Gå til innhold

Ødelegger hunder møbler like mye som katter gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har dere egentlig vist at dere ikke er god på dyreoppdragelse og tyr til gammeldagse metoder som ikke fungerer som vannspraying. Det blir ikke bedre med hund når dere holder på sånn. 

Anonymkode: 2ab3d...fbd

Vet du hva! Dette var et råd jeg fikk fra veterinæren i AniCura, det trodde jeg virkelig jeg kunne stole på! Er ikke veterinærene eksperter? 

Anonymkode: 50b2f...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle hunder ødelegger alle møbler, alltid. 

Anonymkode: 53e67...78d

Vår hund har aldri ødelagt noe😊

Anonymkode: 17ffc...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva! Dette var et råd jeg fikk fra veterinæren i AniCura, det trodde jeg virkelig jeg kunne stole på! Er ikke veterinærene eksperter? 

Anonymkode: 50b2f...55b

Veterinærer er eksperter på medisin. Noen av dem kan overraskende lite om adferd og trening... 

Anonymkode: b457a...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle hunder ødelegger alle møbler, alltid. 

Anonymkode: 53e67...78d

Hilsen hundehater?

Anonymkode: d60fa...dee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har blitt på flere møbler her enn katten har ødelagt så det spørs jo. Pus klorer mest på sofaen og den er robust og har ikke tatt skade, mens hunden gnager på feks beina på skohylla og det er ikke spesielt pent (ikke så ofte, men har skjedd når hun er bøllete). 

Anonymkode: 1e76b...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stod det en grind mellom kjøkkenet og stua mens hunden var valp. Da han ble voksen, turte han ikke å komme inn i stua, og det var heller ikke noe han fikk lov til, og det var veldig fint. Da ble heller ingenting ødelagt. Andre hunder jeg har sett som ligger i sofaen osv vil legge fra seg pels og slite ut ting bare fordi de er tunge og skitne. Katter er lettere og sliter mindre på ting. Vår katt nå har bare ett teppe den får lov til å klore på inne, og det funker selv om vi ikke ser på. Men også den legger fra seg noe pels. Så min erfaring er at hunder sliter mer på ting enn katter bare fordi de er tyngre og sterkere, men at man kan oppdra dem til å holde seg unna ting man ikke ønsker at de skal slite på. 

Anonymkode: 7baf0...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min får ikke gå i møblene, hverken seng eller sofa, og prøver ikke heller. Jeg har sjekket om hun går i sofaen når jeg er ute,men det gjør hun heller ikke.

Hun har aldri ødelagt noe i hele sitt liv, selv ikke som valp, og hun er snart 9 år gammel. Snill hund! :)

Hunder kan læres opp til å ikke gå i møblene. Det er bare noe man må oppdra dem til og nekte dem fra de er valper. Forskjellen på hund og katt er at hunder faktisk kan dresseres, og det ganske enkelt , også. Katter kan som regel ikke det, og spankulerer dit de vil.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva! Dette var et råd jeg fikk fra veterinæren i AniCura, det trodde jeg virkelig jeg kunne stole på! Er ikke veterinærene eksperter? 

Anonymkode: 50b2f...55b

Vann funker i tilfeller hvor andre ting ikke funker, feks nei, stopp ignorere osv.

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veterinærer er eksperter på medisin. Noen av dem kan overraskende lite om adferd og trening... 

Anonymkode: b457a...518

Vel jeg kjenner en som fikk det rådet av en hundeadfersekspert. Ho fikk ikke vekk en ting og det eneste som funket da var vann. 

Anonymkode: 6f56e...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 11.54, AnonymBruker skrev:

Her stod det en grind mellom kjøkkenet og stua mens hunden var valp. Da han ble voksen, turte han ikke å komme inn i stua, og det var heller ikke noe han fikk lov til, og det var veldig fint. Da ble heller ingenting ødelagt. Andre hunder jeg har sett som ligger i sofaen osv vil legge fra seg pels og slite ut ting bare fordi de er tunge og skitne. Katter er lettere og sliter mindre på ting. Vår katt nå har bare ett teppe den får lov til å klore på inne, og det funker selv om vi ikke ser på. Men også den legger fra seg noe pels. Så min erfaring er at hunder sliter mer på ting enn katter bare fordi de er tyngre og sterkere, men at man kan oppdra dem til å holde seg unna ting man ikke ønsker at de skal slite på. 

Anonymkode: 7baf0...227

Bikkja får ikke lov til å komme inn i stua? Hvorfor har du hund egentlig? Så den kan ligge alene i en gang/kjøkken hele døgnet?

Anonymkode: 62c92...61d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to store hunder på tilsammen 65 kg, de har tilgang til både seng og sofa. De ødelegger ingen møbler, blir heller ikke slitasje etter dem. De løper jo ikke i sofaen, de hopper opp forsiktig og legger seg med en gang. Laminatgulv er genialt når man har hund! 

Har to venninner med katt, og der er det mye mer ødeleggelse. Typ stoler og sofakanten er ødelagt av kloring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen av hundene jeg har hatt eller hun jeg har nå, har spist,klort eller ødelagt møbler.  kun en å annen sko og en prøvd å spise litt på en bok.  En venninne av meg sin hund spiste opp to sofaer i løpet av 6 første mnd! så er nok litt med oppdragelse og litt mer hvordan hunden er. Prøv å gi hunden egne leker og aktiviteter så går det nok helt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bikkja får ikke lov til å komme inn i stua? Hvorfor har du hund egentlig? Så den kan ligge alene i en gang/kjøkken hele døgnet?

Anonymkode: 62c92...61d

Enig! Slike folk burde ikke fått lov til å ha hund, de er flokkdyr og mistrives med å ikke få være i nærheten av eierene. 

Anonymkode: 15646...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer ikke å lære kattene våre at kloring på møblene er fy-fy. Så vi har slått oss til ro med at slitte møbler en en del av pakka 😂 Ellers har kattene knust smånips ved anledninger. 

Når bikkjene først ødelegger noe, blir det veldig ødelagt. Det er ikke ofte. En av hundene hadde urinveisinfeksjon. Han klarte ikke å holde seg, og pissa i sofaen. Den sofaen måtte kastes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri opplevd at en hund har ødelagt et møbel.

Jeg godtar ikke hunder i sofaen og andre møbler. Valpen får stå på en matte oppå spisestuebordet når hun stelles, men det er det nærmeste hunder kommer sofa-kos hjemme hos oss. Besøkende hunder som vanligvis får være i sofaen blir kommandert ned. Når hundene har begynt å gnage på møbler fordi tennene klør, har vi gitt dem noe kulere å tygge på. Oksehud-rull har vært en storfavoritt for valpen vår.

Det eneste hundene har ødelagt er sine egne ting, for eksempel fotballen sin. Men det er deres ting, og de tingene kan de gjøre som de vil med. De blir kun rørt av mennesker for å rydde dem bort til hundens plass, pakke dem ned når vi skal bort eller ta dem med ut for å leke. Eller kaste dem når de er så ødelagte at de begynner å bli skumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg får nok på følelsen av at det lettere går an å lære en hund en viss adferd, enn en katt. Og  at man må regne med mer ødelagte møbler med katt, men at det og kommer an på dyret så klart. Men får faktisk lyst på både hund og katt, for jeg savner katten vår masse, selv om det har gått flere år. Det blir nok uansett noen år til. Vi skal straks i gang med en renovering av huset som minst tar et år, pluss jeg vil ungene skal være såpass store at de og vil ta ansvar for dyret/dyrene. Kan gå på tur med hund alene osv.

Apropos renovering. Ser nå av svarene at at laminatgulv er lurest, så det skal vi satse på. Er de et ellers noe av inventar/møbler som kan anbefales og som tåler endel av dyr? Er det lurt med skinnsofa f eks? Stoffsofaen vi har er fullstendig herpet av katten, har ikke kjøpt ny enda (pga økonomi og sparing til renovasjon). Eller annen type tekstil som tåler mye? Tar i mot alle tips😊

 

Anonymkode: 50b2f...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/27/2019 at 3:50 PM, AnonymBruker said:

Katta vår verken klorer eller tisser på møblene. Det er nok oppdragelsen og stimuli som var mangelvare. 

Anonymkode: 65608...846

Vi hadde en gatekatt, tok den inn da den var liten. Den ødela sofaen, rev tapet av veggene, knuste skåler etc. Andre gatekatten vi hadde var ikke sånn i det hele tatt, begge fikk massevis av stimuli og kjærlighet, oppdragelse og. men hjelper lite når katten går bananas så fort vi var ute av døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når en velger å anskaffe seg en hund eller katt, så må en være forberedt på og akseptere noe ekstra slitasje eller ødeleggelse på møbler. Vi har to katter og den ene kan finne på å klore litt på møbler, men vi har også kloremøbler og vi har en oppbevaringskasse med tekstil som han klorer på og det får han lov til. Den andre klorer lite. Han hermer litt etter storebror og går på de samme stedene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden ødela tregulvet og en madrass, ellers var det verste med henne all røytinga. Hår overalt, måtte støvsuge flere ganger for dagen i perioder.

Katten har ødelagt flere pyntegjenstander, og klort litt på sofaen og en del dør- og vinduskarmer. Har stort sett gitt seg nå, var verst da han var kattunge.

Anonymkode: 9eaf4...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2019 den 20.56, O.G. skrev:

Snuppa ødela kun mr. Smith.

Hæ?

Anonymkode: 9eaf4...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...