Gå til innhold

Brenner det norske flagget i demonstrasjon mot koranbrenningen


Jævla fyllekalas !

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis de har betalt for flagget, så har de rett til å brenne det. Samme gjelder bøker. Hvis jeg kjøper en bok, så kan jeg ødelegge boken. Så lenge de holder seg til brenning av flagg, så gidder jeg ikke bry meg. De får bare være pottesur fordi en liten gruppe rasister gjorde noe man kunne forutsett at de ville gjøre, det har jo ikke noe med oss andre å gjøre. Hvis de skal sutre og skylde på alle nordmenn, så får de bare være krenket. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge de ikke tyr til vold og trusler, så kan de brenne så mange egnekjøpte flagg de vil for min del.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som klassisk stolt nordmann må jeg ærlig innrømme det ikke er veldig gøy akkurat

men de har sin fulle rett. de får bare kose seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de hadde reist rundt og brent de private flaggene til folk, hadde jeg vurdert å bli irritert. Men at de bruker tid og penger på å lage plastikkflagg som de deretter brenner opp, det synes jeg bare er komisk. Å "straffe" et helt land for noe en liten gruppering i landet har gjort, er også bare komisk.
"La bærre hundan pul, di e ikke mine" som en venn av meg pleide å si.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes vi burde sende dem klar melding om at dette er helt greit og vi blir ikke fornærmet og ønsker ikke vold fordi flagget vårt brennes. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette er jo ikke noe nytt? De har vel holdt på slik helt siden religionen deres startet å eksistere. 

Endret av Purple Basil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Demonstranter i Pakistan brenner det norske flagget etter koranbrenningen. 

Samme om det er bibelen, Koranen, torarullene eller en Harry Potter bok som brenner, hallo, det er kun en bok... 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/11/26/195629596/demonstranter-i-pakistan-tente-pa-norsk-flagg

Hva med å nekte visa til alle fra Pakistan i noen år i svar på dette? Eller blir det for rasistisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Drizzt skrev:

Hva med å nekte visa til alle fra Pakistan i noen år i svar på dette? Eller blir det for rasistisk?

Hvorfor skal Norge straffe noen for å ha ytret seg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Drizzt skrev:

Hva med å nekte visa til alle fra Pakistan i noen år i svar på dette? Eller blir det for rasistisk?

Hvorfor skulle vi gjøre det? La dem bare brenne sine egne utgaver av det norske flagget så mye de vil. Det er deres egne eiendeler. De har like mye rett til å brenne et hvilket som helst flagg (så lenge det er deres egen eiendel) som SIAN eller andre har rett til å brenne sine koraner. Sannsynligvis tror de at brenning av norske flagg vil krenke nordmenn på samme måte som de selv hevder seg krenket over koranbrenning. De ser nok på det som øye for øye, tann for tann og forventer sikkert at vi skal bli enormt såret. Flaggbrenningen er egentlig ikke proporsjonal ettersom flaggbrenningen er en provokasjon mot 5,3 millioner mennesker, hvorav kun noen få var involvert i koranbrenningen. Uansett så sender flaggbrennerne et signal om at flaggbrenning er en proporsjonal respons på koranbrenning. Hvis vi aksepterer det, kan ikke de klage på fremtidige koranbrenninger. De får bare brenne et flagg som respons. Det ene legitimerer dermed det andre. Jeg har i hvert fall ingen vanskeligheter med å leve med en sånn avtale.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skremmende å lese hvor naive enkelte er i denne tråden, som mener det er ´greit de brenner flagget så lenge de ikke kommer med vold og trusler´.. Tror dere det blir tryggere for nordmenn på reise nå?

Har dere ikke fulgt med i timen? Salman Rushdie, Charlie Hebdo +++++++++++++

I følge en artikkel bak betalingsmur på Fedrelandsvennen, har i tillegg disse pakistanerne fått presentert "fake news" versjonen av hva som skjedde i Kr.sand - at det var langt flere med på denne brenningen enn det som faktisk var tilfelle, og nå er de rasende.

Tenk at dette er 2019..

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Callisto83 skrev:

Tror dere det blir tryggere for nordmenn på reise nå

På reise hvor? Europa, USA, øst-Asia? Nei, tror ikke det. Muslimske land, kanskje, men hvorfor ønsker man å besøke slike land? Da får man tåle risikoen mener jeg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Callisto83 skrev:

Litt skremmende å lese hvor naive enkelte er i denne tråden, som mener det er ´greit de brenner flagget så lenge de ikke kommer med vold og trusler´.. Tror dere det blir tryggere for nordmenn på reise nå?

Har dere ikke fulgt med i timen? Salman Rushdie, Charlie Hebdo +++++++++++++

I følge en artikkel bak betalingsmur på Fedrelandsvennen, har i tillegg disse pakistanerne fått presentert "fake news" versjonen av hva som skjedde i Kr.sand - at det var langt flere med på denne brenningen enn det som faktisk var tilfelle, og nå er de rasende.

Tenk at dette er 2019..

 

 

Man kan ikke nekte andre ytringsfrihet når man selv krever å få ytre seg akkkurat som det passer. Har ingenting med naivitet å gjøre, jeg ville feks aldri vist mitt norske pass til demonstranter som brenner det norske flagg i Pakistan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Stina234 skrev:

Jeg må tenne opp i peisen hjemme.  Tro om pakistanske flagg brenner godt?

Polyester brenner vel ikke så veldig godt. Skal man brenne flagg bør man finne et i bomull eller papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
3 timer siden, Drizzt skrev:

Hva med å nekte visa til alle fra Pakistan i noen år i svar på dette? Eller blir det for rasistisk?

Nei, det syns jeg ikke. Kan faktisk avverge litt situasjoner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marcus Halberstram skrev:

På reise hvor? Europa, USA, øst-Asia? Nei, tror ikke det. Muslimske land, kanskje, men hvorfor ønsker man å besøke slike land? Da får man tåle risikoen mener jeg. 

Tja, jeg har reist i flere muslimske land. Aldri følt meg utrygg.  

For min del må de bare brenne flagget. Klarer ikke bli provosert eller såret over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...