Gå til innhold

Syns du denne reklamen er blasfemisk? Haha


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

like blasfemisk som å brenne din egen koran, eller tegne en karikatur av profeten muhammed.

Får vi se hvor voldelig de kristne reagerer. eller kanskje de nøyer seg med å bruke ord som voksne mennesker?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøken888 skrev:

Syns den var fin jeg 😊 Skjønner ikke at folk blir krenka. 

Jeg tror ikke det er mange som blir krenket av den, selvom man er religiøs så mister man jo ikke humoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det nevnes i artikkelen virker reaksjonene å være overveldende positive, så virker ikke som så veldig mange lar seg krenke. Det er fint at kristne generelt har et så avslappet forhold til det hele og er (blitt) så tolerante. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes den var tåpelig. Så merker jeg at jeg ikke blir imponert over folk som liksom skal være så "edgy" ved å tulle med grupper som ikke tar igjen.. (Kristne og Jøder, for å komme med konkrete eksempler.)

Hva med litt respekt den veien? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom, nå synes jo jeg at religion har et anstrøk av komikk fra før, så blasfemi er ofte god humor :)

De kristne jeg kjenner smiler også av denne, de fleste tåler litt harselering om jomfrufødselen altså, hysterisk når mandags klubben tok det til inntekt for en argumentasjon om alle bevisene på at Gud egentlig er homofil ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den var morsom 😅 men desverre har jo verden blitt slik at enkelte lar seg krenke av alt mulig, og det er desverre ofte disse individene som blir hørt (på tross av at kanskje 5000 andre ikke ble krenket). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror
1 time siden, Callisto83 skrev:

Jeg synes den var tåpelig. Så merker jeg at jeg ikke blir imponert over folk som liksom skal være så "edgy" ved å tulle med grupper som ikke tar igjen.. (Kristne og Jøder, for å komme med konkrete eksempler.)

Hva med litt respekt den veien? 

Posten gjør jo denne parodien så snill som mulig. De sier jo rett ut at det selvsagt ikke var postmannen som var far til Jesus.  Skjønner virkelig ikke at denne reklamefilmen kan tolkes som at Posten ikke viser respekt for kristne. Vil faktisk si at det å tulle med noen er en form for kjærlighet så lenge det er gjort med varme. Ser man flørting mellom to mennesker så ser man som regel at de tuller med hverandre. 

For øvrig så er det bare tull at jøder ikke tar igjen. Forskjellen mellom jøder og muslimer er stort sett at jøder tar igjen ved å ødelegge deg økonomisk og får deg stemplet som nazist, mens muslimer tar igjen ved å ødelegge livet ditt fysisk.

*Finnes selvsagt jøder og muslimer som tåler humor. 

Endret av Storebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en fin humor i den. Ble ikke krenka. Men så er ikke jeg personlig kristen heller, og tror ikke på at Jesus gikk på vannet, sto opp fra de døde og alle de greiene der.

Synes det bare er fint at noen tør å tulle litt med kjedelige temaer som kristendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ikke ment å være frekk mot kristendommen. Om noen blir sure, så har de nok misforstått intensjonen bak reklamen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...