Gå til innhold

Strikke sokker med tre tråder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, driver og strikker nå og har kommet til rett forbi hælen og merker at jeg sliter litt. Det blir veldig stramt, stygt og lite elastisk uansett hvor løst jeg strikker og holder de to pyntetrådene. Noen som har tips til hvordan få det fint? Blir verst i sålen hvor det skal være bare en farge for det meste. Håper noen av dere gode strikkere har noen tips! 😊

Anonymkode: 2e56c...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bruke maskering på mønsteret etter du har strikket ferdig? Litt lettere å gi råd dersom du skriver hvilken oppskrift det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skogkløver skrev:

Hva med å bruke maskering på mønsteret etter du har strikket ferdig? Litt lettere å gi råd dersom du skriver hvilken oppskrift det er :)

Er litt sånn improviserte greier så har dessverre ikke noe å vise til.. maskering vet jeg ikke hva er, skal sjekke det ut :)

Anonymkode: 2e56c...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. desember 2019 den 1.31, AnonymBruker skrev:

Er litt sånn improviserte greier så har dessverre ikke noe å vise til.. maskering vet jeg ikke hva er, skal sjekke det ut :)

Anonymkode: 2e56c...4c3

Hun mente sikkert maskesting, og her er en video som viser hvordan: https://www.garnstudio.com/video.php?id=40&lang=no

Strikking av mønster med flere tråder egner seg best når det er mønster helt rundt, og da er det viktig at tråden er veldig løs mellom maskene bak. Maskesting er bedre å bruke når det bare er mønster på en del av strikketøyet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hanne67 skrev:

Hun mente sikkert maskesting, og her er en video som viser hvordan: https://www.garnstudio.com/video.php?id=40&lang=no

Strikking av mønster med flere tråder egner seg best når det er mønster helt rundt, og da er det viktig at tråden er veldig løs mellom maskene bak. Maskesting er bedre å bruke når det bare er mønster på en del av strikketøyet.

 

Åja haha da skjønner jeg at jeg ikke fant noe! Takk :)

Anonymkode: 2e56c...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om oppskrifta bruker bare en tråd i sålen trenger jo ikke du gjøre det?

Blir både lettere å strikke, mer slitesterk såle som også er bedre å gå på om en lager seg et lusemønster som tar med seg alle fargene over sålen.

Endel nyere mønstre har lagt funksjonalitet og strikkevennlighet litt i bakskuffen.

Anonymkode: 71344...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...