Gå til innhold

Hvorfor lytter ikke Gud til alle bønner?


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

Gud har vrengt testikkel, og klarer ikke fokusere på så mye annet enn å få problemet fikset.

Anonymkode: 51adc...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tilfeldig. Om du ber om at det skal regne imorgen, og det regner, så er det ikke fordi bønnen din ble svart. 

Det ble faktisk gjort en studie om folk som ble bedt for klarte seg bedre etter en operasjon eller ikke. Det gjorde de ikke. Bønner har ikke noen annen effekt enn placebo. (Placebo krever bare at man tror noe virker. Ingen Gud involvert)

Her skriver de om studien: https://www.nytimes.com/2006/03/31/health/31pray.html

Anonymkode: ac927...c9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/29/2019 at 9:15 PM, AnonymBruker said:

Gud finnes ikke.

Da jeg var et lite barn, så kunne jeg be til Gud i flere timer. Jeg ble aldri hørt. Og jeg ba om å slippe å bli voldtatt nesten daglig. Så eksisterer Gud, så er han ond. 

Anonymkode: 3c26f...3f7

Trist å lese at du har opplevd noe sånt. Jeg tror ikke på at Gud ikke lyttet, men verden er en tøff plass for mange av oss. Det er ofte meget vanskelig og ofte umulig å forstå hvorfor vi må oppleve den smerten som vi gjør på jorden. 

Det er svært menneskelig å sette Gud på prøve. Dvs å forlange at "hvis ikke du Gud gjør noe for å hjelpe meg, så tror jeg ikke at du finnes". Det vil si at du aldri hadde noe tro på Gud i utgangspunktet, og tro er nødvendig for at mirakler skal kunne skje.

Er ikke såkalt kristen selv, men deler mange av de samme verdiene og måten å se på skaperverket. Men liker ikke å definere meg som noe annet enn andre mennesker. 

Anonymkode: a0b81...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke Gud som lar henne bli voldtatt, det er en konsevens av menenskers frie vilje som noen bruker til å gjøre onde handlinger. Gud kunne gitt henne styrke og håpe til å holde ut til ting ble bedre.

Anonymkode: cfe0a...1f2

 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventet du at skulle skje? Gud styrer ikke mennesker, vi har fri vilje, som noen tydeligvis har brukt til å gjøre onde handlinger mot deg, likevel kan det å be og ha noen som vil lytte uansett være en god styrke i tunge tider.

Anonymkode: cfe0a...1f2

Og hvor er den frie viljen til barnet? Har onde mennesker en større rett og fri vilje enn gode mennesker? For det er akkurat sånn "Gud har skapt verden" i dine øyne. 

Tull!! 

Anonymkode: 987ce...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor er den frie viljen til barnet? Har onde mennesker en større rett og fri vilje enn gode mennesker? For det er akkurat sånn "Gud har skapt verden" i dine øyne. 

Tull!! 

Hver enkelt har fri vilje ja, og dessverre bruker noen det til å begå onde handlinger. Dette skal Gud endre på på dommedag hvor alt det onde skal fjernes. 

Anonymkode: cfe0a...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal Gud høre bønnene til en som ikke trur på Han? 

Anonymkode: cfe0a...1f2

Her viser du bare at du er like ondskapsfull som denne guden din hvis han hadde eksistert. Dette er noe av det skumleste med religion; hvor lett den kan brukes til å være empatiløs og ondskapsfull mot andre mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Frøkensina skrev:

Her viser du bare at du er like ondskapsfull som denne guden din hvis han hadde eksistert. Dette er noe av det skumleste med religion; hvor lett den kan brukes til å være empatiløs og ondskapsfull mot andre mennesker.

Det er ikke ondskapsfult, bare konsekvensen av valget hun tok. Gud har gitt oss fri vilje og valget om å tro eller ikke tro, med resultatet det medfører.

Anonymkode: cfe0a...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 18.39, Rottenikken1 skrev:

Det er noen bønner Gud ikke besvarer. Tenk over to faktorer som vil få Gud til å ignorere en persons bønn:

1. At bønnen er i strid med Guds vilje

Gud besvarer ikke bønner som er i strid med hans vilje, eller hans krav, som står i Bibelen. (1. Johannes 5:14) Bibelen krever for eksempel at vi ikke er griske, eller grådige. Pengespill fremmer grådighet. (1. Korinter 6:9, 10) Gud vil derfor ikke besvare din bønn hvis du ber om å vinne i lotteri. Gud er ikke en mystisk ånd du kan rope på for at den skal gjøre som du befaler. Og det kan du faktisk være takknemlig for. For hvis det ikke var slik, ville du kanskje måtte være redd for hva andre kunne be Gud om å gjøre. – Jakob 4:3.

