Gå til innhold

Rødt har fremmet mistillitsforslag mot Anniken Hauglie.


KevinLevrone

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3JKE2d/roedt-fremmer-mistillitsforslag-mot-anniken-hauglie?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Rødt er i vinden igjen, og viser seg nok en gang som det mest handlekraftige partiet på venstresiden. Som vi alle husker, var det også Rødt som fremmet mistillitsforslaget som gjorde at Sylvi Listhaug måtte forlate ministerposten i mars 2018.

Ap, Sv og Sp har foreløpig ikke tatt stilling til forslaget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nimbus2000

Forskjellen fra Listhaug er at det nå er snakk om en flertallsregjering slik at noen fra regjeringspartiene må stemme for mistillitsforslaget for at det skal gå gjennom. Det skjer nok ikke. 

Når det er sagt skjønner jeg ikke at noen kan ha tillit til hverken Haugelie eller NAV-sjefen etter det som har kommet frem i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortinget bestemte reglene, Nav bare håndhevte dem. Rødt er mot EØS og protesterte ikke mot denne delen av loven da den var ute på høring, så når de nå prøver å henge ut en minister for å ha fulgt den norske loven i stedet for EUs blir det toppen av hykleri. Ikke at alle politikerene på både høyre- og venstresiden som prøver å gjøre Nav til den eneste syndebukken er spesielt mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

For meg virker det mer som politisk spill. Resten av partiene på venstresiden vil ha alle fakta på bordet før de gjør sin endelige konklusjon. Rødt vil ha eierskap over saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Minesveiper skrev:

For meg virker det mer som politisk spill. Resten av partiene på venstresiden vil ha alle fakta på bordet før de gjør sin endelige konklusjon. Rødt vil ha eierskap over saken.

Til dels enig, selv om jeg sliter med å se hvor mye mer fakta resten trenger før de kan konkludere det samme som har vært kjent i mye av sakens levetid. 
 

Det kan ha noe med at resten av Venstresiden ønsker å komme i posisjon, og slippe ta ansvar når de fucker opp. Ikke en stor trussel for Rødt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
2 minutter siden, Druid said:

Til dels enig, selv om jeg sliter med å se hvor mye mer fakta resten trenger før de kan konkludere det samme som har vært kjent i mye av sakens levetid. 
 

Det kan ha noe med at resten av Venstresiden ønsker å komme i posisjon, og slippe ta ansvar når de fucker opp. Ikke en stor trussel for Rødt.

Har ikke satt meg veldig godt inn i saken, men det gir mening det du skriver. Hvis det har skjedd fuckups under den rødgrønne regjeringen vil Ap, Sv og Sp vært tjent med å ha en strategi klar dersom feilene blir belyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...