Gå til innhold

Hva er det som gjør at klimaet har blitt så jævla viktig de siste par årene og at lille Norge skal redde hele jævla fuckings verden???


Jævla fyllekalas !

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Villfisker skrev:

Da er det jo merkelig at disse klima tiltakene bare skal gjelde oss vanlige. Er det ikke?

Egentlig ikke. Det er fordømrade mange flere av de "Vanlige" og de "vanlige" er enklere å regulere. De "vanliges" kumulative forbruksmønster har også større konsekvenser. 

Sett at vi putter alle politikere og næringslivsledere på bakken. La oss kreve at hele denne gruppen tar en Kamprad (Ingvar Kamprad var berømt for at han var økonomisk i sin reising på alle måter, og prioriterte det ofte før gjennomføringsevne i sitt virke.)

Hva ville det bety i praksis i det totale bildet? Ikke en goddamned ting. Og da ignorerer vi i at i dette bildet ligger det null incentiver for bedriftsledere til å utvikle ny teknologi eller nye markeder. Og det ville begrense hvilke valg du har til å påvirke. 

Der er også en viktigere gevinst ; Jo flere som det gjelder, jo mindre må vær og en av oss ofre.og jo mindre konfliktskapende blir begrensningene. 

(Men jeg som i over 3 år har brukt fly som pendlerbuss, bør vel kansje ikke være så støttende til Co2 avgifter; jeg mener , jeg betaler jo ikke noe for det.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, slask skrev:

Vet du hva geoengineering er?
Vet du hvorfor det ikke tillates debatt om det i media?
Hvis klimaendringene virkelig var et problem så hadde flysprayingen latt seg diskutere (ikke eksos, men spraying av partikler og kjemikalier - helt bevisste pågående prosjekter).
 

 

Å slippe ut aerosoler i atmosfæren for å reflektere sollyset før det treffer jorda for å bremse oppvarmingen? Ja, jeg har hørt om det i debatter i media, men jeg har ikke hørt at det er forbudt å debattere. Det jeg har hørt er at det er effektivt for å kontrollere temperatur, men at det ikke hjelper for andre konsekvenser av å slippe ut for mange klimagasser som forurensning av hav blant annet. Det jeg også har hørt er at om vi f.eks. hadde sluppet ut slike fra 2020 til 2070, men da plutselig hadde sluttet pga politisk uenighet om hva vi egentlig ønsker å prioritere f.eks., så ville temperaturen steget med 0,8 grader i løpet av 10 år. Det ville hatt fryktelig store konsekvenser for mange økosystemer. Jeg mener likevel ikke at det er noe man skal slutte å forske på. 

(Jeg har ikke sett videoen du linket til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, EEØm said:

Å slippe ut aerosoler i atmosfæren for å reflektere sollyset før det treffer jorda for å bremse oppvarmingen? Ja, jeg har hørt om det i debatter i media, men jeg har ikke hørt at det er forbudt å debattere. Det jeg har hørt er at det er effektivt for å kontrollere temperatur, men at det ikke hjelper for andre konsekvenser av å slippe ut for mange klimagasser som forurensning av hav blant annet. Det jeg også har hørt er at om vi f.eks. hadde sluppet ut slike fra 2020 til 2070, men da plutselig hadde sluttet pga politisk uenighet om hva vi egentlig ønsker å prioritere f.eks., så ville temperaturen steget med 0,8 grader i løpet av 10 år. Det ville hatt fryktelig store konsekvenser for mange økosystemer. Jeg mener likevel ikke at det er noe man skal slutte å forske på. 

(Jeg har ikke sett videoen du linket til)


Se gjerne videoen om du kan ta et godt råd.

Det praktiseres et tabu.
Media er innom temaet en gang i blant, men lar det alltid henge i lufta med en latterliggjørende mine/tone.
Ellers kommenteres det i forbifarten med "noen tror at flyene.....".

