Angelheart2 Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Husker godt 80-tallets brusmaskiner og "brusen" som ble produsert der. Kan ikke si minnene gir meg veldig lyst på slik "brusmaskinbrus", men nå ser jeg maskinene har fått en skikkelig renessanse igjen, så da blir jeg litt nysgjerrig. Ser nå at det har kommet Pepsi og 7Up, men kjenner jeg er veldig skeptisk. Er det noen som har prøvd disse smakene og kan si om de faktisk smaker som Pepsi og 7Up, eller om det fortsatt er "brusmaskincola". Vi vurderer nå sterkt å kjøpe en maskin, men mest på grunn av at vi kjøper veldig mye kullsyrevann i familien. Dersom smakene faktisk er så gode at det kan erstatte vanlig brus, så vil det jo bety en vesentlig besparelse på brusbudsjettet, men om vi uansett kommer til å kjøpe ordentlig brus så er jeg ikke sikker på om vi kommer til å kjøp maskin... Alle erfaringer er velkomne!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Jeg bruker min kun for vann, og den brukes daglig. Ikke smakt brusvariantene. Har hatt min i flere år, så har spart en del på farris. Anonymkode: 816ea...259 10
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 Jeg syns ikke brusene smaker som brus. De smaker som god (dårlig) billig variant av cola og Pepsi. Ungene liker å bruke boblevann til å blande med saft, og det smaker bedre enn brussmakene. Vår blir brukt mest til boblevann, og har nok spart en del der. Anonymkode: 925c8...335 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Nå drikker jeg ikke colabruser, men alt annet. Og a, absolutt verdt det. Sparer enorme mengder på å ha en kullsyremaskin kontra å kjøpe tilsvarende mengder brus. Anonymkode: cdbbf...09b 4
solmåneogstjerner Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Har ikke prøvd brussmakene. Lager stort sett bare vann, og tar deretter oppi litt sitron f eks. Blander også av og til med te (ja litt rart, men det er godt) eller juice. Bruker den mye og jeg synes det er verdt det ja. Liker at man kan velge hvor mye kullsyre man vil ha i. Jeg har den enkleste varianten. 1
Cata Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Appelsinbrusen deres er god, cola drikkbar og den sitron/lime brusen helt grusom (bare smakt den sukkerfri av sistnevnte da). Bruker for det meste bare kullsyret vann med en liten dash av de der essensene som finnes på små glassflasker. Bruker den mye siden springvannet her jeg bor ikke er spesielt godt. Synes boblene og smakstilsetningen kamuflerer litt av usmaken. 1
Angelheart2 Skrevet 25. november 2019 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2019 Dere som sier at colasmaken ikke er god. Mener dere da de som heter Pepsi og 7Up (merkevaren), eller de som bare er brus med colasmak og sitronsmak?
Cata Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 3 minutter siden, Angelheart2 skrev: Dere som sier at colasmaken ikke er god. Mener dere da de som heter Pepsi og 7Up (merkevaren), eller de som bare er brus med colasmak og sitronsmak? Jeg mener den "brus med colasmak" i iallfall. Har ikke sett noen Pepsivariant, men om jeg hadde så er jeg ikke spesielt glad i Pepsi så jeg ville neppe kjøpt den.
Eneri Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 Jeg er ikke glad i brus, men eeelskeeer Farris! Vi har veldig godt vann her vi bor, så bruker mest bare rent vann med kullsyre i. Av og til litt natron/salt i. Vi har nok tjent den inn for lenge siden. Har ikke prøvd brussmaker. Kun prøvd limetilsetning for å prøve etterligne Farris bris med lime. Det var ikke godt. 1
Djungelvrål Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 Det er helt greit og seff billigere enn å kjøpe ferdig brus. Men det er tungvint å ikke kunne kjøpe kullsyre og safta i vanlig butikk. Man kan også bare bruke vanlig saft da, men tilsett saft med sukker ETTER kullsyre. Ellers bruser halve væska over.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 Nei, vil si at noe væske med bobler i absolutt ikke er verdt det for å finansiere Israels okkupasjon Anonymkode: 15ba5...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vil si at noe væske med bobler i absolutt ikke er verdt det for å finansiere Israels okkupasjon Anonymkode: 15ba5...c1c Da kan man kjøpe Aga Aqvia i stedet. Anonymkode: 3755f...726
Million Skrevet 26. november 2019 #14 Skrevet 26. november 2019 Jeg har stort forbruk av Pepsi Max, og da jeg så at Sodastream har kommet med Pepsi Max smak som smakstilsetning til brusen man kan lage, bestemte jeg meg for å ønske meg en sånn maskin til jul. Har allerede fått det (men den åpnes ikke før julaften) av sønnen min, så jeg er spent på å prøve den ut. Litt sært at Pepsi Max smaken på dette skal være dobbelt så dyr som de andre, vanlige smakstilsetningene de har... Irriterende.
Djungelvrål Skrevet 26. november 2019 #15 Skrevet 26. november 2019 3 timer siden, Million skrev: Jeg har stort forbruk av Pepsi Max, og da jeg så at Sodastream har kommet med Pepsi Max smak som smakstilsetning til brusen man kan lage, bestemte jeg meg for å ønske meg en sånn maskin til jul. Har allerede fått det (men den åpnes ikke før julaften) av sønnen min, så jeg er spent på å prøve den ut. Litt sært at Pepsi Max smaken på dette skal være dobbelt så dyr som de andre, vanlige smakstilsetningene de har... Irriterende. De andre smakene koster 59 tror jeg koster Pepsi M da 118 kr?? Da vet jeg jammen ikke om det svarer seg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #16 Skrevet 26. november 2019 3 timer siden, Million skrev: Jeg har stort forbruk av Pepsi Max, og da jeg så at Sodastream har kommet med Pepsi Max smak som smakstilsetning til brusen man kan lage, bestemte jeg meg for å ønske meg en sånn maskin til jul. Har allerede fått det (men den åpnes ikke før julaften) av sønnen min, så jeg er spent på å prøve den ut. Litt sært at Pepsi Max smaken på dette skal være dobbelt så dyr som de andre, vanlige smakstilsetningene de har... Irriterende. Det kan du nok skrive på at Pepsi og 7-Up er merkevarenavn på en litt annen måte enn SodaStream sine egne smaker er. Jeg har en SodaStream Spirit og er storfornøyd med den. Har prøvd både Pepsi Max og 7-Up free essensen. De smaker bra så jeg kommer vel til å kjøpe en og annen av dem innimellom. Det går mest av SodaStream sin egen cola uten sukker. Rasket med meg 6 stk Pepsi Max essensflasker i Sverige for en liten stund siden fordi der var det 2 stk for 99,- i en kort periode da Anonymkode: fc0fd...c45 1
Million Skrevet 26. november 2019 #17 Skrevet 26. november 2019 (endret) 1 time siden, SupaWoman skrev: De andre smakene koster 59 tror jeg koster Pepsi M da 118 kr?? Da vet jeg jammen ikke om det svarer seg. Nei, de smakene sodastream selv har koster 49,- der jeg har sett (NetOnNet og Jernia). Pepsi max smakstilsetningen kostet samme steder kr 99,- altså dobbelt så mye. Iflg vareteksten på Netonnet, skal en flaske PM smakstilsetning holde til 8 liter ferdig brus. En vanlig firepakning med halvannen litere på butikken er 6 liter, og den koster også 99,- (eller 98). Man "sparer" altså 2 liter på prisen.(samt at man slipper den jobben med å drasse tunge, store brusflasker med seg hjem, noe som er et slit for meg som ikke har bil) Endret 26. november 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #18 Skrevet 28. november 2019 På 25.11.2019 den 11.21, Angelheart2 skrev: Dere som sier at colasmaken ikke er god. Mener dere da de som heter Pepsi og 7Up (merkevaren), eller de som bare er brus med colasmak og sitronsmak? Pepsi Max, merkevaren, smaker som Pepsi Max Jeg hadde litt mye kullsyre i, men ellers smakte den som originalen. (Også min Pepsi Max-avhengige mann var enig) Anonymkode: 7479a...e56 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #19 Skrevet 28. november 2019 On 11/26/2019 at 3:03 PM, Million said: Nei, de smakene sodastream selv har koster 49,- der jeg har sett (NetOnNet og Jernia). Pepsi max smakstilsetningen kostet samme steder kr 99,- altså dobbelt så mye. Iflg vareteksten på Netonnet, skal en flaske PM smakstilsetning holde til 8 liter ferdig brus. En vanlig firepakning med halvannen litere på butikken er 6 liter, og den koster også 99,- (eller 98). Man "sparer" altså 2 liter på prisen.(samt at man slipper den jobben med å drasse tunge, store brusflasker med seg hjem, noe som er et slit for meg som ikke har bil) For noen år siden regnet jeg ut prisen på boblevann, ut fra hvor lenge en kullsyreflaske holdt. Da kom jeg til ca 8 kroner literen. Tror det kostet 150 kroner for flaska (pluss eventuell pant) da, og nå går det kanskje an å få det billigere. Det er likevel lite å spare på å lage PepsiMax selv, når alternativet er å kjøpe 4 x 1.5 liters brusflasker. Men dette med bæring og panting er et poeng. Anonymkode: 8c862...b46
Million Skrevet 28. november 2019 #20 Skrevet 28. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen år siden regnet jeg ut prisen på boblevann, ut fra hvor lenge en kullsyreflaske holdt. Da kom jeg til ca 8 kroner literen. Tror det kostet 150 kroner for flaska (pluss eventuell pant) da, og nå går det kanskje an å få det billigere. Det er likevel lite å spare på å lage PepsiMax selv, når alternativet er å kjøpe 4 x 1.5 liters brusflasker. Men dette med bæring og panting er et poeng. Anonymkode: 8c862...b46 Ja, jeg ser frem til å slippe å frakte brusen hjem. De små smakstilsetningsflaskene får jeg jo plass til en hel haug av i en liten ryggsekk jeg har. Null problem å få fraktet hjem så det holder for en stund. Kan kjøpes enten på nett (gratis frakt fra NetOnNet) eller på den lokale Jernia butikken. Gassflaskene har jeg imidlertid ikke sjekket prisforskjeller på. Men jeg leste noe om at man får "panten" tilbake om man tar med den tomme gassflasken f.eks. til Clas Ohlson butikken, og leverer den inn mot å kjøpe en ny, full flaske. Da koster gassen bare, og det var ikke så mye. Man betaler altså en del i "pant" for selve metallflasken gassen er i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå