Gå til innhold

Kirkebryllup uten tradisjonell fest etterpå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ønsker primært å gifte oss i kirken, men uten tradisjonell bryllupsfest etterpå. Jeg synes det er utrolig kleint med taler, teite sanger og leker og ikke minst klirring på glasset og denslags. 
 

Har noen he tips eller erfaring med en utradisjonell bryllupsfest etter et tradisjonelt kirkebryllup? Vi venter ca 60 gjester og har valgt et fint lokale med servitører og mat.

Anonymkode: 1652d...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker primært å gifte oss i kirken, men uten tradisjonell bryllupsfest etterpå. Jeg synes det er utrolig kleint med taler, teite sanger og leker og ikke minst klirring på glasset og denslags. 
 

Har noen he tips eller erfaring med en utradisjonell bryllupsfest etter et tradisjonelt kirkebryllup? Vi venter ca 60 gjester og har valgt et fint lokale med servitører og mat.

Anonymkode: 1652d...567

Du har jo allerede valgt fint lokale, med mat og servering og 60 gjester så det er allerede tradisjonelt. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev bare i invitasjonen at det ikke blir taler eller sang, og informerte de som pleier å holde tale i bryllupet (foreldre, forlover etc) at det ikke var et tema. Jeg var også «toastmaster» selv. Vi hadde en uformell fest i et grendehus. 

Anonymkode: 62700...50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SupaWoman skrev:

Du har jo allerede valgt fint lokale, med mat og servering og 60 gjester så det er allerede tradisjonelt. 

Du kom meg i forkjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SupaWoman skrev:

Du har jo allerede valgt fint lokale, med mat og servering og 60 gjester så det er allerede tradisjonelt. 

Jeg tenker mer på innholdet i selskapet. Det er jo hva man gjør det til.

Anonymkode: 1652d...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skrev bare i invitasjonen at det ikke blir taler eller sang, og informerte de som pleier å holde tale i bryllupet (foreldre, forlover etc) at det ikke var et tema. Jeg var også «toastmaster» selv. Vi hadde en uformell fest i et grendehus. 

Anonymkode: 62700...50b

Takk for svar. Hvordan ble dette mottatt av gjestene? Tenker at særlig den eldre garde av gjester og foreldregenerasjonen kan bli skuffet? 

Anonymkode: 1652d...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanlig med sanger lengre. Du er liksom ikke spesiell fordi du ikke har sanger i bryllupet ditt.

Anonymkode: c91dc...692

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hvordan ble dette mottatt av gjestene? Tenker at særlig den eldre garde av gjester og foreldregenerasjonen kan bli skuffet? 

Anonymkode: 1652d...567

Kanskje dere kan oppfordre de som vanligvis ville holdt tale til å skrive det ned i et brev/kort. Så kan de som vil lese det når det står på gavebordet, samtidig som dere slipper taler. 

Anonymkode: d5bb5...c72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo velge en utradisjonell bryllupsmiddag, type buffet av et eller annet slag så blir det litt «løsere i snippen». Ellers virker det jo veldig tradisjonelt det dere har valgt. 

Anonymkode: f048c...53c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig med sanger lengre. Du er liksom ikke spesiell fordi du ikke har sanger i bryllupet ditt.

Anonymkode: c91dc...692

Har faktisk aldri vært i et eneste bryllup uten sanger. Og jeg har vært i en del..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanger i bryllup er bare flaut.  Skal dere ikke ha taler blir jo middagen mye kortere, så det blir mer tid til mingling, drikking og dans etterpå.  Ha en god DJ og lag en bra danseliste, unngå de utgamle girls just wanna have fun, wham og mye annen 80 og 90  tallmusikk.  Musikken har mye å si. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hvordan ble dette mottatt av gjestene? Tenker at særlig den eldre garde av gjester og foreldregenerasjonen kan bli skuffet? 

Anonymkode: 1652d...567

Min familie og svigerfamilie er vel litt mer av den sjenerte typen, så alle var sjeleglad for at de slapp å holde tale egentlig 😄 det var noen litt mer perifere gjester som er veldig utadvendte, som gjerne ville holdt tale, men  de godtok selvsagt valget vårt. 
Men uansett hvordan de nærmeste ville reagert, ville jeg stått på mitt. 😊

Anonymkode: 62700...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anim92 skrev:

Har faktisk aldri vært i et eneste bryllup uten sanger. Og jeg har vært i en del..

Jeg administrerer flere selskapslokaler og ser sjeldnere og sjeldnere sanger.

Anonymkode: c91dc...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg administrerer flere selskapslokaler og ser sjeldnere og sjeldnere sanger.

Anonymkode: c91dc...692

Kan ikke protestere på det☺

Men min erfaring er altså sang i en eller annen form (brud/brudgom, venner eøøer familie med egendiktet sang eller en kjent sang). Og jeg har vært i 2-3 bryllyp i året de siste 10.. 

Men at det er en greie som er litt på vei ut, det kan godt være. Det synes jeg i så fsll er litt trist. Det trenger ikke være kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/26/2019 at 2:01 PM, AnonymBruker said:

Jeg tenker mer på innholdet i selskapet. Det er jo hva man gjør det til.

Anonymkode: 1652d...567

Bryllupsfest varierer så med mindre du skal ha et veldig spesielt opplegg høres det ut som et vanlig bryllup for meg 🤷‍♀️

Anonymkode: 40163...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...