Gå til innhold

Hvor er det fint å bo på østlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor skal dere jobbe? Hvor gamle er barna? Hva er dere glad i? By? Marka? Gå på ski? Mye tilbud som sport, dans, musikk, speider? Nærhet til Gardermoen? Tog? Buss? Klare seg med kun en bil? Nær havet? Nær Oslo? Skal barna kunne gå til alle skoletrinn inkl. VGS? Det kan også være veldig stor klimaforskjell på Kongsberg og Moss feks. 

Generelt er det ganske fint å bo de fleste steder på Østlandet, tenker jeg. 

Anonymkode: 5dfee...b96

Jeg føler jeg allerede har svart på en del i HI :) Vi har små barn. Om vi finner rett sted bytter vi jobb,nå jobber vi i Oslo og på Øvre Romerike. Liker ikke ski, men som sagt vil vi bo nær natur men også nært fasiliteter. Ikke på landet. Vi har nær familie i Oslo, på vestlandet og Sørlandet så de stedene bør være relativt lett å reise til (om det så er fly, tog eller buss/bil). 

Spør også som sagt etter erfaringer fra konkrete steder da vi ikke kjenner mange utenfor Oslo. :)

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vokste opp i Fet kommune og det er et veldig fint sted som fortsatt har nogenlunde vettuge priser, men som fortsatt ligger nærme Lillestrøm og Oslo. Fine friluftsområder, bra miljø, gode skoler, alt man trenger i kort avstand. 

Nå har jeg bosatt meg i Eidsvoll kommune og her trives jeg faktisk ennå bedre. Men prisene er litt stivere pga nærheten til Gardermoen. Men igjen, du har absolutt alt du trenger i umiddelbar nærhet og det er veldig godt kollektiv-tilbud.

Du må gjerne komme med spørsmål om disse to kommunene, så skal jeg svare så godt jeg kan utifra mine erfaringer. :) 

Anonymkode: c674d...58e

Takk har sett litt på Fet, skal kikke litt mer 😁 Eidsvoll blir kanskje for langt nord for en som ikke liker vinter 😇

2 hours ago, AnonymBruker said:

Lillestrøm. Kort vei til det meste. 10 min med tog til Oslo. Skogen er 10 min unna med bil. Rolig og stille her vi bor, mange småbarnsfamilier som møtes i gata og leker ❤️

Anonymkode: 1a34b...cae

Lillestrøm er fint, men mulig blitt litt for dyrt? Hvilke områder i Lillestrøm er fint å bo i for barnefamilier? 

 

Anonymkode: 5fb74...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg allerede har svart på en del i HI :) Vi har små barn. Om vi finner rett sted bytter vi jobb,nå jobber vi i Oslo og på Øvre Romerike. Liker ikke ski, men som sagt vil vi bo nær natur men også nært fasiliteter. Ikke på landet. Vi har nær familie i Oslo, på vestlandet og Sørlandet så de stedene bør være relativt lett å reise til (om det så er fly, tog eller buss/bil). 

Spør også som sagt etter erfaringer fra konkrete steder da vi ikke kjenner mange utenfor Oslo. :)

Takk har sett litt på Fet, skal kikke litt mer 😁 Eidsvoll blir kanskje for langt nord for en som ikke liker vinter 😇

Lillestrøm er fint, men mulig blitt litt for dyrt? Hvilke områder i Lillestrøm er fint å bo i for barnefamilier? 

 

Anonymkode: 5fb74...c6c

Ikke midt i Lillestrøm, men nye Lillestrøm kommune: Sørum. Sørumsand har de viktigste funksjonene, og det er vel bare 40 min med toget til Oslo. Frogner (samme togstrekning) kjenner jeg flere barnefamilier som har kjøpt bolig pga rimelige priser. Har nok ikke allverdens å by på enda annet enn kort vei til Oslo, Gardermoen og Lillestrøm, men mange barnefamilier, billig å bo og antagelig huspriser på vei opp.

