AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #1 Del Skrevet 22. november 2019 Hei! I fjor høst begynte det å dugge såpass mye at jeg ig samboeren bemerket oss det. Tidlig i høst (når det regnet masse) så merket jeg at det var en dam av vann under matten på førersiden. Måtte bruke masse håndklær for å få tørket det opp. Så kom snøen og det var tørt der fortsatt, og jeg tenkte at det kanskje var en vannflaske som hadde lekket. I dag oppdaget jeg ekstremt dugg på vinduene igjen, og så under matten. Kliss vått... det regner masse ute, hva kan det være som er galt? Noe under bilen som gjør at vannet på veien spruter opp? At regnet renner inn i bilen når den står stille? Trenger virkelig hjelp! Jeg ser for meg at dette er veldig dyrt å fikse.. Anonymkode: 677a5...010 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #2 Del Skrevet 22. november 2019 Du har nok hull i under så det spruter vann inn underfra. Er det en gammel bil? Min gamle hadde et rusthull under førersetet, betalte rundt 900 kr på et verksted for å bare sveise rn metallplate på så det holdt tett. Gammel bil som ble vraket noen år etterpå, men den var iallefall tett. Anonymkode: fa68f...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #3 Del Skrevet 22. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nok hull i under så det spruter vann inn underfra. Er det en gammel bil? Min gamle hadde et rusthull under førersetet, betalte rundt 900 kr på et verksted for å bare sveise rn metallplate på så det holdt tett. Gammel bil som ble vraket noen år etterpå, men den var iallefall tett. Anonymkode: fa68f...9ad Bilen er en 2011modell. EU godkjent i oktober Anonymkode: 677a5...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #4 Del Skrevet 22. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilen er en 2011modell. EU godkjent i oktober Anonymkode: 677a5...010 Kanskje truffet en stein eller fått et lite rusthull, det vil ikke slå ut på eu kontroll. Du kan feks se under bilen om du får plass, med lommelykt, eller filme mef telefonen under? Ikke jekk opp bilen og stikk hodet under i allefall. Anonymkode: fa68f...9ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 23. november 2019 #5 Del Skrevet 23. november 2019 Må sjekkes av noen som kan. Enten verksted eller deg selv. At noe har gått gjennom periodisk kontroll betyr ikke så mye. Om dette ikke skjer om bilen står stille så gjetter jeg lekkasje under. Første test er å legge en kraftig lampe under og fjerne alt av matter etc og se etter lys på innsiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 23. november 2019 #6 Del Skrevet 23. november 2019 Er det takluke på bilen? I såfall kan det være dreneringen som har gått tett slik at vannet renner inn i bilen i stedet for ut. Vannlekkasjer anmerkes ikke på en EU-kontroll da det ikke har med sikkerhet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Del Skrevet 23. november 2019 Det er imho lite sannsynlig at vannet kommer kun fra under bilen. Mer vanlig er det at frontrutetettingen er blitt svakt et punkt. Da renner vannet ned vindustolpen og dukker opp igjen i bunn. Jeg hadde også lekkasje midt på frontruta en gang. Det første jeg merket til det var at radioen strøk med. Kledningen på stolpen er som regel lett å ta av, det henger på med klipser. Får du det til, vil dy ofte se spor etter vann - eller det er skikkelig våt der. Mugg blir også fort et problem, i alle fall når det er varmt ute. Sånn sett er du heldig med årstiden. Lykke til! Anonymkode: dbb0c...ee0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Del Skrevet 23. november 2019 Ikke "dy" men *du altså. Anonymkode: dbb0c...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Del Skrevet 23. november 2019 Har du svær bilstereo med kraftige basselementer og lånt bort bilen til dama di som har kjørt rundt og spilt Barry White veldig høyt? Anonymkode: 4156b...887 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 23. november 2019 #10 Del Skrevet 23. november 2019 Hadde samme problemet med en annen bil tidligere, bare at det rant bak så det var kliss vått under matta i baksetet også (dam). Jeg parkerer i svak oppoverbakke så derfor rant vannet bak. Det viste seg at nedfallsløv hadde tettet til drenasjehullet under frontruta (mellom panseret og ruta), dette så vi ikke før "gitteret" var fjernet. Dette hadde ført til en liten vannoppsamling der som rustet et hull. Vannet rant dermed inn mellom skroget og matta inni bilen.... Når dette hullet ble tettet og bilen tørket opp var det slutt på problemet. Ingen forstod hvor dette vannet kom fra før en litt over middels nysgjerrig kamerat bestemte seg for å komme til bunns i mysteriet. 😀 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Del Skrevet 24. november 2019 Du drar med deg vann inn i bilen som samler seg under matta. Samtidig har du kanskje på varme i bilen? Det danner kondens og det blir dråper når bilen blir kaldere etter du har parkert. Enkel fysikk. På vinteren; ta av snø godt på beina så du tar med minimalt snø inn i bilen. Legg f.eks avispapir under matta. Ha på maks 20 grader i bilen på korte strekker og på lengre strekker kan du godt varme, men avslutt turen med å åpne dørene og slipp ut varmen og slå på viftene ned på beina på maks et par minutter så det tørker litt I regn; tørk mattene mellom lange turer så det ikke danner kondens. Luft godt ut mellom lengre turer. Ikke bruk resirkulert luft i kupeèn, men bruk AC Anonymkode: 7b39e...e2c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Del Skrevet 24. november 2019 Det kan være en dårlig pakning, tette dreneringshull...er det hull under bilen ville nok mye av vannet rent ut igjen, om du da ikke konstant kjører fort i dammer. Anonymkode: 3f8b7...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Del Skrevet 24. november 2019 AC? Anonymkode: d63bf...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 24. november 2019 #14 Del Skrevet 24. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du drar med deg vann inn i bilen som samler seg under matta. Samtidig har du kanskje på varme i bilen? Det danner kondens og det blir dråper når bilen blir kaldere etter du har parkert. Enkel fysikk. På vinteren; ta av snø godt på beina så du tar med minimalt snø inn i bilen. Legg f.eks avispapir under matta. Ha på maks 20 grader i bilen på korte strekker og på lengre strekker kan du godt varme, men avslutt turen med å åpne dørene og slipp ut varmen og slå på viftene ned på beina på maks et par minutter så det tørker litt I regn; tørk mattene mellom lange turer så det ikke danner kondens. Luft godt ut mellom lengre turer. Ikke bruk resirkulert luft i kupeèn, men bruk AC Anonymkode: 7b39e...e2c Det er langt ifra årsaken. Les HI, det er en dam i bilen. Her er det lekkasje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #15 Del Skrevet 28. november 2019 Min toyota er slik den også. Sjekker opp for lekkasjer i disse dager. Anonymkode: 17739...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 28. november 2019 #16 Del Skrevet 28. november 2019 En annen vanlig årsak, som ikke er nevnt: Når det regner, vil det alltid renne noe vann mellom vinduer som kan åpnes og gummilisten. Dette er helt normalt og forventet, derfor er det drenering og en fuktsperre på innsiden av døren. Denne fuktsperren kan løsne, da renner vannet under dørpanelet og inn i dørken. Dette kan du sjekke ut slik: Brett papir i overgangen fra dørlisten til teppet, lukk døren og spyl på vinduet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 28. november 2019 #17 Del Skrevet 28. november 2019 Hvis det er en volvo er det sikkert kondens, drittbiler. Men hvis det er et brukende merke har du sikkert lekasje ved frontruten eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 28. november 2019 #18 Del Skrevet 28. november 2019 For hvis det er en lekkasje så er det altså et helt klart tegn på at det er et kvalitetskjøretøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 22. desember 2019 #19 Del Skrevet 22. desember 2019 På 23.11.2019 den 10.41, AnonymBruker skrev: Det er imho lite sannsynlig at vannet kommer kun fra under bilen. Mer vanlig er det at frontrutetettingen er blitt svakt et punkt. Da renner vannet ned vindustolpen og dukker opp igjen i bunn. Jeg hadde også lekkasje midt på frontruta en gang. Det første jeg merket til det var at radioen strøk med. Kledningen på stolpen er som regel lett å ta av, det henger på med klipser. Får du det til, vil dy ofte se spor etter vann - eller det er skikkelig våt der. Mugg blir også fort et problem, i alle fall når det er varmt ute. Sånn sett er du heldig med årstiden. Lykke til! Anonymkode: dbb0c...ee0 På 23.11.2019 den 13.36, Blackbird skrev: Hadde samme problemet med en annen bil tidligere, bare at det rant bak så det var kliss vått under matta i baksetet også (dam). Jeg parkerer i svak oppoverbakke så derfor rant vannet bak. Det viste seg at nedfallsløv hadde tettet til drenasjehullet under frontruta (mellom panseret og ruta), dette så vi ikke før "gitteret" var fjernet. Dette hadde ført til en liten vannoppsamling der som rustet et hull. Vannet rant dermed inn mellom skroget og matta inni bilen.... Når dette hullet ble tettet og bilen tørket opp var det slutt på problemet. Ingen forstod hvor dette vannet kom fra før en litt over middels nysgjerrig kamerat bestemte seg for å komme til bunns i mysteriet. 😀 Dette. EU-kontroll har ikke noe med dette å gjøre med mindre frontruta er løs eller det er et svært hull i gulvet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 22. desember 2019 #20 Del Skrevet 22. desember 2019 Ts: har du funnet ut av det? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå