Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Malikaangel said:

Men ytringfriheten har ingenting med brenning av religiøse bøker

Sier hvem?

2 minutter siden, Malikaangel said:

og gjøre heller ikke flagg.

Det er fullt lovlig å brenne flagg hvis en skulle føle for det.

Flaggbrenning er vel forøvrig en yndet syssel i muslimske land.

Bilderesultat for flaggbrenning788

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Malikaangel said:

Men siden du mener det er greit og brenne vpr hellige bok så Er det vel lov til og brenne bibelen også da? 

Helt greit. All religion er bløff, bondefangeri og manipulasjon. Designet for å kontrollere befolkningen og styrke makthaverne. Altså et udemokratisk instrument. Religiøse tullinger av alle avskygninger kan ikke kreve respekt for noe som er like reellt som julenissen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
5 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg er veldig anti islam, men å brenne boken synes jeg er feil måte å gjøre ting på. Muslimer brenner og tråkker på norsk flagg ja, men vi kan ikke klage om vi synker til deres nivå.

Jeg ville aldri tydd til vold mot en muslim som brant og tråkket på det norske flagg. Men jeg hadde jo tenkt at de burde forlate landet om de hater Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Malikaangel said:

Ja det er også følelsene til personen sine følelser som står til ansvar for brenningen av den hellige quranen også.

For oss, kuffar, er ikke koranen hellig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulveedderkopp said:

Du synes ikke det er problematisk at det skal så lite til for at mennesker blir voldelige? Du skjønner ikke at hvis man hele tiden behandler muslimer som tikkende bomber, så vil noen eksplodere på hver minste provokasjon? Burde de ikke herdes som alle andre slik at de ender opp som stabile mennesker?

Kristne oppførte seg og reagerte på samme vis for et par hundre år siden. Vi må forvente at det tar tid før islam, forhåpentligvis, gjennomgår den samme utviklingen som kristendommen gjorde. Om vi da ikke rett og slett skal forby religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ulveedderkopp said:

Har du ikke fått med deg at å såre noens religiøse følelser er noe av det verste man kan gjøre? 

Jeg kan tenke meg plenty av verre ting 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, BrukerErHeltAnonym said:

Sier hvem?

Det er fullt lovlig å brenne flagg hvis en skulle føle for det.

Flaggbrenning er vel forøvrig en yndet syssel i muslimske land.

Bilderesultat for flaggbrenning788

 

Ikke i norge nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, T-Rex said:

Kristne oppførte seg og reagerte på samme vis for et par hundre år siden. Vi må forvente at det tar tid før islam, forhåpentligvis, gjennomgår den samme utviklingen som kristendommen gjorde. Om vi da ikke rett og slett skal forby religioner.

Men når hjulet allerede er oppfunnet, så står de jo fritt til å benytte seg av dette, de trenger ikke finne frem til det på nytt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malikaangel skrev:

Men ytringfriheten har ingenting med brenning av religiøse bøker og gjøre heller ikke flagg. Det finnes mange kirker i muslimske land også just so that you know. Tror du ikke at muslimer i disse landene også synes det er trist? Norge er ikke ett kristent land lengere heller i dette landet skal man få lov til og få praktisere hvilken som helst religion.

Så lenge man ikke utgjør en fare for andre, og brenner egne eiendeler, så skal man selvfølgelig få lov til det. 

Ja for kristne og andre religiøse minoriteter blir så fint behandlet i muslimske land. Helt utrolig rart at de minioritetene blir mindre og mindre. Hm, hvordan kan det ha seg? mystiske greier. Asia Bibi er jo et fint eksempel på hvordan kristne blir behandlet.

Hvordan i all verden hindrer det din religiøse praksis at noen brenner sin egen bok? For det virker overhodet ikke som du er interessert i religionsfrihet. Hadde du vært det hadde koranbrenning vært helt greit. Men med religionsfrihet mener du kanskje kun friheten for din egen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Madame Butterfly said:

Men når hjulet allerede er oppfunnet, så står de jo fritt til å benytte seg av dette, de trenger ikke finne frem til det på nytt...

Å endre tradisjoner tar sin tid. Du ville hatt akkurat like store problemer med det som hva muslimene nå opplever, om det var motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gamle mannen har tydelighvis veldig store problemer med at islam er her i norge for og bli! På lik linje som andre religioner. Har han og SIAN store problemer med det så er det vel dem som bør flytte til et annet land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ulveedderkopp said:

Så lenge man ikke utgjør en fare for andre, og brenner egne eiendeler, så skal man selvfølgelig få lov til det. 

Ja for kristne og andre religiøse minoriteter blir så fint behandlet i muslimske land. Helt utrolig rart at de minioritetene blir mindre og mindre. Hm, hvordan kan det ha seg? mystiske greier. Asia Bibi er jo et fint eksempel på hvordan kristne blir behandlet.

Hvordan i all verden hindrer det din religiøse praksis at noen brenner sin egen bok? For det virker overhodet ikke som du er interessert i religionsfrihet. Hadde du vært det hadde koranbrenning vært helt greit. Men med religionsfrihet mener du kanskje kun friheten for din egen?

Jaja muslimer i norge blir jo ikke akkurat behandlet veldig bra alltid de heller?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kylling1
5 minutter siden, Malikaangel skrev:

Da må jeg også opplyse om at det ikke er greit og gå til angrep mot muslimer bare fordi de er muslimer og går til mosqeen for og be og bruker hijab også. Det har skjedd mange angrep mot muslimer også. Hvorfår skal jeg flytte til ett annet land? Jeg er norsk og født og oppvokst i norge hele mitt liv. Norge er heller ikke ett kristent land lenger så da kan man jo si at kristene eller høyere ekstremister og rassister også bør flytte ut av landet?

Dette er det ikke aksept for i samfunnet og det er ulovlig. Å sammenligne fysisk overfall og trusler med å brenne en bok er ganske far out. Det er vel ingen oppegående som synes at velfungerende folk, uansett hva de måtte tro på, bør sendes vekk og at overfall på disse er Ok? Da må du ganske langt lengre til høyre enn FrP. SIAN er ekstreme, men ekstreme folk finnes overalt, også blant muslimer - se på de som er reist til Syria for eksempel eller det økende jødehat som også ofte trekkes frem om dagen.

Blir forøvrig MYE større overskrifter i media når det er norske som overfaller en muslim av ren og skjær rasisme enn skjer når gjenger av innvandrere overfaller og raner nordmenn (ja, det har vært litt overskrifter i det siste, men dette er noe som skjer hver eneste dag i Oslo). De fleste tenker at uansett religion, hudfarge eller whatever så er slikt helt uakseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Kristne oppførte seg og reagerte på samme vis for et par hundre år siden. Vi må forvente at det tar tid før islam, forhåpentligvis, gjennomgår den samme utviklingen som kristendommen gjorde. Om vi da ikke rett og slett skal forby religioner.

Hvis det er tilfellet hvorfor blir islam behandlet som porselen? Hvis islam skal gjennom den samme utviklingen kan vi ikke ha  berøringsangst.

Islam trenger å bli utfordret og latterliggjort på jevnlig basis. Slik kristendommen ble. Forskjellen ligger vel i at i islam er det en mye lavere terskel for vold.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, T-Rex said:

Å endre tradisjoner tar sin tid. Du ville hatt akkurat like store problemer med det som hva muslimene nå opplever, om det var motsatt.

Ja ikke sant? Det hyles at muslimer har skylden for all kriminalitet og det blir alltid tegnet ett stygt bilde rundt muslimer tilogmed de som lever helt vanelige liv. 

Men når det er høyre ekstremisten som utgjør angrep og vold mot muslimer så skal det ikke snakkes om. Utrolig trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Horten Market skrev:

Sammenligningen er så idiotisk at jeg er sikker på at du ikke mener det. ;)

Selvsagt er Bibelen en hellig bok for kristne. Forskjellen er hvordan kristne og muslimer reagerer på krenkelser.

La meg piske denne døde hesten en gang til ved hjelp av noen som faktisk forstår begge utgangspunktene

Sitat

I Vårt Land skriver kommentator Erling Rimehaug om forskjellen på å brenne Koranen og å brenne Bibelen, og hvordan det oppfattes hos de troende. Den grunnleggende forskjellen er at kristne tenker at det er en bok som brenner, men at for muslimer er «Koranen bokstavelig talt Guds ord».

- Derfor er det ikke like provoserende for kristne at noen brenner en bibel, selv om de fleste nok vil synes det er krenkende, mener Rimehaug.

...

Rimehaugs konklusjon er at det er stupid ukultur å brenne bøker i det hele: - Å brenne Koranen er meningsløst som ytring og tanketomt som islamkritikk. Det er kun et forsøk på å provosere frem motstand, mener Vårt Lands kommentator.

Problemet er at den siste setningen er velforstått av ett hvilket som helst tenkende menneske, og følgelig er det bekymringsfullt at noen muslimer ønsker støtte SIAN på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BrukerErHeltAnonym said:

Sier hvem?

Det er fullt lovlig å brenne flagg hvis en skulle føle for det.

Flaggbrenning er vel forøvrig en yndet syssel i muslimske land.

Bilderesultat for flaggbrenning788

 

Det norske flagget har aldri sett sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ulveedderkopp said:

Hvis det er tilfellet hvorfor blir islam behandlet som porselen? Hvis islam skal gjennom den samme utviklingen kan vi ikke ha  berøringsangst.

Islam trenger å bli utfordret og latterliggjort på jevnlig basis. Slik kristendommen ble. Forskjellen ligger vel i at i islam er det en mye lavere terskel for vold.

Kristendommen blir ikke latterliggjort på jevnelig basis. Vi muslimer i norge har mere hat mot oss en kristene. Det har faktisk vært så mye stigmalisering og hat mot oss muslimer i norge at jeg og min omgangskrets er blitt mye mer skeptiske til enkelte mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...