2. At den som ber, er opprørsk

Gud lytter ikke til dem som med vitende og vilje krenker ham ved sine handlinger. Han sa for eksempel til noen som hevdet at de tjente ham, men som var opprørske: «Selv om dere ber mange bønner, lytter jeg ikke; deres hender er blitt fulle av blodsutgytelse.» (Jesaja 1:15) Men hvis de hadde endret holdning og ‘brakt orden i forholdet’ til Gud, ville han ha lyttet når de bad til ham. – Jesaja 1:18.

Når har gud besvart en bønn?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hver enkelt har fri vilje ja, og dessverre bruker noen det til å begå onde handlinger. Dette skal Gud endre på på dommedag hvor alt det onde skal fjernes. 

Anonymkode: cfe0a...1f2

Ja så da er det greit? Enkelte av oss leve i helvette pga fri vilje? Nei Gud er i så fall så ond det bare går an. Manipulerende psykopat 

Anonymkode: 987ce...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja så da er det greit? Enkelte av oss leve i helvette pga fri vilje? Nei Gud er i så fall så ond det bare går an. Manipulerende psykopat 

Anonymkode: 987ce...2d3

Velger man å ikke tro har man valgt dette selv. Ingen tvinger en , men Gud er god og gir alle sjansen til å få evig liv. Ateisme er ondskap som fører til lidelse og død.

Anonymkode: cfe0a...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velger man å ikke tro har man valgt dette selv. Ingen tvinger en , men Gud er god og gir alle sjansen til å få evig liv. Ateisme er ondskap som fører til lidelse og død.

Anonymkode: cfe0a...1f2

Hvorfor dette maset om evig liv? Jeg vil ikke ha evig liv. Jeg vil leve et godt og trygt liv nå. 

Og slutt med det tullet ang ateisme. Rimlig slem påstand uten rot i virkligheten.

Anonymkode: 987ce...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dette maset om evig liv? Jeg vil ikke ha evig liv. Jeg vil leve et godt og trygt liv nå. 

Og slutt med det tullet ang ateisme. Rimlig slem påstand uten rot i virkligheten.

Anonymkode: 987ce...2d3

Neivel, da har du tatt valget. Det er også poenget, man velger det selv, og dermed konsekvensene det får. Ateismens ondskap er ikke tull, det ser vi rundt oss med egoismen, fyll, abortdrap, skilmisser og annet den medfører.

Anonymkode: cfe0a...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.11.2019 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Da jeg var et lite barn, så kunne jeg be til Gud i flere timer. Jeg ble aldri hørt. Og jeg ba om å slippe å bli voldtatt nesten daglig. 
 

Anonymkode: 3c26f...3f7

Utrolig trist å høre at du ble voldtatt som barn. Må være noe av det verste et menneske kan oppleve 😢 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ondskapsfult, bare konsekvensen av valget hun tok. Gud har gitt oss fri vilje og valget om å tro eller ikke tro, med resultatet det medfører.

Anonymkode: cfe0a...1f2

Valget den lille jenta som ble voldtatt tok? Du høres helt sinnsyk og hjerteløs ut. Fullstendig indoktrinert i noe svoveltro eller en sekt. I tillegg så tar jo din egen logikk feil, denne jenta trodde på Gud. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som ikke eksisterer kan vel ikke lytte til noen verdens ting. Denne såkalte guden skal være allmektig, men har tilsynelatende ikke gjort noen verdens ting de siste 2000 åra. Litt av et forbilde, dette. Folk tror på denne guden på et grunnlag som ikke engang er syltynt.

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Neivel, da har du tatt valget. Det er også poenget, man velger det selv, og dermed konsekvensene det får. Ateismens ondskap er ikke tull, det ser vi rundt oss med egoismen, fyll, abortdrap, skilmisser og annet den medfører.

Anonymkode: cfe0a...1f2

Pardon my French, men er du dum eller er du full?

Anonymkode: 8474f...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enkelt og greit: GUD FINNES IKKE!!!

Anonymkode: 0b497...a48

Kan du bevise påstanden? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gorilla skrev:

Kan du bevise påstanden? 

Se rundt deg.

Det kan være det finnes en gud, men Gud, fra religionsbøkene, eksisterer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...