Gå til innhold

Noen som skal være alene i jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt invitert bort julaften og 1. juledag. Usikker om jeg drar. Kjenner at jeg har behov for fred og ro. Litt mye på jobb nå før jul.

Hvordan var din jul alene? 

Om du blir alene denne julen. Hvorfor og hvilke planer har du for gode dager? 

Anonymkode: cbdbf...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år blir jeg alene i jula ja. Skjønt alene og alene, katten teller stort som selskap 😺

Det blir litt strevsomt å kjøre 2,5 time hver vei på selve julaften. Spesielt turen hjem i stupmørket og med lange tunneler en gang mellom kl 01 og 03 på natta.

Har hatt julen alene med katten utallige ganger før, så det er ingen kat(t)astrofe, vi koser oss og slapper fullstendig av.

Anonymkode: eb1a6...4a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir jul alene i år. Kan ikke fordra svigers og det er gjensidig, så drar en hvit løgn om jobbing på julaften. Neste år starter vi en annen tradisjon håper jeg. Så får vi se hvor mange ganger jeg kan dra samme hvite løgn. 

Anonymkode: a15ff...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feiret julen alene flere år på rad nå. Og jeg koser meg med sushi, julegodt og koselige filmer. Jeg har 2 barn, men de feirer med far og hans familie. Der har de besteforeldre, tanter og onkler og søskenbarn. Selv har jeg ikke familie, så det er jo mye koseligere for barna og feire med familie. 

Anonymkode: c6f5b...885

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mest sannsynlig blir jeg alene i julen i år. Jeg er ganske dårlig psykisk, så det er nok for det beste uansett. 

Anonymkode: d329a...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har feiret julen alene flere år på rad nå. Og jeg koser meg med sushi, julegodt og koselige filmer. Jeg har 2 barn, men de feirer med far og hans familie. Der har de besteforeldre, tanter og onkler og søskenbarn. Selv har jeg ikke familie, så det er jo mye koseligere for barna og feire med familie. 

Anonymkode: c6f5b...885

Fint hvis dette funker for dere, men sikker på at ikke barna har lyst til å feire med deg iblant da? Jeg storkoste meg i hvert fall sammen med bare mamma og søsteren min på julaften da jeg var barn, vi spiste julemiddag, sang julesanger og spilte brettspill hele kvelden, herlige minner. ❤️ 

Anonymkode: b6c18...56b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg blir alene, men har ingen å feire jul med nei. Blir interessant å se om jeg har et greit sted å oppholde meg. 

Anonymkode: 3c556...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dessverre alene i julen i år. Jeg jobber turnus, og fikk ikke byttet bort vakten jeg har på lille julaften og 1 juledag. Jeg har flyttet bort for å studere, og familien min bor 14 timer unna, så jeg får heller ikke reist dit 😕

J, 21

Anonymkode: 10123...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er invitert bort til familie samt partnere/svigers  i julen, men sliter så pass psykisk nå at jeg ikke orker å være med mange folk jeg ikke kjenner. Har vært alene før, og det er koselig med god julemat, god bok, stearinlys og litt julepynt, 

Anonymkode: 564d0...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene. Skal jobbe julaften, 1.-2. juledag. Mannen reiser bort. Gleeeder meg! Skal lage noe godt til middag etter jobb, ta et par glass vin, spise konfekt og se på filmer i pysjen jeg har tatt opp. 

Langt bad og legge meg🤗.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres deilig ut å være alene på julaften. Har aldri vært det, men har ofte vært alene på nyttårsaften.

Anonymkode: c7e7a...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri hele jula, skal ikke feire. Er alene, synes det er utrolig deilig å bare slappe av disse dagene. Er i 40-årene, ikke feiret jul siste 8 årene pga måten det er på i dag.

Godt å lene seg tilbake mens mennesker stresser som gale bare pga jul, dette er gått alt for langt. Handler om kjøpe seg masse dumme ting man ikke trenger. Handelstaden skriker etter pengene våre hver gang det er jul eller andre ting som skal "feires".

Hadde folk klart seg med å møtes for å dele god mat, så ville jula blitt mye bedre. Fjernet alt det overfladiske tullet.

Anonymkode: fa678...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...