tinky1 Skrevet 20. november 2019 #1 Skrevet 20. november 2019 (endret) Hei. Jeg trenger litt tips angående trening og kosthold. Har aldri trent sammenhengende og jeg er relativt slank. Jeg ønsker å gå ned rundt magen, og få en strammere /større rompe. Noen som har noen gode treningsprogram både hjemme og på treningssenter? Målet mitt er å trene ca. 3 dager i uka, men jeg har ikke så stor kunnskap om trening eller hva som bør trenes de forskjellige dagene. Vil helst trene styrke. Håper noen kan hjelpe meg😊 Endret 20. november 2019 av tinky1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #2 Skrevet 20. november 2019 Dette er et alt for åpent spørsmål. Svaret er individuelt og hadde vært på 10 A4 sider etter 30 minutters interjuv med deg. Kortversjon. Spis mindre enn du forbrenner for å gå ned i vekt. For å gjøre det må du måle inntaket og beregne forbrenning. Det må du lære deg. I dag får du god hjelp av treningsklokker til det. Noen utregnigner bør du også gjøre. For å være veldig nøyaktig må du måle kroppsfettet ditt. For strammere større rumpe så er det noen spesfikke øvelser som gi god uttelling. Blandt annet. Squats."squat butt women" på youtube. Mye bra som tar andre øvelser i samme slengen. For treningsprogram så må bør du benytte deg gratistimen de tilbyr når du melder deg inn. Det handler om å variere øvelser, dele opp, variere, nok intensitet, gradvist økning, nok restitusjon. 36-48 hver gang du gjør Squats, eller den samme muskelgruppen. Lykke til!. Anonymkode: fd9f6...7c3 1
tinky1 Skrevet 21. november 2019 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2019 På 20.11.2019 den 16.24, AnonymBruker skrev: Dette er et alt for åpent spørsmål. Svaret er individuelt og hadde vært på 10 A4 sider etter 30 minutters interjuv med deg. Kortversjon. Spis mindre enn du forbrenner for å gå ned i vekt. For å gjøre det må du måle inntaket og beregne forbrenning. Det må du lære deg. I dag får du god hjelp av treningsklokker til det. Noen utregnigner bør du også gjøre. For å være veldig nøyaktig må du måle kroppsfettet ditt. For strammere større rumpe så er det noen spesfikke øvelser som gi god uttelling. Blandt annet. Squats."squat butt women" på youtube. Mye bra som tar andre øvelser i samme slengen. For treningsprogram så må bør du benytte deg gratistimen de tilbyr når du melder deg inn. Det handler om å variere øvelser, dele opp, variere, nok intensitet, gradvist økning, nok restitusjon. 36-48 hver gang du gjør Squats, eller den samme muskelgruppen. Lykke til!. Anonymkode: fd9f6...7c3 Tusen takk😊
bodyhack_petter Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Vet ikke om jeg er enig med svaret du allerede fikk. Det er ikke så avansert. - finn ut hvor mange kalorier du forbrenner (ikke viktig å være supernøyaktig), det finne mange enkle metoder for dette - Sett opp et kosthold som ligger noe under dette, maks 500 kcal, men det kan med fordel være halvparten av det. Jo bedre tid du tar deg på å komme i form jo bedre vil kroppsendringen være (mister fett, ikke musklatur). - Kostholdet kan med fordel bestå av 1/3 proteiner, 1/3 karbohydrater og 1/3 fett (av totalt kaloriinntak), eller noe i nærheten av dette. - Eksempel på enkelt treningsprogram til nybegynner uten ønske om å bo på gymmet, men få gode resultater: Workout A Squats: 3×8-10 Bench Press: 3×8-10 Rows: 3×8-10 Workout B Deadlifts: 3×6-8 Pull-Ups or Lat Pull-Downs: 3×8-10 Shoulder Press: 3×8-10 Du trener økt A og B annenhver gang du trener, for eksempel mandag, onsdag, fredag. Det viktige er at det går en dag mellom hver gang du trener. Ha et mål om å slå rekorden din for totalt antall reps pr øvelse i hver trening. Hvis du klarer 15 reps i noe sett kan du øke vekten litt Dette er nøkkelen til gode resultater Nyt prosessen og endringen som kommer. Det er fantastisk hvor effektivt styrketrening, i kombinasjon med kontrollert kosthold er. Mer muskler i rumpa er like effektiv for å skape illusjonen av smalere midje, som mindre fett rundt midjen. Her får man begge deler 😄 2
sunt_fokus_ Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 Tren fullkropp og sørg for å utfordre litt mer for hver gang. Ha litt fokus på å få i deg nok protein og ellers et normalt sunt kosthold med nok mat Dette kommer du langt med som nybegynner - Elisabeth 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå