Gå til innhold

90-tallsseriene vi så etter skoletid - hva husker dere best?


Astrid-Helen Holm

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic

Å velge serie var ikke nødvendigvis basert på kvaliteten på denne. Vi hadde NRK og tv2. Tv2 var den eneste som hadde noe særlig ungdomsserier. Jeg så Helene og gutta noen få ganger i håp om å lære fransk, men huff så dårlig den egentlig var. Dallas gikk i reprise, og når jeg jobbet så gikk den akkurat til lunsjtid. Dallas er bra. Den hadde en nylaget serie for bare et par år siden, og det var artig å se igjen endel av skuespillerne i samme rollen. De var selvsagt betydelig eldre. M*a*s*h så jeg endel av. Tror den gikk rundt 1800 og passet fint til middag. (Og ja jeg liker å spise og se tv samtidig.) Friends så jeg men den gikk senere på kvelden. Og party of five. og sheriffen. De var bra. Så også endel 7th- heaven. Sunset beach. Hverdagsliv. Så klart Seinfeld. X files. X files gikk sent. Pleide å se den hos en venninne. På vei hjem var det da litt ekstra skummelt, hvertfall den delen av veien som var helt mørk. Hva kunne lure i skogen der...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 90 tallet så jeg mye på

Heksen Sabrina

Breaker High. Hadde en crush på Sean (spilt av Ryan Gosling)

Full House 

Meleroseplace

Ricky Lake

Mcgyver

Syvende himmel 

Days of our lifes (Herregud for en serie 😂 men jeg var helt hekta på slutten av 90 tallet.  Husker Stefano alltid ville ha Marlena som hans dronning, men hun nektet, så han kidnappa henne og sånn. Lol

Charmed

Anonymkode: 4d2b0...aac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

Step by step, full house og goosebumps. Husker ikke helt om goosebumps gikk på 90-tallet eller tidlig 2000-tallet. 

Endret av Alkoholist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en typisk nittitallsserie (selv om den faktisk ble avsluttet i 91): Dallas

Anonymkode: dfe3b...2dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene og Gutta var fast etter skoletid, ja...

Sitter igjen med flere franske gloser fortsatt, og vet jeg faktisk kunne forstå korte samtaler på fransk på tidlig 2000-tall. (Har aldri lært fransk.)
Le Batteri, for eksempel.

Husker spesielt av og på forholdet mellom han lille trommeslageren og hun kjempehøye amerikanske.

Mener å huske serien ble litt absurd mot slutten, og at det ble mye dop og greier... I starten var den jo egentlig bare koselig og morsom, sånn jeg husker det.

Anonymkode: 8c32d...f20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, malifika skrev:

Baywatch

Ja, Baywatch så jeg også på. Husker de damene med rød badedrakt var så pene synes jeg. Hvertfall Pamela Anderson 

Anonymkode: 4d2b0...aac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helene og gutta (tror jeg den heter)..herregud for en farse, men jeg MÅTTE se 😂

Anonymkode: 79fc2...f58

Ja! Chri Chri d´ amor ❤️😂

Anonymkode: 5416a...3bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var barn på 90-tallet.

Pokemon husker jeg var veldig stort og alle fulgte med på det. Vi samlet på kort og byttet med hverandre. Er rart at serien har holdt seg bra den dag i dag og at barn enda samler på pokemonkort. Husker jeg stod opp grytidlig hver helg og ventet på at det skulle starte.

Jeg så også på Sailor Moon. Det gikk på en svensk TV kanal. Visste aldri når det gikk så ble alltid så glad når jeg fant det.

Til slutt vil jeg nevne the tribe. Var utrolig fasinert av kostymene og sminken de brukte. Var vel egentlig for ung til å skjønne hva det gikk ut på, men spennende var det.

Anonymkode: bc1ee...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sabrina, Fult hus, Under samme tak, Family Matters (den med Steve Urkle 😛 ), Eek the cat, Iznogood, Ti tommeltotter og Skulk 😄 

Anonymkode: 33197...fcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Var barn på 90-tallet.

Pokemon husker jeg var veldig stort og alle fulgte med på det. Vi samlet på kort og byttet med hverandre. Er rart at serien har holdt seg bra den dag i dag og at barn enda samler på pokemonkort. Husker jeg stod opp grytidlig hver helg og ventet på at det skulle starte.

Jeg så også på Sailor Moon. Det gikk på en svensk TV kanal. Visste aldri når det gikk så ble alltid så glad når jeg fant det.

Til slutt vil jeg nevne the tribe. Var utrolig fasinert av kostymene og sminken de brukte. Var vel egentlig for ung til å skjønne hva det gikk ut på, men spennende var det.

Anonymkode: bc1ee...e16

Ååå, kjenner meg igjen i det du skriver! Pokémon var ukas høydepunkt!😁😁

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så på forgjengeren til Home and away (mulig de ble sendt på samme tid, men husker ikke det). Heartbreak high. Husker han ene var så kjekk, og det var nok en av de første jeg hadde en liten crush på. Var kanskje 6-7år, og litt for liten til å se på sånt. Ada Nicoettellerannet spilte i den. (Lea i HAA) 

Anonymkode: bd2f4...e96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home and away.. Jeg var forelsket i kjekkasen Curtis, med det halvlange bleka håret!  😂

 

Anonymkode: 95853...96f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Astrid-Helen Holm skrev:

Hei! Jeg jobber for Side2.no og skal lage en uhøytidelig sak med glimt i øyet og arbeidstittel «90-tallsseriene vi så etter skoletid/90-tallsseriene vi aldri glemmer»! :)

For eksempel: «Sunset Beach: Den klassiske saksofon-introen til denne 90-tallsserien har satt seg fast i minnet til alle som var tenåringer på slutten av 90-tallet. Serien ble etter hvert bedre kjent for sine bissarre vendinger på de fleste problemstillinger og utfordringer enn selve plottet. Vi glemmer vel aldri da den onde, hittil tvillingbroren til Ben dukket opp for å lage kvalm, mer konkret: Drepe flere karakterer i serien. Etter hvert ble det kjent at den onde tvillingbroren hadde holdt Ben fanget i et lager i 2-3 måneder og utgitt seg for å være ham. Til slutt var det ingen andre måter for produsentene å ende det hele på enn å avslutte serien med at alt hadde vært en drøm som hovedkarakteren Meg fra Kansas hadde hatt.»

Har dere noen gode/dårlige minner fra noen av disse seriene, enten det er historier om handlingen, morsomme ting dere husker, skuespillere dere så opp til/crushet på eller lignende? :) I så fall vil jeg gjerne høre fra dere i denne tråden. Alle svar er selvsagt anonyme, og jeg kommer ikke til å bruke brukernavn i den ferdige artikkelen. 

Andre serier jeg kan nevne i full fart at jeg vil bruke i saken er Helene og gutta og Beverly Hills 90210. 

De fleste jeg husker er blitt nevnt, men jeg tror ikke jeg så at MASH er nevnt. Jeg likte nok best den og McGyver, men så mange av de andre og fordi det ikke var mange kanaler å velge mellom og lite annet å finne på.

Men ikke si at alle som var tenåringer fikk Sunset Beach på minnet. Jeg ble ikke spesielt fenget av den, og det var mange på skolen som ikke så noe særlig på serier på tv. Med litt mer moderate påstander, kan dette bli en hyggelig artikkel. 

Anonymkode: b3cf3...0d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...