Jump to content
Rottenikken1

Hvorfor lytter ikke Gud til alle bønner?

Recommended Posts

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Trist å lese at du har opplevd noe sånt. Jeg tror ikke på at Gud ikke lyttet, men verden er en tøff plass for mange av oss. Det er ofte meget vanskelig og ofte umulig å forstå hvorfor vi må oppleve den smerten som vi gjør på jorden. 

Det er svært menneskelig å sette Gud på prøve. Dvs å forlange at "hvis ikke du Gud gjør noe for å hjelpe meg, så tror jeg ikke at du finnes". Det vil si at du aldri hadde noe tro på Gud i utgangspunktet, og tro er nødvendig for at mirakler skal kunne skje.

Anonymkode: a0b81...25c

Det har du ikke noe belegg for og det gir ingen mening. 

Anonymkode: 674a2...11c

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 hours ago, Frøkensina said:

Her viser du bare at du er like ondskapsfull som denne guden din hvis han hadde eksistert. Dette er noe av det skumleste med religion; hvor lett den kan brukes til å være empatiløs og ondskapsfull mot andre mennesker.

Enig. 

Anonymkode: 674a2...11c

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel, da har du tatt valget. Det er også poenget, man velger det selv, og dermed konsekvensene det får. Ateismens ondskap er ikke tull, det ser vi rundt oss med egoismen, fyll, abortdrap, skilmisser og annet den medfører.

Anonymkode: cfe0a...1f2

Og denne runden har jeg tatt med deg tidligere hvor enda på visa var at jeg kunne bevise med statistikk, historie mm at ikke stemte, men du klarte ikke å legge frem et eneste bevis på dine utsagn. 

Kristne skiller seg, de tar abort, de drikker, de dreper, de voldtar i mye større grad enn ateister. Det er også ufattelig mye omsorgssvikt ovenfor barna deres blant kristne.

Akkurat som ateister så finnes det gode og det finnes mindre gode kristne. Faktisk er de mest voldelige folkegruppene vi har i verden religiøse, ikke ateister. 

At du baserer ditt syn på hva du oppfatter rundt deg er svært dømmende, som jeg har påpekt tidligere. Ikke vet du hva slags tro andre har uten å kjenne de godt. 

Jeg er ateist. Jeg drikker ikke, aldri tatt abort, aldri skilt meg, aldri vært voldelig mot andre å prøver å være god mot andre som jeg ønsker at andre skal være mot meg. Slik er mine ateistiske venner også. 

Derimot synes jeg innleggene dine er veldig lite hyggelig og dømmende. Er ikke det imot hva som er en god kristen som du kaller deg? 

Anonymkode: 987ce...2d3

AnonymBruker
58 minutter siden, Frøkensina skrev:

Valget den lille jenta som ble voldtatt tok? Du høres helt sinnsyk og hjerteløs ut. Fullstendig indoktrinert i noe svoveltro eller en sekt. I tillegg så tar jo din egen logikk feil, denne jenta trodde på Gud. 

Hun valgte å vende seg vekk fra Gud som kunne gitt henne styrke i den tunge tiden

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som ikke eksisterer kan vel ikke lytte til noen verdens ting. Denne såkalte guden skal være allmektig, men har tilsynelatende ikke gjort noen verdens ting de siste 2000 åra. Litt av et forbilde, dette. Folk tror på denne guden på et grunnlag som ikke engang er syltynt.

Pardon my French, men er du dum eller er du full?

Anonymkode: 8474f...c70

Gud ønsker ikke å blande seg inn i menneskets frie vilje og ønsker at vi skal velge å tro. Derfor gjør han ikke noe, men en dag vil han fjerne alt det onde og da vil dem som valgte Han vekk få oppleve konsekvensen av valget de selv tok. 

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristne skiller seg, de tar abort, de drikker, de dreper, de voldtar i mye større grad enn ateister. Det er også ufattelig mye omsorgssvikt ovenfor barna deres blant kristne.

Nei, kristne er underrepresentert mens ateister er overrepresentert på alle slike statistikker. At man knapt så slikt før mens det er vanlig idag viser at det blir mer av det onde jo flere ateister det blir.

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kristne er underrepresentert mens ateister er overrepresentert på alle slike statistikker. At man knapt så slikt før mens det er vanlig idag viser at det blir mer av det onde jo flere ateister det blir.

Så vis meg den statistikken. 

Anonymkode: 987ce...2d3