AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Samboer fikk en genser i gave. En størrelse for liten i tillegg til at han hadde samme farge fra før. Ville bytte den i en størrelse større og annen farge. Samme genser. Han måtte betale en del ekstra fordi den var på tilbud da den ble kjøpt. Er det riktig? Hadde forstått det hvis var annen var, men dette var jo egentlig samme produkt. Kun annen farge. Anonymkode: 768d1...969
dillyduzit Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Hadde han noe byttelapp? Om ikke er butikken hyggelig som lot han få bytte, men da gjelder det som regel til prisen butikken har nå. Ellers er det opp til butikkene som selv velger å godta bytting av varer uten byttelapp, faktisk, bytting i det hele tatt. Hadde en kunde som kom innom i går og lurte på det samme, datteren hadde fått en kjele men fikk tilbudsprisen (fordi varen var nå på tilbud) tilbake fordi hun hadde mistet byttelappen, likevel er vi de eneste som selger dette merket så hun fikk bytte, hadde hun hatt med seg byttelappen ville hun ha fått tilbake det den ble kjøpt som. Om varen er kjøpt på salg med byttelapp, vil ikke personen få bytte til en genser som nå ikke lenger er på tilbud.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Han hadde byttelapp ja. Det hørtes bare litt feil ut. At det kostet han 200 kr ekstra fordi gaven han fikk var noe feil. Butikken hadde ikke tapt noe på å la han bytte til annen farge. Anonymkode: 768d1...969
Mezzosoprena Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Salgsvarer gir oftest ikke rett til å bytte uansett, så jeg tenker at det er helt innafor å kreve at kunden betaler mellomlegget. 1
applestories Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 (endret) Derfor kjøper jeg ikke gaver på salg om jeg ikke er helt sikker på at at mottageren vil ha den (og ofte ikke selv da i tilfelle de får to like). Jeg har også fått ting i gave der jeg må betale mellomlegget selv om jeg bytter farge eller størrelse. Og da jeg jobbet i butikk for ti år siden måtte jeg håndheve slike regler. Så min erfaring tilsier at dette er normalen. Endret 23. november 2019 av applestories
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 39 minutter siden, applestories skrev: Derfor kjøper jeg ikke gaver på salg om jeg ikke er helt sikker på at at mottageren vil ha den (og ofte ikke selv da i tilfelle de får to like). Jeg har også fått ting i gave der jeg må betale mellomlegget selv om jeg bytter farge eller størrelse. Og da jeg jobbet i butikk for ti år siden måtte jeg håndheve slike regler. Så min erfaring tilsier at dette er normalen. Kanskje det er normalen, men synes det likevel er litt rart om en har byttelapp... Hvis jeg skal kjøpe gaver til andre, så spør jeg alltid om produktet kan byttes. Uansett om det er på tilbud eller ei, men ser jo nå at byttelapp ikke har noe hensikt på tilbudsvarer. Men det sier de jo aldri når jeg spør. Det handler jo om service. Har byttet mye klær opp igjennom årene, men det er første gang jeg hører at en må betale mellomlegget når det er samme produkt. Hadde forstått det mer hvis det var et annet produkt eller tilgodeseddel e.l. Anonymkode: 768d1...969
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 59 minutter siden, Teatrica skrev: Salgsvarer gir oftest ikke rett til å bytte uansett, så jeg tenker at det er helt innafor å kreve at kunden betaler mellomlegget. Synes flere og flere butikker har begynt med åpent kjøp i x antall dager... Tilbud har butikkene hele tiden i dag. Særlig slike kjedebutikker. Har ikke selv opplevd å ikke få bytte. I såfall er det leeenge siden. Anonymkode: 768d1...969 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Slike tråder gjør det lett å se hvilke butikker som har god service og ikke. Nei, man har ikke nødvendigvis rett til å bytte, men noen butikker har skjønt at det lønner seg å være fleksibel kontra å være regelrytter. Litt tøvete at samboeren din måtte betale mellomlegg, spør du meg. Det kommer sikkert noen ikke-serviceminded butikkansatte innom tråden og skal krangle med meg, men sunn fornuft sier at en ubrukt genser med kvittering / byttelapp kan byttes i tilsvarende genser i annen størrelse. Hva taper butikken på det, liksom? De taper en fornøyd kunde ved å holde på sånn, hvertfall. Det kan jo butikksjefen tenke litt på. Anonymkode: 3adcd...c74 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slike tråder gjør det lett å se hvilke butikker som har god service og ikke. Nei, man har ikke nødvendigvis rett til å bytte, men noen butikker har skjønt at det lønner seg å være fleksibel kontra å være regelrytter. Litt tøvete at samboeren din måtte betale mellomlegg, spør du meg. Det kommer sikkert noen ikke-serviceminded butikkansatte innom tråden og skal krangle med meg, men sunn fornuft sier at en ubrukt genser med kvittering / byttelapp kan byttes i tilsvarende genser i annen størrelse. Hva taper butikken på det, liksom? De taper en fornøyd kunde ved å holde på sånn, hvertfall. Det kan jo butikksjefen tenke litt på. Anonymkode: 3adcd...c74 Det er det jeg mener og. Hva har butikken å tape på dette liksom. Det er jo så ofte at butikkene har ordinære varer på tilbud. Så her burde de ha bedre policy på bytte. Men hvorfor gir de byttelapp med hvis du ikke kan bytte den i make vare uten at de skal ta betalt for mellomlegg. Hvis det er varer som skal ut av sortiment og derfor på salg, så forstår jeg at bytte ikke er greit. Ser på nettsiden til butikken at de godtar bytte av vare til samme verdi osv. Det var dette i grunnen. Produktet sin verdi er jo den samme uansett tilbud eller ei. Anonymkode: 768d1...969
