Gå til innhold

Er det for seint for meg å bli sprek?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år og har ikke vært så aktiv tidligere, har drevet litt med hestesport, men ikke så mye trening. 

kan jeg bli skikkelig sprek og godt trent?

Anonymkode: f28b8...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år og har ikke vært så aktiv tidligere, har drevet litt med hestesport, men ikke så mye trening. 

Nei løpet er dessverre kjørt, bare å starte på chips, sjokolade og blodcola diett fra nå av

Endret av K.B.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 29-åring hadde jeg nesten aldri trent, og jeg hadde aldri løpt mer enn ei km i strekk. Så bestemte jeg meg bare for å begynne. Har løpt i seks år nå, og er over gjennomsnittet sprek for min aldersgruppe. Har hatt perioder hvor jeg trener mer muskler, men kardio er uansett å foretrekke hos meg☺️ Tenker på den dvaske, dog slanke, kroppen jeg hadde da jeg var yngre; kroppen min ser mye bedre ut nå☺️

Anonymkode: 65d9b...7a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du selvsagt. Jeg tok min første pull up da jeg var 36, nå to år senere tar jeg 7. Har aldri i mitt liv hatt så definerte muskler eller vært så sterk.

25 år er ingenting.

Anonymkode: 0b0ec...ec8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå takk! Nå ble jeg glad! Jeg vet det er en teit tankegang, men jeg føler virkelig at jeg ikke kan, og at det er for seint... Skjerpings!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste i livet gjelder følgene regel: Det er for seint når du ligger seks fot under bakken, ikke før.

Det har vist seg at 90-åringer som ikke har trent aktivt før har fått bedre helse av styrketrening.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt i en alder av 29, kjør på! Se gjerne innom profilen til @Sandum.PT. Kompetent mann med gode råd for trening :)

Anonymkode: b99a2...567

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt i en alder av 29, kjør på! Se gjerne innom profilen til @Sandum.PT. Kompetent mann med gode råd for trening :)

Anonymkode: b99a2...567

Så kjekt at du synes det da ❤️ Prøver i alle fall å gi de beste rådene jeg kan basert på det grunnlaget jeg har, så kjekt å høre at noen synes det er hjelpsomt :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trent før da jeg var 30, og er nå det jeg vil kalle over gjennomsnittet godt trent som 38-åring.

Anonymkode: 0bafc...77d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt! Sammenlignet med både deg selv (det som faktisk betyr noe), og alle andre (det folk gjerne er opptatt av, dessverre).

Endret av bodyhack_petter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2019 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Du kan være 60 og bli kjempesprek. Og er du 25 så har du absolutt alderen på sin side. 

https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/kJPwXv/paa-to-aar-gikk-hun-fra-aa-vaere-utrent-til-aa-bli-norges-sterkeste-her-er-hennes-tips-til-mosjonister (Plussak, men du får litt inntrykk. Og hun var nesten 10 år eldre enn deg)

https://forskning.no/universitetet-i-stavanger-partner-trening/fra-utrent-til-halvmaratonloper-pa-fem-maneder/441969

Lykke til! Dette fikser du!

Anonymkode: 52845...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, klart du kan!

Selv gikk jeg fra en tynnfeit usunn kropp til en kropp som kunne stått på fitnesscenen om jeg ville. Ble supersterk, trente tung styrke og kroppsvekt. 

Var 40 år da jeg tok tak i livet mitt. 

Anonymkode: a74ed...849

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Jeg er 30 når og merker det er litt tyngre enn for 5 år siden, så jo før du begynner jo fortere vil du merke resultatene. :)

Finn en treningsform du liker og varier litt. Kan f. eks melde deg inn på et senter og prøve litt forskjellige timer. 

Anonymkode: 145cc...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Du er ihvertfall ikke for sent ute :) Begynte når jeg var i midten av 30 åra å fatte interesse. Er nå 44 og har aldri vært så godt treng som det jeg er nå. Var ganske makelig anlagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i ganske dårlig form fram til jeg var ca 26 år gammel. Har aldri vært i bedre form enn jeg er nå, og jeg er snart 30 år. Gjør du en innsats, setter deg mål og jobber mot dem så kan du bli i kjempegod form! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hestesport? 

Drev aktivt med sprang, og var så sterk og sprek som jeg aldri har vært da. Steinhard kjerne, super utholdenhet og sterk ru  lår. Arbeidstrav er seriøst den beste treningen spør du meg! 

Anonymkode: 4c9e7...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn i denne tråden og trodde du hadde passert 60 😅

Og skulle svare at det absolutt ikke er for sent! ;)

Fordelen du har, er at det nå går veldig raskt en vei første 3 mnd :)

Bare å begynne! 

Anonymkode: 087c4...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...