Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbus2000

Om man blir så lei seg at man ser en koran brenne så er det spesielt å oppsøke koranbrenning. Om man derimot er ute etter å ty til vold mot alle som misliker islam så gir det selvsagt mening å oppsøke koranbrenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

På 25.11.2019 den 12.18, Malikaangel skrev:

 Det denne gamle mannen gjorde gjorde han for og skape hat og sinne mot samfunnet og den norske grunnlov. I norge er det 100%religionsfrihet og religionsfriheten er en stor del av den norske grunnlov. Jeg vet at vi også har yteingsfrihet men jeg synes at og fks brenne noe som er verdifullt for religiøse som blandt annet er den hellige quranen/bibelen er uakseptabelt samme når det kommer til flagg også. Gayflagg eller norskt flagg eller ett annet nasionalt flagg. Det er uakseptabelt og brenne det fordi det er en del av tilhørigheten til disse forskjellige gruppene.. Han skaper hat og jeg ser ikke bort i fra at enkelte muslimer kommer til og ta igjen. 

Jeg som også er muslim hever meg over det. Tilogmed siv-jensen i frb er uenig i det som skjedde. Og det er blandt annet politikere i frb som er blitt kastet ut av politikken paga av og støtte sian. Det sier seg selv. Islam ee for og bli samme hvor mye ytringsfrihet vi har i dette landet. Muslimer og Kristene mennesker og andre religiøse skal få lov til og praktisere det de tror på. 

Nettopp! Synd du selv ikke skjønner hva religionsfrihet betyr. Det betyr også frihet fra grumset, og at han kan brenne så mange koraner han vil. Eller bruke dem som toalettpapir om han vil det. (Kjøpt for egne penger selvsagt)

Religion er en privatsak, og om du blir såret av at noen andre brenner sin egen bok, så ikke se på at han gjør det. Så enkelt er det. Dine følelser, ditt ansvar.

Ryddet for personangrep i sitat.

Endret av Søgni
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nimbus2000 said:

Om man blir så lei seg at man ser en koran brenne så er det spesielt å oppsøke koranbrenning. Om man derimot er ute etter å ty til vold mot alle som misliker islam så gir det selvsagt mening å oppsøke koranbrenning. 

Du snur det litt på hodet nå, gjør du ikke? Hva skulle selve brenningen av koranen være begrunnet med? Behov for varme? Følelser overfor koranen?

Tenk deg litt om nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nimbus2000 said:

SIAN svarer ikke tilbake med hat. Å svare tilbake betyr at man gjør noe tilsvarende tilbake. Å brenne en koran kan selvsagt ikke sidestilles med å forfølge kristne. Å brenne en bok er helt legitimt, å hate en religion er helt legitimt. Å fengsle, drepe og å gå til fysisk angrep fordi noen er kristne er derimot ikke legitimt. 

Utrolig synd at dine venninner har blitt angrepet fordi de er muslimer. Det er INGEN som forsvarer det. Selvsagt helt uakseptabelt med hatkriminalitet. Men å brenne en koran er helt greit. Det er like greit å hate Islam som det er å hate andre religioner og ideologier. 

At noen muslimer blir såret over at folk brenner koranen får de bare finne seg i. Ønsker de å bo i et land hvor man ikke har lov til å hate islam så får de flytte ut av landet. 

Da må jeg også opplyse om at det ikke er greit og gå til angrep mot muslimer bare fordi de er muslimer og går til mosqeen for og be og bruker hijab også. Det har skjedd mange angrep mot muslimer også. Hvorfår skal jeg flytte til ett annet land? Jeg er norsk og født og oppvokst i norge hele mitt liv. Norge er heller ikke ett kristent land lenger så da kan man jo si at kristene eller høyere ekstremister og rassister også bør flytte ut av landet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nimbus2000 said:

Om man blir så lei seg at man ser en koran brenne så er det spesielt å oppsøke koranbrenning. Om man derimot er ute etter å ty til vold mot alle som misliker islam så gir det selvsagt mening å oppsøke koranbrenning. 

Hvorfår det? Fordi man ønsker og hate og krige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
3 minutter siden, T-Rex skrev:

Vel, det er legitimt, som i lovlig. Det er også lovlig å spille høy discomusikk på dagtid i en boligblokk, selv om du vet at naboen jobber skift, og sover når du setter på anlegget. Men er det noe særlig ok?

Troende muslimer opplever det sårende når deres hellige symboler krenkes. Jeg synes det går an å ta hensyn, selv om man ikke er enig i noe som helst av islam.

Selv blir jeg såret  når muslimer bygger moskeer i mitt hjemland. Hvorfor skal ikke muslimer ta hensyn til det? Det er jo nettopp fordi vi har religionsfrihet og ytringsfrihet. Da må jeg bare finne meg i at noen muslimer bygger moskeer.  På samme måte så må muslimer bare finne seg i at noen ønsker å brenne koranen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nimbus2000 said:

Selv blir jeg såret  når muslimer bygger moskeer i mitt hjemland. Hvorfor skal ikke muslimer ta hensyn til det? Det er jo nettopp fordi vi har religionsfrihet og ytringsfrihet. Da må jeg bare finne meg i at noen muslimer bygger moskeer.  På samme måte så må muslimer bare finne seg i at noen ønsker å brenne koranen.  

Dette vil jeg si er vesentlig mer spesielt enn at noen opprøres over brenningen av en hellig bok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 12.21, Ulveedderkopp skrev:

 

Nettopp! Synd du selv ikke skjønner hva religionsfrihet betyr. Det betyr også frihet fra grumset, og at han kan brenne så mange koraner han vil. Eller bruke dem som toalettpapir om han vil det. (Kjøpt for egne penger selvsagt)

Religion er en privatsak, og om du blir såret av at noen andre brenner sin egen bok, så ikke se på at han gjør det. Så enkelt er det. Dine følelser, ditt ansvar.

Ja det er også følelsene til personen sine følelser som står til ansvar for brenningen av den hellige quranen også. Personen har valgt og provosere muslimer og ønsker og få tilbake. Jeg er ikke enig med deg her. Selvom personen har brukt sine egene penger på og kjøpe boka så gir ikke det personen rett til og brenne den.  Hat skaper bare mer hat det han gjorde gjorde han for og skape reaksjoner og sinne. Det var ikke bare muslimer som reagerte på det.

Ryddet for personangrep.

Endret av Søgni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, T-Rex skrev:

Vel, det er legitimt, som i lovlig. Det er også lovlig å spille høy discomusikk på dagtid i en boligblokk, selv om du vet at naboen jobber skift, og sover når du setter på anlegget. Men er det noe særlig ok?

Troende muslimer opplever det sårende når deres hellige symboler krenkes. Jeg synes det går an å ta hensyn, selv om man ikke er enig i noe som helst av islam.

Men vil den som jobber skift angripe deg med slag og spark? Vil andre skiftarbeidere kreve dødsstraff fordi du spilte discomusikk på dagtid én gang?

Hele poenget med koranbrenningen var for å vise hvor ustabile og lite tolerante noen muslimer er. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Selv blir jeg såret  når muslimer bygger moskeer i mitt hjemland. Hvorfor skal ikke muslimer ta hensyn til det? Det er jo nettopp fordi vi har religionsfrihet og ytringsfrihet. Da må jeg bare finne meg i at noen muslimer bygger moskeer.

Retten til å bygge moskeer ligger ikke i religionsfriheten, så vi trenger ikke godta det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Malikaangel skrev:

Hvordan tror du folk hadde reagert om det var bibelen som ble brent?

Ikke så mye i det hele tatt.  Det hadde ihvertfall ikke blitt stoppet av politiet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Dette vil jeg si er vesentlig mer spesielt enn at noen opprøres over brenningen av en hellig bok.

Boken er ikke hellig for andre enn muslimene selv. De burde ikke reagere på at andre da brenner den. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Dette vil jeg si er vesentlig mer spesielt enn at noen opprøres over brenningen av en hellig bok.

Ikke meg du svarte, men hvorfor mener du det?

En moske er jo langt mer dominerende enn quaren

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig anti islam, men å brenne boken synes jeg er feil måte å gjøre ting på. Muslimer brenner og tråkker på norsk flagg ja, men vi kan ikke klage om vi synker til deres nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ulveedderkopp said:

Men vil den som jobber skift angripe deg med slag og spark? Vil andre skiftarbeidere kreve dødsstraff fordi du spilte discomusikk på dagtid én gang?

Hele poenget med koranbrenningen var for å vise hvor ustabile og lite tolerante noen muslimer er. 

Ja, hele poenget med den brenningen var å fremprovosere nøyaktig den reaksjonen man visste man ville få. Genialt!

Jeg ser ikke bort fra at det er russertroll, eller andre oppviglere, som egentlig står bak dette. De vil bare ha mest mulig røre. Og folk går i baret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nimbus2000 said:

Selv blir jeg såret  når muslimer bygger moskeer i mitt hjemland. Hvorfor skal ikke muslimer ta hensyn til det? Det er jo nettopp fordi vi har religionsfrihet og ytringsfrihet. Da må jeg bare finne meg i at noen muslimer bygger moskeer.  På samme måte så må muslimer bare finne seg i at noen ønsker å brenne koranen.  

Men ytringfriheten har ingenting med brenning av religiøse bøker og gjøre heller ikke flagg. Det finnes mange kirker i muslimske land også just so that you know. Tror du ikke at muslimer i disse landene også synes det er trist? Norge er ikke ett kristent land lengere heller i dette landet skal man få lov til og få praktisere hvilken som helst religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.11.2019 den 12.29, Malikaangel skrev:

Ja det er også følelsene til personen sine følelser som står til ansvar for brenningen av den hellige quranen også. Personen har valgt og provosere muslimer og ønsker og få tilbake. Jeg er ikke enig med deg her. Selvom personen har brukt sine egene penger på og kjøpe boka så gir ikke det personen rett til og brenne den.  Hat skaper bare mer hat det han gjorde gjorde han for og skape reaksjoner og sinne. Det var ikke bare muslimer som reagerte på det.

En har rett til å kunne gjøre som en vil med sine egne eiendeler.

Om jeg velger å brenne quaren min på et bål har jeg rett til det, samme som om naboen som er muslim velger å brenne en bibel de selv eier.

Grunnen til at politiet grep inn var pga folk som ikke hadde mer mellom ørene enn at de var villige til å ty til vold

Ryddet for personangrep i sitat og svar til dette. 

Endret av Søgni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Kanskje vi burde få en statsborgerskapsed hvor alle som får norsk statsborgerskap på legge ed på at de støtter den norske Grunnloven. Så kan de bli fratatt statsborgerskapet om de i ettertid viser at de ikke ønsker å leve etter norske verdier. 

Det må jo være best for alle parter. Nordmenn får beholde sitt levesett og muslimer som ikke trives i Norge får hjelp til å flytte ut av landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Ikke meg du svarte, men hvorfor mener du det?

En moske er jo langt mer dominerende enn quaren

Om moskeene insisterer på slitsomme bønnerop, kan jeg forstå motstanden. Men ellers bør man kanskje akseptere at det finnes flere religioner i verden, og at de bør kunne leve side om side. Og at noen av religionene krever egne symbolbygg, som kirker og moskeer.

Som ateist er jeg littegrann for den sovjetiske varianten, nemlig å forby religioner. Men siden jeg har den bakgrunnen jeg har, med kristne i familien, er jeg litt bløt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Ja, hele poenget med den brenningen var å fremprovosere nøyaktig den reaksjonen man visste man ville få. Genialt!

Jeg ser ikke bort fra at det er russertroll, eller andre oppviglere, som egentlig står bak dette. De vil bare ha mest mulig røre. Og folk går i baret.

Du synes ikke det er problematisk at det skal så lite til for at mennesker blir voldelige? Du skjønner ikke at hvis man hele tiden behandler muslimer som tikkende bomber, så vil noen eksplodere på hver minste provokasjon? Burde de ikke herdes som alle andre slik at de ender opp som stabile mennesker?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...