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 I de butikkene jeg har jobbet i har vi alltid latt kunder bytte uten å betale mellomlegget, så lenge de har byttelapp eller kvittering. Det koster faktisk ikke butikken noe ekstra: Man gir kunden en svart genser i L og henger den brune genseren i M tilbake på stativet til fullpris. I dagens virkelighet, hvor butikker går konkurs over en lav sko pga. netthandel, synes jeg det virker veldig korttenkt å ikke yte god kundeservice, spesielt når det overhodet ikke går utover bunnlinjen. Anonymkode: 532b3...61b 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg mener og. Hva har butikken å tape på dette liksom. Det er jo så ofte at butikkene har ordinære varer på tilbud. Så her burde de ha bedre policy på bytte. Men hvorfor gir de byttelapp med hvis du ikke kan bytte den i make vare uten at de skal ta betalt for mellomlegg. Hvis det er varer som skal ut av sortiment og derfor på salg, så forstår jeg at bytte ikke er greit. Ser på nettsiden til butikken at de godtar bytte av vare til samme verdi osv. Det var dette i grunnen. Produktet sin verdi er jo den samme uansett tilbud eller ei. Anonymkode: 768d1...969 Var den fargen han byttet til til fullpris og genseren han byttet inn fortsatt på salg i butikken? Om så er det ganske enkelt å forstå at han må betale mellomlegget selvom det for deg virker ulogisk, de er ikke to identiske varer når det er forskjellige farger, og noen farger fases ut ved salg selvom det finnes i andre farger til fullpris, noen ganger kommer det nye farger i samme type genser men de gamle fargene selges på salg. Det betyr ikke at butikken kan selge de nye genserene på salg fordi noen har fått en genser kjøpt på salg de ikke vil ha. Anonymkode: b2d84...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #12 Skrevet 23. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var den fargen han byttet til til fullpris og genseren han byttet inn fortsatt på salg i butikken? Om så er det ganske enkelt å forstå at han må betale mellomlegget selvom det for deg virker ulogisk, de er ikke to identiske varer når det er forskjellige farger, og noen farger fases ut ved salg selvom det finnes i andre farger til fullpris, noen ganger kommer det nye farger i samme type genser men de gamle fargene selges på salg. Det betyr ikke at butikken kan selge de nye genserene på salg fordi noen har fått en genser kjøpt på salg de ikke vil ha. Anonymkode: b2d84...6bf Nei, de solgte samme farge til full pris nå. Det er ikke snakk om en utgående vare. Genseren som han byttet ble lagt på bordet sammen med alle de andre genserne til full pris, mens vi stod der for å finne en genser i annen farge. Anonymkode: 768d1...969
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #13 Skrevet 23. november 2019 Sorry for å kuppe tråden, men lurer på en liten sak. Hvis man bytter en vare med lappen på, men får ikke pengene tilbake fordi du ikke finner kvittering, så du må velge noe nytt i butikken. Du velger en vare til samme pris og får kvitteringen tilbake. Kan man da bytte nye varen med kvittering for å få pengene tilbake? Haha Anonymkode: 3b1ca...fff
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #14 Skrevet 23. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboer fikk en genser i gave. En størrelse for liten i tillegg til at han hadde samme farge fra før. Ville bytte den i en størrelse større og annen farge. Samme genser. Han måtte betale en del ekstra fordi den var på tilbud da den ble kjøpt. Er det riktig? Hadde forstått det hvis var annen var, men dette var jo egentlig samme produkt. Kun annen farge. Anonymkode: 768d1...969 Dette er ett flott eksempel på hvorfor man egentlig ikke burde kjøpe klær til andre folk... Anonymkode: 75922...44c 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #15 Skrevet 23. november 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry for å kuppe tråden, men lurer på en liten sak. Hvis man bytter en vare med lappen på, men får ikke pengene tilbake fordi du ikke finner kvittering, så du må velge noe nytt i butikken. Du velger en vare til samme pris og får kvitteringen tilbake. Kan man da bytte nye varen med kvittering for å få pengene tilbake? Haha Anonymkode: 3b1ca...fff Det blir ofte merket på kvitteringen kunden får etter byttet om de ikke har hatt kvittering med. Flere steder får man heller ikke bytte i det hele tatt uten kvitteringen lenger. Nettop pga missbruk av ordningene tidligere, som du skisserer her. Anonymkode: b2d84...6bf 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #16 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, de solgte samme farge til full pris nå. Det er ikke snakk om en utgående vare. Genseren som han byttet ble lagt på bordet sammen med alle de andre genserne til full pris, mens vi stod der for å finne en genser i annen farge. Anonymkode: 768d1...969 Ja da er jeg enig av det var dårlig service. Anonymkode: b2d84...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå