Elineja Skrevet 19. november 2019 #1 Del Skrevet 19. november 2019 Hei! Jeg har nå merket at jeg burde starte å trene igjen, jeg trente en del for ca et halvt år siden, for det meste styrketrening. Men, jeg syns det er gørr kjedelig.. jeg liker det ikke i det hele tatt så tror det er derfor jeg sluttet å trene. For meg så virker det som at det kunn er styrketrening som er tingen.. Jeg kan heller ikke løpe, da jeg har en ankel som ikke er helt som den skal. Og ei heller ikke sykling🙈 Jeg bør iallefall gå ned ca 10kg. Og skal også endre kosthold. Som da igjen blir å starte å telle kalorier, da det er det eneste som har funket. Men igjen er noe dritt, da jeg er veldig glad i mat men hater grønnsaker 🤮 Noen som har noen tips, evt sliter med det samme som meg?😊 Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 19. november 2019 #2 Del Skrevet 19. november 2019 (endret) Jeg kommer til å gi deg et ærlig svar, hvis du ikke vil trene ... Ikke gjør det! 😊 Du kan gå 30 minutter daglig og spise sunt, dette hjelper også. Krevende trening er bare en kort vei til målet ditt. Hvis du vil gå ned ti kilo, trenger du ikke crossfit eller bodybuilding. Fitness, zumba eller spinning (alle cardio) er bedre alternativer. Lykke til! Endret 19. november 2019 av Familytree Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Del Skrevet 19. november 2019 Kan jeg spørre deg hvorfor du syntes styrketrening var gørrkjedelig? For all del jeg har full forståelse for at ikke alle synes det er veldig gøy eller spennende, men samtidig så tror jeg at mye av grunnen til at mange synes det, er mangel på et variert og bra program, kombinert med fokus på progresjon i form av øke motstand gjennom vekt, reps, serier. Anonymkode: 2c2e8...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elineja Skrevet 20. november 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 20. november 2019 Grunnen er vell at jeg syns det er som du sier veldig mye repetisjoner, lang tid før jeg i det hele tatt ser noe resultater og jeg får liksom ikke helt den der at jeg er skikkelig sliten 🤔 Hadde personlig trener gjennom elite pt, men alt jeg fikk beskjed om var å trene stryke 3-4 ganger i uka. Økte jo vekter og repetisjoner osv. Det var liksom ikke noe for meg 🙈 Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #5 Del Skrevet 20. november 2019 Jeg hater også å trene. Gidder ikke lenger. Går heller tur. Anonymkode: f493d...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #6 Del Skrevet 20. november 2019 1 time siden, Elineja skrev: Grunnen er vell at jeg syns det er som du sier veldig mye repetisjoner, lang tid før jeg i det hele tatt ser noe resultater og jeg får liksom ikke helt den der at jeg er skikkelig sliten 🤔 Hadde personlig trener gjennom elite pt, men alt jeg fikk beskjed om var å trene stryke 3-4 ganger i uka. Økte jo vekter og repetisjoner osv. Det var liksom ikke noe for meg 🙈 Ts Ærlig sak dette, men jeg tror nok du har noen misforståelser rundt styrketrening. Det handler ikke om å bli dødssliten etter hver økt. Det er flere ganger jeg trener overkropp hvor jeg såvidt kjenner en dråpe svette, men er støl som pokker dagen etter. Det kan også være jeg trener veldig tungt en dag og blir sliten, men kjenner det ikke godt dagen etter. Det handler mye om innstilling og hva slags kommunikasjon du har med musklene du bruker (ja, dette er en greie, du må faktisk tenke på de musklene du bruker og være fokusert på det). Du trenger heller ikke mange repetisjoner for å se resultater, du må bare trene tungt nok (for deg) til å kun klare 6 - 8 repetisjoner på øvelser MEN, når alt det er sagt, så skjønner jeg at du ikke nødvendigvis syns det er gøy og det er helt greit! Syns det var et godt forslag å gå turer, men til syvende og sist er det muskler som vil gi deg økt forbrenning, støtte skjelettet og hjelpe deg i hverdagen ved at du blir sterkere og ikke minst eldre 😄 Anonymkode: 9ad8f...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #7 Del Skrevet 20. november 2019 Gå. Mye. I motbakker. Anonymkode: b1693...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 20. november 2019 #8 Del Skrevet 20. november 2019 (endret) Det finnes flere TV-show der overvektige konkurrerer om å miste vekt ved å trene, og det er hardt! - å bare slutte å spise i en stund kan hjelpe deg langt mer enn å trene, etter de første få dagene hadde du begynt å miste omtrent en kilo/dag, og det helt uten trening eller noen form for aktivitet. Jeg hadde en abonnement på et magasin og der stod det masse om det, skal forsøke å finne det 👍 men foreslår du spør legen om dette først! Endret 20. november 2019 av ana0603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elineja Skrevet 21. november 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 21. november 2019 Tusen takk for alle svar, jeg får prøve å legge inn litt styrketrening her og der, og gå turer 😊 Høres jo litt ille ut å slutte å spise, blir jo helt tom for energi da vell? 🤔🙈 Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå