Jump to content
AnonymBruker

Hva er det mest tabubelagte og «mørkeste» du tenker som du ikke kan si til noen?

Recommended Posts

Anonymus Notarius
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kritisk til innvandring, redd for islamisering av Norge. Jeg er ikke rasist, men jeg syns vi tar inn for mange innvandrere. Føler nesten at det er flere innvandrere enn nordmenn i Oslo. 

Religion er roten til alt ondt!

Jeg håper Snåsamannen har rett i sine antagelser om hva som vil skje med Trump selv om jeg ikke tror på synskhet, spådommer og sånt

Ser ned på blogger-bimboer som opererer seg og poserer med soveromsblikk og minst mulig klær. Syns de er ekle og kvalme. Men noe må de vel gjøre for å få følgere når de ikke har noe interessant å skrive om. 

Liker ikke barn. Syns barn er det mest irriterende som fins. 

Syns folk som ikke gidder å uttale KJ-lyden riktig fremstår som svært lite intelligente. Jada, jeg vet at den lyden vil dø ut med tiden, men likevel. Høres så dumt ut å si at jeg har fått ny skjede av skjærsten til jul. :fnise: 

Liker dyr bedre enn mennesker. 

De som mishandler dyr fortjener å sitte på glattcelle og kun få vann og brød resten av livet. Gjerne få 100 piskeslag i timen og 

Anonymkode: 9279f...ee6

I stedet for å "føle" kan du sjekke fakta, som sier at det er 33 % (SSB), altså godt under halvparten. 14 % i hele landet.

Fortsetter under...

Husholdning1
2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

I stedet for å "føle" kan du sjekke fakta, som sier at det er 33 % (SSB), altså godt under halvparten. 14 % i hele landet.

1/3 er ikke akkurat lite det heller.

Anonymus Notarius
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

1/3 er ikke akkurat lite det heller.

Poenget mitt gikk tydeligvis forbi.. Poenget var ikke om det var mye eller lite, men om å "føle" eller finne frem til fakta i slike saker.

Husholdning1
Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Poenget mitt gikk tydeligvis forbi.. Poenget var ikke om det var mye eller lite, men om å "føle" eller finne frem til fakta i slike saker.

Nei, det gjorde det ikke. 

Med så stor andel innvandrere så vil folk selvsagt føle det slik, uavhengig av fakta. Når folk føler slikt har samfunnet feilet.

AnonymBruker
4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Joda, men man må ikke glemme at andelen av mennesker med innvandrerbakgrunn er høyere i enkelte bydeler. Det vil si at i Stovner Bydel er andel innvanderere over 50%. Da er det ikke så rart man føler det man føler, kanskje?

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/innvandrere-pa-oslo-kartet

Anonymkode: 043f2...4a6

Anonymus Notarius
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men man må ikke glemme at andelen av mennesker med innvandrerbakgrunn er høyere i enkelte bydeler. Det vil si at i Stovner Bydel er andel innvanderere over 50%. Da er det ikke så rart man føler det man føler, kanskje?

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/innvandrere-pa-oslo-kartet

Mens i andre bydeler er det nesten ingen innvandrere. Likevel "føler" folk der også at det er veldig mange innvandrere i byen.

Annonse

Karolineee
På 24.11.2019 den 15.11, SupaWoman skrev:

At jeg syns det er merkelig at vi har 100 000 fattige barn i Norge og likevel tar en tusenvis av innvandrere.  Syns det er forkastelig at vi ikke heller først hjelper våre egne barn!

Hvem er "våre egne"? Mennesker fra samme kommune? Fylke? Land? Verdensdel? Mennesker med samme hudfarge og religion? 

Ut ifra det du skriver oppfatter jeg det som at du mener mennesker fra samme land. Men hva gjør at det er dem du definerer som "våre egne"? 

SupaWoman
2 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Jeg ser hvorfor det føles som om det er flere innvandrere enn nordmenn.  Mange innvandrere jobber ikke av ulike grunner, de stimler seg ofte også sammen. Da virker det jo som om de er flere og de blir synlige i gatebildet iom at mange ikke jobber.  Har lagt merke til det selv.

SupaWoman

feilpost

Edited by SupaWoman

AnonymBruker
2 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Mens i andre bydeler er det nesten ingen innvandrere. Likevel "føler" folk der også at det er veldig mange innvandrere i byen.

Javel? Jeg har det motsatte inntrykket, at de som bor på vestkanten ikke tenker over at det er særlig mange innvandrere i Oslo.

Jeg har selv reflektert litt over dette på linje 5, hvor det ofte er at jeg er eneste etniske nordmann i vogna. For meg er det ikke noe problem, men jeg skjønner hvor følelsen kommer fra.

AnonymBruker

Jeg liker ikke narkomane. Klarer ikke å synes synd på dem, synes de er ekle, selvrettferdige og sytete, helt uten ønske/evne itl å ta ansvar for seg selv. Intellektuelt sett vet jeg at det er langt mer komplisert, men emosjonelt sett (på grunn av erfaringer som har ødelagt litt for meg) blir jeg bare sur når jeg ser en narkoman person og tenker bare "ta deg sammen for faen". 

Anonymkode: 8c55e...2c3

Familytree
På 2.12.2019 den 23.32, nordnorsk skrev:

Mennesker er den minst verdifulle arten på jorda. Vi er parasitter. 

Du snakker om babyer. De er parasitter.

AnonymBruker
30 minutter siden, Familytree skrev:

Du snakker om babyer. De er parasitter.

Er babyer parasitter i dine øyne? 😱

Anonymkode: 80f2b...a59

Annonse

Familytree
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er babyer parasitter i dine øyne? 😱

Anonymkode: 80f2b...a59

Omg nei!! 🤣

Hvorfor så overrasket? 

Parasite: an organism that lives in or on an organism of another species (its host) and benefits by deriving nutrients at the other's expense.

Forskjellen mellom en baby og en parasitt, per definisjon, er at babyen lever  i kroppen til samme art👍 Og de er vakker og søt. Hva tenker du om dette? Kan du si en annen forksjell?

Edited by Familytree

AnonymBruker

Jeg håper at min overgriper blir utsatt for en grusom ulykke der han blir fullstendig lam, ute av stand til å bevege annet en øyelokkene. At hans kone forlater han, at han ender opp på et dårlig pleiehjem og at de plasserer han forran en TV som spiller musikkvideoen Baby shark om og om igjen...

Anonymkode: 6d9ac...e25