Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Her brennes det norske flagget i protest mot Koran-brenningen

Koranbrenningen under Sian-arrangementet i Kristiansand i forrige uke har ført til sterke reaksjoner i Tyrkia og Pakistan. I Karachi ble det norske flagget brent under en demonstrasjon.

https://www.nrk.no/norge/her-brennes-det-norske-flagget-i-protest-mot-koran-brenningen-1.14795287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Her brennes det norske flagget i protest mot Koran-brenningen

Koranbrenningen under Sian-arrangementet i Kristiansand i forrige uke har ført til sterke reaksjoner i Tyrkia og Pakistan. I Karachi ble det norske flagget brent under en demonstrasjon.

https://www.nrk.no/norge/her-brennes-det-norske-flagget-i-protest-mot-koran-brenningen-1.14795287

Og det må de gjerne gjøre, men her i Norge er det også helt lovlig å brenne en bok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
26 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Han som angrep er vel allerede på apestadiet.

Hjelper ikke det når det var den andre apekatten som startet ballet.

 

25 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Da hadde det nok vært dødsstraff for å brenne koranen.

Det var ikke snakk om koranen spesifikk men bøker generelt. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, midlertidigFase skrev:

Å brenne bøker er erke-eksempelet på en sivilisasjons forfall. Det hører ikke hjemme noen sted, uavhengig av samfunnsordning. Når bøker brennes, da brenner samfunn

Så du mener det skal være straffbart? Når biblioteker tømmes og bøkene hives på bålet har man et stort problem, men her er det ikke slik, hvilken som helst person  kunne gått inn på et bibliotek eller bokhandel i Kristiansand  og lånt/ kjøpt Koranen etter demonstarsjonen,om de ønsket. Svært mange muslimske samfunn er fattige på litteratur, rett og slett fordi myndighetene bestemmer hvilke bøker som skal utgis. Hvis bøker viser " syndig" atferd eller går i mot den islamske tro så blir de forbudt. Det er et langt større problem enn denne demonstrasjonen i Kristiansand. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Hjelper ikke det når det var den andre apekatten som startet ballet.

En smule forskjell på å brenne en bok, og å utøve vold. De fleste normalt oppegående mennesker forstår det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Det var ikke snakk om koranen spesifikk men bøker generelt. 

Og jeg svarte spesifikt hva som ville skjedd om noen da brant koranen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, JaVel skrev:

Så du mener det skal være straffbart? Når biblioteker tømmes og bøkene hives på bålet har man et stort problem, men her er det ikke slik, hvilken som helst person  kunne gått inn på et bibliotek eller bokhandel i Kristiansand  og lånt/ kjøpt Koranen etter demonstarsjonen,om de ønsket. Svært mange muslimske samfunn er fattige på litteratur, rett og slett fordi myndighetene bestemmer hvilke bøker som skal utgis. Hvis bøker viser " syndig" atferd eller går i mot den islamske tro så blir de forbudt. Det er et langt større problem enn denne demonstrasjonen i Kristiansand. 

Tenker at dette var et veldig bra poeng i debatten. Det finnes altså muslimer som blir utsatt for islamister, og som blir utsatt for vold og trusler fra denne gruppen. Allikevel så er det flere ignorante folk som mener at «alle» muslimer som leser koranen er slik som ekstremistene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

En smule forskjell på å brenne en bok, og å utøve vold. De fleste normalt oppegående mennesker forstår det.

En smule forskjell på å brenne en kokebok og muslimenes hellige bok for å fremkalle en reaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Og jeg svarte spesifikt hva som ville skjedd om noen da brant koranen.

Fint for deg 👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hjelper ikke det når det var den andre apekatten som startet ballet.

Jeg har flere ganger møtt på kvinner med Niqab i min hjemby. Det provoserer meg sterkt! Jeg har null ønske om å møte på " aniktsløse" personer når jeg går rundt i byen, synes det er totalt respektløst når kulturen i Norge er at man skal møtes ansikt til ansikt. Er det så da at jeg kan kan ta fart og spenne  kvinner med niqab i ansiktet slik denne demonstranten gjorde, siden det var de som begynte? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, lillesnøfnugg said:

En smule forskjell på å brenne en kokebok og muslimenes hellige bok for å fremkalle en reaksjon. 

Religiøse skal ikke ha spesialbehandling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg har flere ganger møtt på kvinner med Niqab i min hjemby. Det provoserer meg sterkt! Jeg har null ønske om å møte på " aniktsløse" personer når jeg går rundt i byen, synes det er totalt respektløst når kulturen i Norge er at man skal møtes ansikt til ansikt. Er det så da at jeg kan kan ta fart og spenne  kvinner med niqab i ansiktet slik denne demonstranten gjorde, siden det var de som begynte? 

