Gå til innhold

90-tallsseriene vi så etter skoletid - hva husker dere best?


Astrid-Helen Holm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den jeg husker best var nok Days of our lives. Absurd såpeopera der en dame plutselig ble besatt av djevelen (!), og hun måtte gå med solbriller for å skule de gule katteøynene sine. Noen hadde mistanke om at hun var besatt, og prøvde å få av henne brillene. Slik holdt de på i fire-fem uker, til sognepresten kom og tok affære. 

Ellers var det 7th heaven, tia and tamara, brandy, 7th heaven, beverly hills. 

Anonymkode: 8b157...6f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hverdagsliv (A country pratice) 

Anonymkode: df9b5...0e1

Gikk inn på YouTube nå for å høre introen - så rart å høre noe jeg ikke har hørt på 20 år! 😲

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Party of five:) Var fullstendig bergtatt av Julia, som ble spilt av Neve Campbell. Var jeg i tvil om at jeg var lesbisk, så forsvant den tvilen for godt da hun dukket opp på skjermen, hehe. 

Ellers så husker jeg godt My so called life (Angela), Helene og gutta og Den syvende himmel.  Life goes on var noe av det beste syns jeg. Hvem kan vel glemme Corky 😂

Anonymkode: b18fb...fb2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends, Days of our lives, 7th heaven, Step by step, Full house, Sweet valley high, Sabrina the teenage witch, den serien med Steve Urcle, Passions, Sunset Beach, Sister sister, Beverly hills 90210. Sikkert mange flere og 😛 

Gjett hvilket tiår jeg er født da, dere gjetter det aldri!!! :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passions - jeg HATET denne serien, men måtte jo likevel bare se. Sunset Beach var også ille, men Passions tok kaka altså. 

Helene og Gutta, husker bare det sykt lange håret til Helene? 

Rederiet så jeg også på. Jeg var altfor ung til å egentlig bry meg, men i mørketida var det fint å se på hva som helst bare for å ikke bli redd før mamma og pappa kom hjem kl 16. 

La Duena er utrolig nok også en serie jeg husker, fordi hest og pen rollekarakter. 

Zorro, gikk ikke det også på dagen? Og Supermann? Og Robocop! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Albbas skrev:

Passions - jeg HATET denne serien, men måtte jo likevel bare se. Sunset Beach var også ille, men Passions tok kaka altså. 

Haha det var så mye merkelig som foregikk der 😂 Tabitha og den dukka og hun som ble besatt av en demon eller noe 😂 Imellom alle de typiske såpeopera klisjéene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hverdagsliv (A country pratice) 

Anonymkode: df9b5...0e1

Å herregud, ja! Jeg har tenkt så mye på denne serien, men kom ikke på hva den het. Men fant mange gode minner på Youtube nå ❤️ 

Anonymkode: 96d0a...05c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heksen sabrina 

passions 

home and away 

sweet Walley high 

days of our lives 

step by step 

under samme tak 

syvende himmel 

Anonymkode: b6266...a5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene og gutta som flere nevner her. Hadde til og med en cd med Helene. Elsket den serien, har ikke tall på hvor mange ganger jeg så den i reprise. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Den jeg husker best var nok Days of our lives. Absurd såpeopera der en dame plutselig ble besatt av djevelen (!), og hun måtte gå med solbriller for å skule de gule katteøynene sine. Noen hadde mistanke om at hun var besatt, og prøvde å få av henne brillene. Slik holdt de på i fire-fem uker, til sognepresten kom og tok affære. 

Ellers var det 7th heaven, tia and tamara, brandy, 7th heaven, beverly hills. 

Anonymkode: 8b157...6f7

Haha, dette er veldig bra innhold til artikkelen! :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den jeg husker best var nok Days of our lives. Absurd såpeopera der en dame plutselig ble besatt av djevelen (!), og hun måtte gå med solbriller for å skule de gule katteøynene sine. Noen hadde mistanke om at hun var besatt, og prøvde å få av henne brillene. Slik holdt de på i fire-fem uker, til sognepresten kom og tok affære. 

Ellers var det 7th heaven, tia and tamara, brandy, 7th heaven, beverly hills. 

Anonymkode: 8b157...6f7

Var det Marlena?

Husker iallefall at det var en seriemorder i Salem som drepte flere karakterer - Abe, Roman, Jack, og så var det en som ble drept og lagt inni en pinjata eller noe sånn, og da pinjataen sprakk så falt liket ut... Viste seg å være Marlena, hun ble sendt i fengsel og ble skutt. Så havnet både hun og alle de hun drepte på en eller annen øy, for det hele viste seg å være en drøm eller noe helt absurd... 😳 Jeg skjønte lite av det der...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den jeg husker best var nok Days of our lives. Absurd såpeopera der en dame plutselig ble besatt av djevelen (!), og hun måtte gå med solbriller for å skule de gule katteøynene sine. Noen hadde mistanke om at hun var besatt, og prøvde å få av henne brillene. Slik holdt de på i fire-fem uker, til sognepresten kom og tok affære. 

Ellers var det 7th heaven, tia and tamara, brandy, 7th heaven, beverly hills. 

Anonymkode: 8b157...6f7

Lurer på om det var den serien som en venninne fulgte med på. Husker en gang jeg var hos henne og spiste middag, og da var det en av hovedrollene som skulle føde. To uker senere var jeg hos samme venninna på ny middag, og jammen holdt ikke dama på med fødselen fortsatt. Det var en langvarig en, for å si det sånn! 😄 

Anonymkode: 96d0a...05c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...