Anonymkode: b1f0f...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt langs med togbanene iaf slik at dere har mulighet til å unngå å kjøre annet enn til stasjonen - dere vil ikke bli avhengig av E6 eller E18 i morgen/ettermiddagsrushet. Snart går det tog til ski på 12 min, Lillestrøm er vel og 10-12 min, mens Eidsvoll verk er 30 min  og det blir det vel også til Moss? Drammen husker jeg ikke (er det ikke 30 lin også?), men der er det også fint 😊

Hvis dere flytter til at skikkelig knutepunkt går togene veldig raskt uten stopp fra Oslo.

Hvis dere ikke liker ski ville jeg flyttet sør eller vestover tror jeg 😊 Kommer nok en heftig gevinst ved å kjøpe i ski/Moss nå som follobanen ikke er helt ferdig enda. Får Lillestrøm 2.0 tipper jeg 😊 Ellers veldig fint rundt Eidsvoll, men har inntrykk av alle går masse på ski og alle barn er medlem av skiklubbene med flour under skia fra de er 7 😅

 

Anonymkode: e1264...60f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Løvenstad, knytepunktet mellom Strømmen, Lillestrøm og Lørenskog. Ligger på Rælingens solsiden (resten er skyggebo og myggbefengt). Mye mygg i Fet og Lillestrøm kan jeg også nevne. Hvis du ønsker å bo sentralt er Løvenstad ypperlig, går buss hvert tiende minutt, ti minutter å gå til Strømmen stasjon, og 15 minutter til Lillestrøm stasjon. 

Anonymkode: 30d13...0aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vurdert Rotnes og omegn i Nittedal også., eventuelt Gjerdrum også. 

Anonymkode: 30d13...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sjekke Øvre eller Nedre Eiker? 😊 togstasjon både i Mjøndalen, Steinberg og Hokksund. 10 min til Drammen med bil fra Nedre Eiker og 15-20 min fra Øvre Eiker ca. Gode bussforbindelser også.

Det er billigere i nedre/øvre eiker enn Drammen, om man ønsker seg til området. 😊

Anonymkode: cedee...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor på Skedsmokorset, og det er veldig fint for barn. Masse barnefamilier i området, og vi må ikke krysse en trafikkert bilvei for å komme til barneskolen. Lysløype og marka like ved. Skedsmo senter rett i nærheten, og 26 min med ekspressbuss til Oslo bussterminal i rushtrafikken. Rekkehus er fremdeles tilgjengelig for en ok pris, i motsetning til Lillestrøm. 

Anonymkode: 42dd4...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Knapstad, Spydeberg, Askim? 😊 

Eventuelt er Vestby og Moss også fine steder. 

Anonymkode: 99ca1...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/24/2019 at 9:57 AM, AnonymBruker said:

Ikke midt i Lillestrøm, men nye Lillestrøm kommune: Sørum. Sørumsand har de viktigste funksjonene, og det er vel bare 40 min med toget til Oslo. Frogner (samme togstrekning) kjenner jeg flere barnefamilier som har kjøpt bolig pga rimelige priser. Har nok ikke allverdens å by på enda annet enn kort vei til Oslo, Gardermoen og Lillestrøm, men mange barnefamilier, billig å bo og antagelig huspriser på vei opp.

Anonymkode: b1f0f...c06

 

On 11/24/2019 at 10:03 AM, AnonymBruker said:

Flytt langs med togbanene iaf slik at dere har mulighet til å unngå å kjøre annet enn til stasjonen - dere vil ikke bli avhengig av E6 eller E18 i morgen/ettermiddagsrushet. Snart går det tog til ski på 12 min, Lillestrøm er vel og 10-12 min, mens Eidsvoll verk er 30 min  og det blir det vel også til Moss? Drammen husker jeg ikke (er det ikke 30 lin også?), men der er det også fint 😊

Hvis dere flytter til at skikkelig knutepunkt går togene veldig raskt uten stopp fra Oslo.

