Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg
15 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Tviler på at det vil komme tilsvarende respons om noen velger å brenne bibelen

Ganske sikker på at det ikke ville kommet noen reaksjoner fra normale folk, de andre på ekstremt høyresiden derimot..hadde vel brent en koran til kan jeg tenke meg. Men det er jo innenfor loven, så det må de få lov til. Det er da underlig at Finland faktisk har gjort DNM ulovlig, er ikke Finland redd for Islamisering? Er de ikke like opptatt av ytringsfrihet som Norge?

 

15 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Reset er ikke en organisasjon, det er en nettavis

Ja du har rett i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

De såkalte løgnene mine, er en definisjon hentet fra en nettside. Den definisjonen av islamisering stemmer ikke overens med din så jeg stoler mer på de «løgnene» enn dine snevre observasjoner.

Nei, dine løgner er ikke definisjon hentet fra en nettside. Islamisering har en definisjon, og den forholder jeg meg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Ganske sikker på at det ikke ville kommet noen reaksjoner fra normale folk, de andre på ekstremt høyresiden derimot..hadde vel brent en koran til kan jeg tenke meg. Men det er jo innenfor loven, så det må de få lov til. Det er da underlig at Finland faktisk har gjort DNM ulovlig, er ikke Finland redd for Islamisering? Er de ikke like opptatt av ytringsfrihet som Norge?

 

Ja du har rett i det. 

Dersom Finland har forbudt ytringer er de ikke særlig opptatt av frihet til å ytre seg, nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
16 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nei, dine løgner er ikke definisjon hentet fra en nettside. Islamisering har en definisjon, og den forholder jeg meg til.

Kom gjerne med din definisjon, basert på noe annet en egne erfaringer,  faktisk noe som det er konsensus om eventuelt forsket frem. Mine «løgner» Islamisering innebærer at islam eller politisk islamisme får større betydning, særlig i et bestemt område, et land eller en befolkningsgruppe.          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
21 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Dersom Finland har forbudt ytringer er de ikke særlig opptatt av frihet til å ytre seg, nei.

Eller så skjønner Finland at hat og fremmedfrykt ikke er veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Kom gjerne med din definisjon, basert på noe annet en egne erfaringer,  faktisk noe som det er konsensus om eventuelt forsket frem. Mine «løgner» Islamisering innebærer at islam eller politisk islamisme får større betydning, særlig i et bestemt område, et land eller en befolkningsgruppe.          

Den definisjonen er helt korrekt (hva skulle ellers definisjonen hadde vært?), og akkurat den jeg snakker om som skjer per dags dato i Norge. Du benekter at dette skjer, til tross for at du har fått vite at det skjer. Da kalles det løgn.

 

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Eller så skjønner Finland at hat og fremmedfrykt ikke er veien å gå.

Om ytringsfrihet og fremmedfrykt hadde vært det samme hadde du hatt et poeng. Men slik er det nå en gang ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

- Yttringsfrihet før ikke gi tillatelse til misbruk, krenking og hån.

– Vi har tenkt å politianmelde den hatkriminaliteten som Sian har utført. De har kommet med verbale overgrep mot muslimer og ulovlig satt fyr på Koranen, sier Akmal Ali, leder for Muslimsk Union i Agder, til Fædrelandsvennen.

SIAN anmeldes for hat. Selv har de muslimske anmelderne invitert en mann som nektes innreise i en rekke land grunnet ekstremisme. 

https://www.rights.no/2019/11/ekstremister-anmelder-sian-for-hat/

Anmelde noen for å brenne en bok? Disse ekstremistene er tåpelige.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
54 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Om ytringsfrihet og fremmedfrykt hadde vært det samme hadde du hatt et poeng. Men slik er det nå en gang ikke.

Tydelig at Finland ikke ser det på slik, men ser det på samme måte som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Tydelig at Finland ikke ser det på slik, men ser det på samme måte som 

Ja, hvem skulle trodd at overdrevet alkoholkonsum skulle føre til vrangforestillinger blant finnene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, og svar til dette. Tråden stenges også, etter gjentatt rydding over kort tid.

Søgni, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...