Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Erfaring med hårfjerning med laser

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg bestilte en time for å teste ut hårfjerning med laser. Jeg var klar over at man må gjøre flere behandlinger, men ble overrasket da jeg skjønte at man må følge et program og komme tilbake en gang i måneden i rundt 8 måneder. I tillegg får man ikke barbere seg i mellomtiden og må være forsiktig med å få direkte sollys på området man behandler.

Jeg synes dette ble veldig omattende og vanskelig å få til, spesielt mtp at man ikke kan barbere seg selv på 8 måneder. Håret mitt vokser ekstremt fort, så å spare i en måned føles litt uaktuelt, selv om det skal bli mindre hår for hver behandling.

Noen som har gjennomført og kan dele litt om sin erfaring? Var det verdt det?

Anonymkode: 15364...71a

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal barbere imellom. Det du ikke kan gjøre er å vokse. Dette fordi laserbehandling skal ta livet av hårsekkene, og da må hårsekkene være der (de rives ut når man vokser). Derfor skal du barbere som normalt, og du skal være nybarbert når du kommer til laserbehandling.

Jeg behandler armhuler og bikinilinje for øyeblikket (har hatt to behandlinger, fire uker mellom hver). 

Anonymkode: 2937b...0b8

AnonymBruker

Det var ikke verd pengene. Skulle ta barten og på haken, er dame. Har veldig mørke hår der. Det ser jo alltid bra ut samme dagen man har gjort det. To uker etterpå vokset det ut igjen som vanlig. Tenkte og gi det en sjans siden de sa flere ganger var nødvendig. Betalte den gang 1500 kr pr behandling. Etter den 6 behandlingen så jeg jo at det bare var tull. Mellom hver behandling hadde det voksa nesten alt ut igjen. Nå bruker jeg hårfjerningskrem. Vokser like fort utigjen men klipper barten ned da jeg kan jo ikke bruke kremen hver uke. 

Anonymkode: 663af...99f

AnonymBruker

Jeg har tatt bikinilinjen. Verdt hver krone, 15 år senere trenger jeg fortsatt bare å nappe ett og annet hår. Men åtte? Jeg tok fire, og med lengre mellomrom enn en måned. Tre måneder, ett år, ett år til, sånn cirka.

Anonymkode: f14db...aaf

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skal barbere imellom. Det du ikke kan gjøre er å vokse. Dette fordi laserbehandling skal ta livet av hårsekkene, og da må hårsekkene være der (de rives ut når man vokser). Derfor skal du barbere som normalt, og du skal være nybarbert når du kommer til laserbehandling.

Jeg behandler armhuler og bikinilinje for øyeblikket (har hatt to behandlinger, fire uker mellom hver). 

Anonymkode: 2937b...0b8

Jeg fikk beskjed om at jeg kun fikk lov til å barbere tre dager før behandlingen. Jeg skulle gifte meg noen uker etter at jeg gjorde det, så det var uaktuelt for meg å ikke være nybarbert på bryllupsdagen. Kanskje det er ulik praksis ut i fra hvilket utstyr de har? Var det tilfeldigvis i Oslo du fikk behandling?

Det var ikke verd pengene. Skulle ta barten og på haken, er dame. Har veldig mørke hår der. Det ser jo alltid bra ut samme dagen man har gjort det. To uker etterpå vokset det ut igjen som vanlig. Tenkte og gi det en sjans siden de sa flere ganger var nødvendig. Betalte den gang 1500 kr pr behandling. Etter den 6 behandlingen så jeg jo at det bare var tull. Mellom hver behandling hadde det voksa nesten alt ut igjen. Nå bruker jeg hårfjerningskrem. Vokser like fort utigjen men klipper barten ned da jeg kan jo ikke bruke kremen hver uke. 

Anonymkode: 663af...99f

Så kjedelig! Jeg tror det funker på meg, men vet ikke om det er verdt det å bruke så mye tid og penger på det.

Jeg har tatt bikinilinjen. Verdt hver krone, 15 år senere trenger jeg fortsatt bare å nappe ett og annet hår. Men åtte? Jeg tok fire, og med lengre mellomrom enn en måned. Tre måneder, ett år, ett år til, sånn cirka.

Anonymkode: f14db...aaf

Hmm, så du ventet tre måneder første gangern så gjorde du etter ett år og så ett år til? Var du hårfri i mellom? Jeg fikk beskjed om at jeg måtte gjøre det hver måned og fikk beskjed om at hvis jeg ventet for lenge mellom hver gang ville det ødelegge behandlingen.. Merkelig at det er så ulikt. Hvor var det du gjorde behandlingen?

Anonymkode: 15364...71a

Annonse

AnonymBruker

Jeg brukte ndyag laser. Funka som bare det, men måtte ha mange mange behandlinger. Pluss at det var skitvondt. 

Anonymkode: cce7a...b28