Gå til innhold

90-tallsseriene vi så etter skoletid - hva husker dere best?


Astrid-Helen Holm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg jobber for Side2.no og skal lage en uhøytidelig sak med glimt i øyet og arbeidstittel «90-tallsseriene vi så etter skoletid/90-tallsseriene vi aldri glemmer»! :)

For eksempel: «Sunset Beach: Den klassiske saksofon-introen til denne 90-tallsserien har satt seg fast i minnet til alle som var tenåringer på slutten av 90-tallet. Serien ble etter hvert bedre kjent for sine bissarre vendinger på de fleste problemstillinger og utfordringer enn selve plottet. Vi glemmer vel aldri da den onde, hittil tvillingbroren til Ben dukket opp for å lage kvalm, mer konkret: Drepe flere karakterer i serien. Etter hvert ble det kjent at den onde tvillingbroren hadde holdt Ben fanget i et lager i 2-3 måneder og utgitt seg for å være ham. Til slutt var det ingen andre måter for produsentene å ende det hele på enn å avslutte serien med at alt hadde vært en drøm som hovedkarakteren Meg fra Kansas hadde hatt.»

Har dere noen gode/dårlige minner fra noen av disse seriene, enten det er historier om handlingen, morsomme ting dere husker, skuespillere dere så opp til/crushet på eller lignende? :) I så fall vil jeg gjerne høre fra dere i denne tråden. Alle svar er selvsagt anonyme, og jeg kommer ikke til å bruke brukernavn i den ferdige artikkelen. 

Andre serier jeg kan nevne i full fart at jeg vil bruke i saken er Helene og gutta og Beverly Hills 90210. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene og gutta (tror jeg den heter)..herregud for en farse, men jeg MÅTTE se 😂

Anonymkode: 79fc2...f58

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sit-coms var min greie, orket ikke følge med på såpeoperaene. Så jeg så "Under samme tak", "Step by step", den derre serien med Steve Urkel, og Sister Sister. Latterlig dårlig underholdning, men jeg satt pal foran skjermen fra jeg kom hjem, til det var middag😂

Anonymkode: 1ddca...d39

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sit-coms var min greie, orket ikke følge med på såpeoperaene. Så jeg så "Under samme tak", "Step by step", den derre serien med Steve Urkel, og Sister Sister. Latterlig dårlig underholdning, men jeg satt pal foran skjermen fra jeg kom hjem, til det var middag😂

Anonymkode: 1ddca...d39

Flott med noen sit-com-titler også, synes jeg! Takk for gode innspill 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene og gutta var favoritten, og jeg lærte meg opptil flere franske gloser - Les filles, les garcons, je t'aime osv 😄 . I tillegg så jeg mye på M*A*S*H (som strengt tatt var en 70-tallsserie, men gikk på 90-tallet).

Anonymkode: 96d0a...05c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The bold and the beautiful

Days of our lives

Passions som kom helt på slutten, med Tabatha og den creepy dukkegutten.

Anonymkode: 77edb...648

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Friends, Boy Meets World, The X-Files, Buffy, Beverly Hills 90210, Rugrats. 

Anonymkode: 4686e...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sister sister

Dinosaurs

The Nanny

Xena

Heksen Sabrina

 Daria

Akutten

Beavis and Butthead

 Corky

 En engel iblandt oss

Buffy 

Angel

Herkules

Endret av Anwa
.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passions husker jeg best. Var SÅ forelsket i Miguel og husker jeg syntes Timmy (dukkegutten) var ganske skummel. Fikk ikke sett det mer etter jeg begynte på ungdomsskolen (var hjemme for sent), og husker jeg var skikkelig misunnelig på søsteren min som kunne fortsette å se serien. 

Anonymkode: 21278...828

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...