I praksis absolutt ingen debatt om geoengineering, en absolutt verdensskandale som det ikke tillates debatt om.
Men hvis Giske har holdt hendene på hofta til ei jente på fest - da skal det debatteres i uker og måneder og inngå i metoo-prosjekter til den store gullmedaljen.

Her er noen viktige artikler, på svensk.
https://newsvoice.se/tag/geoengineering/

Stortingsdokument hvor teknologien omtales som tabu-område (av hvem, og hvorfor?)
https://imgur.com/a/rYV0fwO

Klimagalskapen som har infisert media og politikken er helt klart drevet av svindel, falske temperaturgrafer og et liksom-konsensus som de ikke vil snakke om, men temaet geoengineering som foregår ustanselig over oss blir ikke viet seriøs tid.
Mange tusen forskere kan fortelle at CO2 ikke er skadelig klimaet og at temperaturen faktisk er forbausende stabil og at det har vært mye varmere i mange perioder tidligere, lenge før den tekniske revolusjonen. Disse blir ikke nevnt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
5 minutter siden, slask skrev:


Se gjerne videoen om du kan ta et godt råd.

Det praktiseres et tabu.
Media er innom temaet en gang i blant, men lar det alltid henge i lufta med en latterliggjørende mine/tone.
Ellers kommenteres det i forbifarten med "noen tror at flyene.....".

I praksis absolutt ingen debatt om geoengineering, en absolutt verdensskandale som det ikke tillates debatt om.
Men hvis Giske har holdt hendene på hofta til ei jente på fest - da skal det debatteres i uker og måneder og inngå i metoo-prosjekter til den store gullmedaljen.

Her er noen viktige artikler, på svensk.
https://newsvoice.se/tag/geoengineering/

Stortingsdokument hvor teknologien omtales som tabu-område (av hvem, og hvorfor?)
https://imgur.com/a/rYV0fwO

Klimagalskapen som har infisert media og politikken er helt klart drevet av svindel, falske temperaturgrafer og et liksom-konsensus som de ikke vil snakke om, men temaet geoengineering som foregår ustanselig over oss blir ikke viet seriøs tid.
Mange tusen forskere kan fortelle at CO2 ikke er skadelig klimaet og at temperaturen faktisk er forbausende stabil og at det har vært mye varmere i mange perioder tidligere, lenge før den tekniske revolusjonen. Disse blir ikke nevnt.

 

Her ser man jo hvordan du cherrypicker kilder etter eget forgodtbefinnende. Hvis det er en reell NOU, så skriver den jo om tabuområde i samme setning som kjernekraft. Det er jo åpenbart hva svaret på spørsmålet ditt er, og det er at både kjernekraft og geoengineering har så dårlig rykte på seg blant allmennheten at det nærmest ikke er noen vits i å vurdere å utrede dem engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Geirfuglen said:

Her ser man jo hvordan du cherrypicker kilder etter eget forgodtbefinnende. Hvis det er en reell NOU, så skriver den jo om tabuområde i samme setning som kjernekraft. Det er jo åpenbart hva svaret på spørsmålet ditt er, og det er at både kjernekraft og geoengineering har så dårlig rykte på seg blant allmennheten at det nærmest ikke er noen vits i å vurdere å utrede dem engang.

I praksis er geoengineering tabuområde i media.
Jeg vet også hvordan de som forsøker å debattere det blir angrepet, så det praktiseres faktisk et tabu.
Å kalle det cherrypicking eller forgodtbefinnende blir for dumt, helt og holdent.

Media nevner en sjelden gang i blant at forskerne i klimaskremsel-sammenheng snakker om å ta i bruk geoengineering som "siste-utvei-teknologi" for at verden ikke skal gå under. De bruker riktignok sjelden ordet geoengineering selv om det er den riktige betegnelsen. De bruker heller ikke ordet chemtrails og det er et begrep som også er mislikt av de som forsøker å varsle om sprayingen. De (media) forklarer det helst som teknologi som brukes for å forandre været/klimaet og prøver også å unngå å nevne at dette skjer med fly.
Media har også nevnt at teknologien (geoengineering) har bivirkninger (nei, sier du det....).

Det finnes artikler hvor FN og Ban Ki-Moon er involvert, angående hvem som skal bestemme over teknologien og sprayprogrammene. Videoen med Kevin Galalae "why are chemtrails denied" forklarer tydelig hvorfor sprayingen fornektes - fordi det bryter med gjeldende internasjonale konvensjoner. Saken er at det vil bli rabalder om det blir kjent for de som sprayes, at det foregår hele tiden. Derfor gås det så stille i dørene at folket ikke skal opp øynene, men ingen fare - de har øynene klistret i skjermene og grundig hjernevasket med at staten har kontroll. Hjelpes...



 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen har gått opp og ned før i tiden også, blir ikke så stresset 😉 men det hadde fortsatt vært fint å ha helt rent luft i byene, det er bra å kjempe for det.

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, ana0603 said:

Temperaturen har gått opp og ned før i tiden også, blir ikke så stresset 😉 men det hadde fortsatt vært fint å ha helt rent luft i byene, det er bra å kjempe for det.

Nettopp derfor er det viktig å kjenne til de livsødeleggende sprayprogrammene SAI, SRM osv.
Stratospheric Atmospheric Injection
Solar Radiation Managment (blokkering av sola).
Det er ingen vits å være bekymret for miljø, planter, dyrkbar jord, helse og samtidig ignorere verdens største kriminelle påvirkning av alt vi lever av, som varsles av tusenvis av mennesker rundt om - folk som har gjort leksa, fulgt med og studert kildene.

Verdens største nettsted er litt for overveldende, men der finnes alt.
https://www.geoengineeringwatch.org/

1-spray-plane.jpg

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt på menneskeskapte klimaendringer, jeg har faktisk en utdanning i motsetning til visse andre. Men jeg bryr meg likevel ikke nok til å endre min livsstil. Objektivt sett så er ikke dette mitt problem. Jeg er død lenge før det vil være det. Så jeg flyr akkurat så mye jeg vil, som forsåvidt ikke er så mye uansett. Og kjører akkurat dit jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen bevis for at CO2-gassen har skadelige påvirkninger for klimaet. Tvertimot, så er den livsviktig for mennesker, dyr og planter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Brannslangen said:

Det finnes ingen bevis for at CO2-gassen har skadelige påvirkninger for klimaet. Tvertimot, så er den livsviktig for mennesker, dyr og planter.

Det finnes faktisk ingen forskning som tyder på at økt mengde CO2 i atmosfæren ikke leder til høyere temperaturer på jorda. Høyere temperaturer skader økosystemer. 

Endret av Anocopy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anocopy said:

Det finnes faktisk ingen forskning som tyder på at økt mengde CO2 i atmosfæren ikke leder til høyere temperaturer på jorda. Høyere temperaturer skader økosystemer. 


31,487 American scientists have signed this petition,
including 9,029 with PhDs

872x375xTeller_Card_100dpi.jpg.pagespeed


Mer om hvem disse 31-tusen forskerne er....

http://petitionproject.org/


SwebbTV har diverse seriøse intervjuer om hvordan media bedriver sin spinnville desinformasjon. Påstanden om at det er konsensus rundt klimaproblemer er rett og slett lureri. Derimot er det stor konsensus om det motsatte - CO2 skaper ikke noen problemer, men er nødvendig for gode dyrkingsforhold osv.
Det er ikke noen alarmerende temperaturer. Media avkles godt for den som gidder åpne gluggene.

https://www.swebbtv.se/program/klimatlarm

 

Endret av slask
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, slask skrev:


Se gjerne videoen om du kan ta et godt råd.

Det praktiseres et tabu.
Media er innom temaet en gang i blant, men lar det alltid henge i lufta med en latterliggjørende mine/tone.
Ellers kommenteres det i forbifarten med "noen tror at flyene.....".

I praksis absolutt ingen debatt om geoengineering, en absolutt verdensskandale som det ikke tillates debatt om.
Men hvis Giske har holdt hendene på hofta til ei jente på fest - da skal det debatteres i uker og måneder og inngå i metoo-prosjekter til den store gullmedaljen.

Her er noen viktige artikler, på svensk.
https://newsvoice.se/tag/geoengineering/

Stortingsdokument hvor teknologien omtales som tabu-område (av hvem, og hvorfor?)
https://imgur.com/a/rYV0fwO

Klimagalskapen som har infisert media og politikken er helt klart drevet av svindel, falske temperaturgrafer og et liksom-konsensus som de ikke vil snakke om, men temaet geoengineering som foregår ustanselig over oss blir ikke viet seriøs tid.
Mange tusen forskere kan fortelle at CO2 ikke er skadelig klimaet og at temperaturen faktisk er forbausende stabil og at det har vært mye varmere i mange perioder tidligere, lenge før den tekniske revolusjonen. Disse blir ikke nevnt.

 

Det å diskutere geoengineering som noe som kan være et virkemiddel i fremtiden ser jeg ikke på som tabuområde, det er bare ikke så mange som synes det er en god idé foreløpig pga de tingene jeg sa over. Men det at noen allerede har begynt i hemmelighet skjønner jeg at er tabu, for det høres bare veldig konspiratorisk ut. Dersom det inneholder alle kjennetegn for en konspirasjon og ikke er noe flertallet av forskere og folk som jobber innenfor det aktuelle området tror på, da vil jeg tro det er mer sannsynlig at det er en konspirasjon enn reelt. 

Det siste avsnittet ditt inneholder mye rart. Nei, det er stort sett ikke falske temperaturgrafer, og i alle fall ikke i seriøse tidsskrifter og dokumenter. Jeg er ikke sikker på hva du mener med klimagalskapen som er drevet av svindel, for den er jeg ikke interessert i, men jeg hører mye på klimaforskning som drives av seriøs forskning og vitenskapelige metoder. Jeg er kritisk til forskning som er ensidig. Nei, fly er ikke miljøvennlige enda og de slipper ut mer drivhusgasser enn partikler som bidrar til nedkjøling. Noen forskere mener det du sier, men veldig, veldig mange flere mener det motsatte. Kan jeg omtale meg selv som en av dem siden jeg har phd selv om det ikke er innen geofysikk e.l? Temperaturen er ikke forbausende stabil. Noen steder på jorda er den stabil og andre steder stiger den mye, men i snitt stiger den mer enn klimaet og naturen liker. Noen områder av jorda har vært varmere tidligere, men om vi snakker om gjennomsnittstemperatur er vi nå inne i en ekstrem periode. F.eks var det varmt i Europa under vikingtiden, men det var ikke globalt som nå, og de andre tilfellene blir både nevnt og forklart i kildene jeg leser. Tidligere har det vært naturlige forklaringer på oppvarming, denne gangen er det økte klimagasser pga menneskelig aktivitet som er forklaringen. Men årsak er vel ikke så viktig? Det som er viktig er at endringene fører til ekstreme problemer som er svært skadelig for mennesker og mange økosystemer, og det er det vi ikke ønsker å forsterke. Jorda vil få det bedre om vi ikke fortsetter å varme den opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, EEØm said:

Det å diskutere geoengineering som noe som kan være et virkemiddel i fremtiden ser jeg ikke på som tabuområde, det er bare ikke så mange som synes det er en god idé foreløpig pga de tingene jeg sa over. Men det at noen allerede har begynt i hemmelighet skjønner jeg at er tabu, for det høres bare veldig konspiratorisk ut. Dersom det inneholder alle kjennetegn for en konspirasjon og ikke er noe flertallet av forskere og folk som jobber innenfor det aktuelle området tror på, da vil jeg tro det er mer sannsynlig at det er en konspirasjon enn reelt. 

Det siste avsnittet ditt inneholder mye rart. Nei, det er stort sett ikke falske temperaturgrafer, og i alle fall ikke i seriøse tidsskrifter og dokumenter. Jeg er ikke sikker på hva du mener med klimagalskapen som er drevet av svindel, for den er jeg ikke interessert i, men jeg hører mye på klimaforskning som drives av seriøs forskning og vitenskapelige metoder. Jeg er kritisk til forskning som er ensidig. Nei, fly er ikke miljøvennlige enda og de slipper ut mer drivhusgasser enn partikler som bidrar til nedkjøling. Noen forskere mener det du sier, men veldig, veldig mange flere mener det motsatte. Kan jeg omtale meg selv som en av dem siden jeg har phd selv om det ikke er innen geofysikk e.l? Temperaturen er ikke forbausende stabil. Noen steder på jorda er den stabil og andre steder stiger den mye, men i snitt stiger den mer enn klimaet og naturen liker. Noen områder av jorda har vært varmere tidligere, men om vi snakker om gjennomsnittstemperatur er vi nå inne i en ekstrem periode. F.eks var det varmt i Europa under vikingtiden, men det var ikke globalt som nå, og de andre tilfellene blir både nevnt og forklart i kildene jeg leser. Tidligere har det vært naturlige forklaringer på oppvarming, denne gangen er det økte klimagasser pga menneskelig aktivitet som er forklaringen. Men årsak er vel ikke så viktig? Det som er viktig er at endringene fører til ekstreme problemer som er svært skadelig for mennesker og mange økosystemer, og det er det vi ikke ønsker å forsterke. Jorda vil få det bedre om vi ikke fortsetter å varme den opp. 

 

 

Ivar Giæver snakker mye om temperaturmålingene som er gjort og beskriver den oppgitte gjennomsnittstempereturen som "amazingly stable" (for et helt år). Han er likevel kritisk til hvordan det skal gå an å måle en gjennomsnittstemperatur for hele jorda.

 


IPCC (Klimapanelet) innrømmer åpent, i følge Stein Bergsmark, at 97% av klimamodellene deres feiler, men de mener likevel at vi skal ha tiltro til dem.

 


Michael Mann - mannen bak hockeystick-grafen, som var en svindelgraf.
Bør han ikke da tiltales for klimasvindel? (som er en gedigen økonomisk svindel).
https://principia-scientific.org/should-michael-hockey-stick-mann-be-prosecuted-for-climate-fraud/

 

Geoengineering bør absolutt være tema i krigen om klimapropagandaen.
Folk som ikke har spesiell interesse i klimasaken er trolig drittlei skremselen og "klimaproblemene" som vi mates med hver eneste dag gjennom MSM-apparatet. Trolig bryr de seg mindre og mindre, med unntak av noen relativt få som ikke synes det er greit at politikk og avgifter skal styres av lureri.

Men hva er hensikten med alt klimamaset? Det må jo være å beskytte menneskene som lever på jorda, ved å beskytte miljøet, dyrkbarheten, maten, helsa osv. Da blir det komplett uforståelig at debatt om geoengineering (den pågående) skal ignoreres, og hva slags helsekonsekvenser det har.
Men for den som lukker øyne og ører, ved å flytte fokus vekk fra "disse fæle dumme konspirasjonsteoretikerne", fordi media sier så, de vil aldri forstå hva slags kriminell miljøskade sprayingen resulterer i. Når de sitter der med tidlig Alzheimer er det jo for sent...

Men jeg har et råd til de med barn og tro på en fremtid i frihet. Dere bør åpne øynene litt mer og stille dere mer kritiske spørsmål til hva som serveres i MSM.

Et par relevante tråder om geoengineering (galskapen vi ikke skal vite om).
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1304077-chemtrails-2019-og-videre-hva-skjer/
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1021712-værmodifisering-fra-fly-trenger-din-hjelp/

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ideen er vel å ødelegge folks liv her i lille Norge for å få toppjobber i FN etterpå? Det er ingen med sine fulle fem som virkelig tror at hva Norge gjør har noe å si for klimaet. Spesielt Norge som allerede er så grønn som det kan være.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, slask said:

 

 

Ivar Giæver snakker mye om temperaturmålingene som er gjort og beskriver den oppgitte gjennomsnittstempereturen som "amazingly stable" (for et helt år). Han er likevel kritisk til hvordan det skal gå an å måle en gjennomsnittstemperatur for hele jorda.

 


IPCC (Klimapanelet) innrømmer åpent, i følge Stein Bergsmark, at 97% av klimamodellene deres feiler, men de mener likevel at vi skal ha tiltro til dem.

 


Michael Mann - mannen bak hockeystick-grafen, som var en svindelgraf.
Bør han ikke da tiltales for klimasvindel? (som er en gedigen økonomisk svindel).
https://principia-scientific.org/should-michael-hockey-stick-mann-be-prosecuted-for-climate-fraud/

 

Geoengineering bør absolutt være tema i krigen om klimapropagandaen.
Folk som ikke har spesiell interesse i klimasaken er trolig drittlei skremselen og "klimaproblemene" som vi mates med hver eneste dag gjennom MSM-apparatet. Trolig bryr de seg mindre og mindre, med unntak av noen relativt få som ikke synes det er greit at politikk og avgifter skal styres av lureri.

Men hva er hensikten med alt klimamaset? Det må jo være å beskytte menneskene som lever på jorda, ved å beskytte miljøet, dyrkbarheten, maten, helsa osv. Da blir det komplett uforståelig at debatt om geoengineering (den pågående) skal ignoreres, og hva slags helsekonsekvenser det har.
Men for den som lukker øyne og ører, ved å flytte fokus vekk fra "disse fæle dumme konspirasjonsteoretikerne", fordi media sier så, de vil aldri forstå hva slags kriminell miljøskade sprayingen resulterer i. Når de sitter der med tidlig Alzheimer er det jo for sent...

Men jeg har et råd til de med barn og tro på en fremtid i frihet. Dere bør åpne øynene litt mer og stille dere mer kritiske spørsmål til hva som serveres i MSM.

Et par relevante tråder om geoengineering (galskapen vi ikke skal vite om).
https:/orum.kvinneguiden.no/topic/1304077-chemtrails-2019-og-videre-hva-skjer/
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1021712-værmodifisering-fra-fly-trenger-din-hjelp/

 

 

 

Jaja, du kan enten fortsette å spy ut propaganda og konspirasjonsteorier med samme vitenskapelige grunnlag som flat earthers og de som er redd for smartmålere... eller så kan du ta barneskolen på nytt, lære deg grunnleggende fysikk og dermed skjønne selv at økt CO2 = økt temperatur. Men det gidder du vel ikke, for det er enklere å sitte passivt og bli lurt på nettet. Tror du virkelig de absolutt største forskerne i verden, feks. Stephen hawking, ville holdt kjeft hvis det var en brist i teorien om drivhuseffekten?

Endret av Anocopy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anocopy said:

Jaja, du kan enten fortsette å spy ut propaganda og konspirasjonsteorier med samme vitenskapelige grunnlag som flat earthers og de som er redd for smartmålere... eller så kan du ta barneskolen på nytt, lære deg grunnleggende fysikk og dermed skjønne selv at økt CO2 = økt temperatur. Men det gidder du vel ikke, for det er enklere å sitte passivt og bli lurt på nettet. Tror du virkelig de absolutt største forskerne i verden, feks. Stephen hawking, ville holdt kjeft hvis det var en brist i teorien om drivhuseffekten?

Stephen Hawkings "meritter" er like troverdig som månelandingen. Skjedde bare i folks hoder, pga de medieformidlede løgnene som NASA sørget for.
Men jeg skjønner hvilken leir du holder til i. Du er lærer i en indoktrineringsleir?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...