Gå til innhold

Bare Rødt stemte for misstillitsforslag


MrBart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt uenig. Mitt inntrykk er at de bare er ute etter å lage drama siden politikken deres ikke blir hørt. All pr er god pr. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Rødt hadde fått bestemme ville vi ikke vært med i EØS. Det er deres regler som gjør at vi ikke kan nekte folk som går på støtteordninger å reise til utlandet. De som nå blir sluppet ut og får erstatning ville derfor fortsatt sittet der hvis Rødt bestemte. Rødt er for hyklere og de som ikke skjønner seg på logikk og økonomi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Suss81 said:

Helt uenig. Mitt inntrykk er at de bare er ute etter å lage drama siden politikken deres ikke blir hørt. All pr er god pr. 

Enig. Jeg stemmer nok ikke i det hele tatt, så er ganske nøytral, men jeg synes Rødt oppførte seg som babyer her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrBart skrev:

Politikerne beskytter hverandre som vanlig. Jeg stemmer definitivt Rødt ved neste valg, de er de eneste som er for rettferdighet for alle

https://www.nrk.no/norge/mistillitsforslag-mot-anniken-hauglie-stemt-ned-i-stortinget-1.14798768

Lissom ! Rødt ønsker planøkonomi, væpnet revolusjon og diktatur. Alt dette har vært prøvd og har feilet før . Du burde interessere deg litt mer for historie . 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Suss81 skrev:

Helt uenig. Mitt inntrykk er at de bare er ute etter å lage drama siden politikken deres ikke blir hørt. All pr er god pr. 

Væpnet revolusjon går nok aldri igjennom i Stortinget ? Ikke planøkonomi heller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AlkoMann skrev:

Lissom ! Rødt ønsker planøkonomi, væpnet revolusjon og diktatur. Alt dette har vært prøvd og har feilet før . Du burde interessere deg litt mer for historie .  Anbefaler History Channel !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Suss81 said:

Helt uenig. Mitt inntrykk er at de bare er ute etter å lage drama siden politikken deres ikke blir hørt. All pr er god pr. 

Det er bra at de lager drama om en viktig sak som påvirker mennesker utenfor hvitsnippklassen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, MrBart skrev:

Politikerne beskytter hverandre som vanlig. Jeg stemmer definitivt Rødt ved neste valg, de er de eneste som er for rettferdighet for alle

https://www.nrk.no/norge/mistillitsforslag-mot-anniken-hauglie-stemt-ned-i-stortinget-1.14798768

Nærmere sagt prøver rødt å lage litt PR for seg selv med mistillitsforslag de utmerket godt vet ingen vil støtte. Det er ingen grunn å stemme Rødt. Liker du deres politikk, så flytt til Kina eller Russland. 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt said:

Nærmere sagt prøver rødt å lage litt PR for seg selv med mistillitsforslag de utmerket godt vet ingen vil støtte. Det er ingen grunn å stemme Rødt. Liker du deres politikk, så flytt til Kina eller Russland. 

Hvorfor skal jeg flytte når jeg kan stemme på dem i Norge? Det er god PR å vise at man støtter hvermannsen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt markerer seg som et parti som tør å tale "Roma midt i mot".  Det behøves i norsk politikk.  Selv om de visste at ingen ville støtte dem, klarte de å markere seg.  

Alle andre ville avvente resultatet fra de granskningene som nå er i arbeid.  Det mener jeg at vi bør også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig er Rødt fornuftens røst. Dette begynner å bli svært pinlig. Resten av Stortinget er inkompetente.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.11.2019 den 20.33, Nooni skrev:

Rødt er et kommunistisk og populistisk tulleparti full av selvmotsigelser. 

Sant! Pluss kommunistiske land vet vi jo at det aldri vil kunne lyktes.

Et helt folk med ekstremt minimalt med lønninger eller uten lønn og en liten elite (mye mindre enn det vi har per dags dato) vil ofte nasjonalisere forskjellige sektorene som vi har og gjøre dem selv super-rike og demokratiet vil aldri kunne overleve i et slikt samfunn og pga. de ekstremt lave lønningene så vil det føre til mye høyere korrupsjons. Eneste grunnen til at Kina har overlevd så lenge det er pga. den ekstreme overvåkningen til folket. Mye verre enn det vi, Qatar og USA har tilsammen. Bare å se til hvordan religion blir behandlet av myndighetene forsøker jo på å hjernevaske dem helt og torturere dem.

Jeg er ikke for religion men alle skal bli behandlet med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Rødt vet at de andre partiene på venstresiden kommer til å stemme for mistillit når bare hele komplekset er behandlet ferdig av kommisjonen. Da kan Rødt si 'hva var det vi sa?!' 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 0.32, Anonymbruker3 skrev:

Hvis Rødt hadde fått bestemme ville vi ikke vært med i EØS. Det er deres regler som gjør at vi ikke kan nekte folk som går på støtteordninger å reise til utlandet. De som nå blir sluppet ut og får erstatning ville derfor fortsatt sittet der hvis Rødt bestemte. Rødt er for hyklere og de som ikke skjønner seg på logikk og økonomi.

Jeg er enig med det mest her, men Rødt er ikke bare for hyklere (magefølelsen min er dessverre at også Rødt har en del hyklere i sine rekker). Flere av landets beste og mest renhårige personligheter er medlem i Rødt. 

EØS er veldig problematisk. Det samme gjelder Acer. Vi har lagt oss inn under et udemokratisk utenlandsk regime og gitt bort suverenitet for å få markedstilgang. Det er en høy pris å betale for markedstilgangen. Sveits har ikke betalt den samme prisen, og de ser ut til å klare seg aldeles utmerket.

Nettopp dette med å avgi suverenitet betyr at EØS og EU-regler Trumper Norges lover. Jeg liker ikke det. Vi legger oss inn under både EU/EØS og NATO/USA . Forsvaret vårt er kraftig redusert. Det totale antall norske soldater er bare en brøkdel av antallet terrorister som har angrepet Syria. Det er puslete, og et pinglete forsvar svekker nasjonen. Norge er i ferd med å miste seg selv som nasjon.  

Jeg liker heller ikke hvordan NAV har utviklet seg, selv om det i stor grad har vært styrt av Norge selv.  NAV er i ferd med å tilpasse seg til gjeldende praksis i verden, hvilket betyr at ansvaret for de som er i økonomisk knipe overføres til venner og familie.  Med en globalisert verden er det muligens en utvikling som er like naturlig som at vann renner nedover, men jeg liker det ikke. NAV har vært et sikkerhetsnett som har gjort nordmenn uavhengig av familiehjelp, og nå (bortskjemt av NAV/ velferdsstaten) er familien og ætten som sikkerhetsnett svekket i den urnorske kulturen, og det er en svekkelse som svir når NAV bygges ned og NAV-sikkerhetsnettet råtner.

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 0.42, AlkoMann skrev:

Lissom ! Rødt ønsker planøkonomi, væpnet revolusjon og diktatur. Alt dette har vært prøvd og har feilet før . Du burde interessere deg litt mer for historie . 

Du blander sammen Rødt og AKPml. Selv om Rødt har rødter I AKP så er de ganske annerledes, iallfall i stor grad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...