Gå til innhold

Vil du ha svenske tilstander i Norge? Stem Rødt, MDG, SV, Krf eller Venstre !


kat-e

Anbefalte innlegg

(jeg valgte å ikke ta med AP, fordi det finnes krefter i AP som har innsett problemene til Skandinavia (Jan Bøhler) )

 

I Sverige tror jeg faktisk de for første gang har begynnt å innse alvoret i problemene. Det virker også som om de begynner å innse feilene i egen politikk. Moderaterna lederen ba innvandringskritikere om unnskyldning. Pressen tør å skrive mer nyanserte artikler.

En del har begynt å bli veldig kritiske til tidligere standpunkt. Et av de er " la migrant barna få bli  ", de fleste partiene på venstre siden i svensk politikk mente lenge at alle barn som kom fra U-land burde få bli, noe annet er hjerterått. Det hele drevet av pressen, som i alle fall før 2019 gikk hardt til angrep på de som mente noe annet.

Dette er et av de store problemene i Sverige i dag, store mengde personer (ca 78% var aldri barn) har fått opphold i perioden 2014 og fram til nå. Etter de har fått varig opphold dukker familiene opp likevel og krever opphold i Sverige.

 

I Norge bruker Sv, Venstre, MDG, Krf og Rødt fortsatt samme retorikk som svenskene gjorde før 2019 :

https://www.dagbladet.no/kultur/2019-ma-bli-et-bedre-og-rausere-ar-for-asylbarna/70619796

Ap, før Støre tok over :

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VERlW/stoltenberg-hensyn-til-asylbarna-trumfer-ikke-alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har liten tro på at mediene og partier på venstresiden kommer til å endre politikk. Selv ikke om Norge blir like ille som Sverige. Danskene derimot fratar IS medlemer statsborgerskap og bevokter grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må absolutt ta Ap med i lista. En Jan Bøhler er ikke representativ for partiet. Det er sterke røde krefter der som leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Også en måte å se det på!!  ...... 

Faktum er at det rir en blå-blå bølge over Skandinavia.  Kreftene som misliker og er skeptiske overfor fremmede kulturer og folk er mange.  Da oppstår det farlige spenninger. 

Sverige er på de fleste områder ulik Norge.  Det håper jeg vil skal fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...