Gå til innhold

Hvor er det fint å bo på østlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor er det fint å bo på østlandet for barnefamilie?  🤔 Det er sikkert flere som lurer på dette, noen som kan dele erfaring? :)

Jeg er selv innflytter fra vestlandet til Oslo, men veldig lite kjent i andre områder på østlandet utenom korte besøk. Kjenner ikke så mange som bor utenfor Oslo by, men vil gjerne høre litt om hvordan det er der. Har mye familie og venner både i Oslo, på vestlandet og på Sørlandet, så bør være enkelt å komme på besøk enten ved gode veier, togforbindelse eller nær flyplass. 

Gjelder standard småbarnsfamilie med helt vanlige jobber som gjerne vil ha rekkehus/enebolig i rolig og trivelig strøk med nærhet til natur, men også nært tog/buss/butikker/skoler. 

Hvordan er det feks å bo i Nittedal, Skedsmo, Lørenskog og Oppegård,og hvilke boområder på disse stedene er hyggelige for barnefamilier?  

Asker/Bærum ser jeg fort blir utenfor vår prisklasse (og verdisyn, kanskje 🙈)

Hva med lenger ut, som Son, Moss, Drammen , Øvre Romerike - eller lenger som Tønsberg, Sandefjord, Larvik, Hamar? 

Alt av erfaringer tas gledelig i mot :)

Anonymkode: 5fb74...c6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd flere steder den andre veien (Hadeland og Hønefoss), og trives veldig godt. Kollektivtransporten er ikke topp, men det går helt fint. Jevnaker er stedet vi har trives best. Har også bodd på Gran. Siden vi er så mye i Oslo og har mye besøk derfra, kommer de med buss til Hønefoss og vi henter der, eller tog til Lunner, så plukker vi opp der. Når de kommer med fly tar de flybussen fra Gardermoen.