Gå til innhold

Ødelegger hunder møbler like mye som katter gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt mange katter boende hos meg, møbler er like fine. Det er instinktet til katter å klore på ting for å markere revir, så man plasserer selvfølgelig klorestativ på strategiske steder. Kattunger må lekes med, så de får ut energi. Ellers gjelder konsekvent oppdragelse. 

Anonymkode: 2a005...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.11.2019 den 15.44, AnonymBruker skrev:

Vi sprayet litt vann på katten hver gang den klorte

Unnskyld meg, men hva i all verden er dette for noe greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Hmm, jeg får nok på følelsen av at det lettere går an å lære en hund en viss adferd, enn en katt. Og  at man må regne med mer ødelagte møbler med katt, men at det og kommer an på dyret så klart. Men får faktisk lyst på både hund og katt, for jeg savner katten vår masse, selv om det har gått flere år. Det blir nok uansett noen år til. Vi skal straks i gang med en renovering av huset som minst tar et år, pluss jeg vil ungene skal være såpass store at de og vil ta ansvar for dyret/dyrene. Kan gå på tur med hund alene osv.

Apropos renovering. Ser nå av svarene at at laminatgulv er lurest, så det skal vi satse på. Er de et ellers noe av inventar/møbler som kan anbefales og som tåler endel av dyr? Er det lurt med skinnsofa f eks? Stoffsofaen vi har er fullstendig herpet av katten, har ikke kjøpt ny enda (pga økonomi og sparing til renovasjon). Eller annen type tekstil som tåler mye? Tar i mot alle tips😊

 

Anonymkode: 50b2f...55b

Vi har skinnsofa og på den syntes det omtrent ikke at den ene katten klatra på som liten

Anonymkode: 6f56e...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...