Hvis dere ikke liker ski ville jeg flyttet sør eller vestover tror jeg 😊 Kommer nok en heftig gevinst ved å kjøpe i ski/Moss nå som follobanen ikke er helt ferdig enda. Får Lillestrøm 2.0 tipper jeg 😊 Ellers veldig fint rundt Eidsvoll, men har inntrykk av alle går masse på ski og alle barn er medlem av skiklubbene med flour under skia fra de er 7 😅

 

Anonymkode: e1264...60f

 

On 11/24/2019 at 10:05 AM, AnonymBruker said:

Bor på Løvenstad, knytepunktet mellom Strømmen, Lillestrøm og Lørenskog. Ligger på Rælingens solsiden (resten er skyggebo og myggbefengt). Mye mygg i Fet og Lillestrøm kan jeg også nevne. Hvis du ønsker å bo sentralt er Løvenstad ypperlig, går buss hvert tiende minutt, ti minutter å gå til Strømmen stasjon, og 15 minutter til Lillestrøm stasjon. 

Anonymkode: 30d13...0aa

 

On 11/24/2019 at 10:08 AM, AnonymBruker said:

Kunne vurdert Rotnes og omegn i Nittedal også., eventuelt Gjerdrum også. 

Anonymkode: 30d13...0aa

 

On 11/25/2019 at 1:34 PM, AnonymBruker said:

Hva med å sjekke Øvre eller Nedre Eiker? 😊 togstasjon både i Mjøndalen, Steinberg og Hokksund. 10 min til Drammen med bil fra Nedre Eiker og 15-20 min fra Øvre Eiker ca. Gode bussforbindelser også.

Det er billigere i nedre/øvre eiker enn Drammen, om man ønsker seg til området. 😊

Anonymkode: cedee...0cb

 

On 11/25/2019 at 1:41 PM, AnonymBruker said:

Vi bor på Skedsmokorset, og det er veldig fint for barn. Masse barnefamilier i området, og vi må ikke krysse en trafikkert bilvei for å komme til barneskolen. Lysløype og marka like ved. Skedsmo senter rett i nærheten, og 26 min med ekspressbuss til Oslo bussterminal i rushtrafikken. Rekkehus er fremdeles tilgjengelig for en ok pris, i motsetning til Lillestrøm. 

Anonymkode: 42dd4...47c

 

On 11/25/2019 at 1:46 PM, AnonymBruker said:

Hva med Knapstad, Spydeberg, Askim? 😊 

Eventuelt er Vestby og Moss også fine steder. 

Anonymkode: 99ca1...334

Takk for fine tips, skal sjekke ut! :)

Anonymkode: 5fb74...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 6.26, FrodeF skrev:

Ta deg sammen. 

Det er jo sant. Det er ingen grunn til at Asker og Bærum skal være så mye dyrere enn Nedre Romerike og Follo. Asker og Bærum er ikke noe flott, det er ikke sentralt. Det er bare status fra gammelt av, og det er lettere å komme seg på sjøen derfra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 3.20, Troverdigheten skrev:

Det er jo sant. Det er ingen grunn til at Asker og Bærum skal være så mye dyrere enn Nedre Romerike og Follo. Asker og Bærum er ikke noe flott, det er ikke sentralt. Det er bare status fra gammelt av, og det er lettere å komme seg på sjøen derfra.

At Asker og Bærum ikke er et flott sted å bo, er din oppfatning. Jeg har bodd der, og likte meg veldig godt. Det er sentralt, men landlig.

Anonymkode: b7187...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

At Asker og Bærum ikke er et flott sted å bo, er din oppfatning. Jeg har bodd der, og likte meg veldig godt. Det er sentralt, men landlig.

Anonymkode: b7187...04e

Ordla meg litt feil der. Mente at det ikke er noe flottere enn Nedre Romerike og Follo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...