Ansiktsløse? 😂 Jeg tror faktisk det er et mye større problem for hun som har på seg niqaben enn det er for deg å se henne. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spinjitzu
2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Ytringsfrihet gjelder alle 😄 

Men ytringsfrihet betyr ikke at folk ikke kan være uenige med deg. Har noen her sagt at det bør være forbudt for deg å ytre meningen din, eller at du bør utsettes for vold for å ha ytret den, eller bare at den er idiotisk? Evner du å se forskjellen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Ansiktsløse? 😂 Jeg tror faktisk det er et mye større problem for hun som har på seg niqaben enn det er for deg å se henne. 

Ja du jubler vel når du ser kvinner med niqab, siden de er så vakre i sin trofremførelse. Er ikke så viktig om de viser null respekt for den kulturen de har valgt å bo i. Sannheten er jo at selv om det kledet provoserer meg sterkt, hadde jeg beskyttet kvinner med niqab hvis jeg hadde sett at noen gikk til angrep på dem. Jeg kan bli provosert, men fysisk vold mot andre mennesker godtar jeg rett og slett ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, JaVel said:

Så du mener det skal være straffbart? Når biblioteker tømmes og bøkene hives på bålet har man et stort problem, men her er det ikke slik, hvilken som helst person  kunne gått inn på et bibliotek eller bokhandel i Kristiansand  og lånt/ kjøpt Koranen etter demonstarsjonen,om de ønsket. Svært mange muslimske samfunn er fattige på litteratur, rett og slett fordi myndighetene bestemmer hvilke bøker som skal utgis. Hvis bøker viser " syndig" atferd eller går i mot den islamske tro så blir de forbudt. Det er et langt større problem enn denne demonstrasjonen i Kristiansand. 

Jeg vet ikke om det skal være straffbart. Kanskje det burde være det? Det er iallefall en usivilisert oppførsel. I det minste. Det er helt sikkert.

Poenget mitt er vel at SIAN vet at dette vil provosere og krenke. Derfor gjør de det. Og at det vil oppildne nasjonalister. Trenger vi virkelig denslags? Jeg mener: Trenger vi det sånn egentlig? Fører det noe godt ved seg?

Nei.

Jeg vil også nevne at radikale islamister synes det er helt greitt å drepe sivile i vesten fordi de tenker på oss som kristne, eller vantro da. Det er vi forsåvidt, siden vi ikke nødvendigvis tror på Allah.

Jeg spør igjen. Fører det noe godt ved seg?

Vi må bygge broer, ikke brenne andres hellige skrifter for å krenke. Ikke plage folk som kler seg sånn eller sånn på grunn av sin tro. Det er som å skyte seg selv i foten. Med dobbeltløpet hagle. Vi må argumentere! Med ord. Det er sivilisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Ytringsfrihet gjelder alle 😄 

Har noen hindret deg i å ytre deg? Flytt til Pakistan, og du vil se hvordan det er å leve uten ytringsfrihet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja hva annet hadde man forventet av sionist landet Norge? Tempelriddernes land, frimurernes land, korsfarernes land og sionist jødenes land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rosetelys said:

Hvilket nivå vil du dra dette til? Skal vi snakke minoriteter er den norske, hvite mannen en minoritet. Samler du alle hvite menn er de fortsatt en minoritet. Samtidig er de den eneste gruppen det er lov og akseptert og oppmuntret til å hetse og gjøre narr av i all offentlighet.

Og hva slags makt mener du egentlig gruppen "hvite norske menn" har over muslimer? 

Helt ærlig så driter jeg i hvordan det føles for en "minoritet" å se deres hellige bok bli brent. Dersom de ikke ønsker å være en del av at samfunn med ytringsfrihet, og generell frihet til å gjøre akkurat hva man vil (omtrent), så foreslår jeg at de flytter hjem til de dysfunksjonelle landene de kommer fra. Da kan de også være helt sikre på at ingen vil finne på såre følelsene deres ved å brenne en bok.

Jeg er en hvit mann. Jeg føler meg definitivt ikke som en minoritet i dette landet.

Hvorfor skal vi brenne bøkene deres om de kommer fra "dysfunksjonelle land"? Jeg forstår ikke den delen der. De fleste har vel kommet hit for å unngå det ville jeg trodd. Kanskje jeg bare er dum. Kanskje alle muslimer er terrorister. 1,6 milliarder terrorister. Ajaj. We are doomed.

Det spørres om nivå. Jeg vil at debatten skal være saklig. Og det saklig betyr at man ikke aktivt går inn for å krenke andre ved å besudle religiøse symbol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...