper unna mye faenskap, mens de svake de blir tatt.

Det er litt sånn jeg føler at verden fungerer, dessverre. Er man ikke narsisistisk så er det vanskeligere å nå toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, T-Rex skrev:

Det er ingen i NAV som har begått noe justismord.

Gunnar Stålsett har derimot kjøpt svart arbeid, noe som er ulovlig.

Stålsett har vel strengt tatt gitt penger til en ureturnerbar asylsøker for at hun skal ha penger til livsopphold. Og så har hun vaska litt for han. Kr 300,- PR time for svart vask er grov overpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...