Gå til innhold

Størrelsene på Bik Bok har est ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg purung lenger, men jeg husker godt øyeblikket på starten av VGS da jeg innså jeg aldri kom til å klare å presse meg inn i buksene fra BikBok i størrelse XL lenger. De var rett og slett åletrange. Fair enough, jeg har aldri vært feit, men aksepterte at jeg var nødt å se meg om andre steder hvis jeg ønsket bukser som passet.

Bare for gøy, var jeg innom Bik Bok igjen, mange år senere, for å prøve bukser. Og nå, 15 år og to svangerskap senere, er jeg LIKSOM STØRRELSE L!

Jeg har aldeles ikke blitt smalere eller tynnere. Hva foregår?

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanity sizing... Redselen for medieoppslag om "klesstørrelser gir spiseforstyrrelser, komplekser og depresjon hos unge" gjør at det er mye enklere å gjøre størrelsene større i kroppspositivitetens navn ✌️ 

Anonymkode: b9969...703

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BikBok, samt andre merker, har fått mye pes for størrelsene sine. Årsaken har jo vært at de vil at slanke og pene skal bruke klærne, sånn at de ser bedre ut. Ren markedsføring.

Men på grunn av dårlig omdømme, har dette endret seg :)

Håper at Devided (HM) kommer etter! Jeg får alltid litt dårlig selvtillit når jeg må ha L i en kjole, som jeg vanligvis ville hatt S/M i :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke prøvd Bikbok på flere år, men husker jeg fant de største størrelsene. Fikk dem likevel ikke opp på lårene i prøverommet, og jeg er ikke svær heller. På tide at de gjorde noe med størrelsene. De passet ikke skandinaviske kvinner.

Anonymkode: 206b4...7e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow. Ok, supert at de endelig tilbyr klær til slike som meg, men hvem tror de de lurer ved å kalle det strl L?😂 Jeg bruker str 42 i bukser andre steder og 32 i jeans. Jeg er aldeles ingen L, minst ett hakk over.

Nå ser jeg på nettsidene deres at de bruker plus-size modeller på standardplaggene sine. Altså. Bør jeg bli fornærmet?

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Wow. Ok, supert at de endelig tilbyr klær til slike som meg, men hvem tror de de lurer ved å kalle det strl L?😂 Jeg bruker str 42 i bukser andre steder og 32 i jeans. Jeg er aldeles ingen L, minst ett hakk over.

Nå ser jeg på nettsidene deres at de bruker plus-size modeller på standardplaggene sine. Altså. Bør jeg bli fornærmet?

Anonymkode: 23dd1...cfd

Hvorfor skulle du bli fornærmet?

Anonymkode: 8f600...652

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle du bli fornærmet?

Anonymkode: 8f600...652

Jeg anser meg ikke som plus-size. Jeg er størst av standardstørrelsene. Bik Bok reklamerer med plus modeller, og "jukser" ned størrelsene sine. Er de en klesbutikk for overvektige mennesker uten selvinnsikt? Eller er det slik de ser på meg som kunde? Begge deler er til å bli fornærmet av🙈

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg purung lenger, men jeg husker godt øyeblikket på starten av VGS da jeg innså jeg aldri kom til å klare å presse meg inn i buksene fra BikBok i størrelse XL lenger. De var rett og slett åletrange. Fair enough, jeg har aldri vært feit, men aksepterte at jeg var nødt å se meg om andre steder hvis jeg ønsket bukser som passet.

Bare for gøy, var jeg innom Bik Bok igjen, mange år senere, for å prøve bukser. Og nå, 15 år og to svangerskap senere, er jeg LIKSOM STØRRELSE L!

Jeg har aldeles ikke blitt smalere eller tynnere. Hva foregår?

Anonymkode: 23dd1...cfd

Hvis du aldri har passet xl så har du faktisk vært tykk.

Anonymkode: cc7a2...975

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke prøvd Bikbok på flere år, men husker jeg fant de største størrelsene. Fikk dem likevel ikke opp på lårene i prøverommet, og jeg er ikke svær heller. På tide at de gjorde noe med størrelsene. De passet ikke skandinaviske kvinner.

Anonymkode: 206b4...7e2

Tullprat. BikBok har størrelser som passer helt utmerket. Har alltid brukt XS og S og det bruker jeg på BikBok også.
Selvfølgelig er du svær dersom de største størrelsene ikke går over knærne dine.
KappAhl , de kjører store størrelser! Vet ikke helt hvem de vil tekke. De har innimellom noen fine klær, men jeg må kjøpe barneklær dersom jeg skal kjøpe klær derfra. 

Anonymkode: fb31e...147

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du aldri har passet xl så har du faktisk vært tykk.

Anonymkode: cc7a2...975

Tykk er kanskje en definisjonssak. For meg er tykk BMI over 25. Det har jeg aldri vært i nærheten av, men jeg kunne nok tatt av noen kg. Som sagt, jeg er størst av standardstørrelsene. Aldri behøvd såkalt "plus size" (som starter på str 44). Likevel var jeg i sin tid for stor for buksene på Bik Bok. Helt greit det, aldri grint meg i søvn av den grunn. Jeg kommer fortsatt ikke inn i mange italienske og spanske klesmerker. Lever jeg også fint med.

Men denne triksingen til Bik Bok stusser jeg altså ved.. 

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og er overvektig og bruker strs xs fra bikbok. Nå har jeg en del muskler på kroppen som gjør at jeg nok er mer overvektig enn jeg ser ut, men likevel. Bruker stort sett s fra andre butikker. 

Anonymkode: e227f...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg og er overvektig og bruker strs xs fra bikbok. Nå har jeg en del muskler på kroppen som gjør at jeg nok er mer overvektig enn jeg ser ut, men likevel. Bruker stort sett s fra andre butikker. 

Anonymkode: e227f...b23

Det er i dag du bruker xs? Jøss, det sier jo litt hvis det stemmer at du er overvektig. Hvor høy er du? 

(Hvorfor skulle muskler gjøre at du ser overvektig ut? Er du styrkeløfter uten rumpe?)

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tykk er kanskje en definisjonssak. For meg er tykk BMI over 25. Det har jeg aldri vært i nærheten av, men jeg kunne nok tatt av noen kg. Som sagt, jeg er størst av standardstørrelsene. Aldri behøvd såkalt "plus size" (som starter på str 44). Likevel var jeg i sin tid for stor for buksene på Bik Bok. Helt greit det, aldri grint meg i søvn av den grunn. Jeg kommer fortsatt ikke inn i mange italienske og spanske klesmerker. Lever jeg også fint med.

Men denne triksingen til Bik Bok stusser jeg altså ved.. 

Anonymkode: 23dd1...cfd

Trenger ikke forklare deg for meg, men xl er langt fra strl for normalvektige.

Anonymkode: cc7a2...975

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri skjønt dette jeg? Selv om jeg er 160 cm og 70 kilo får jeg på meg S buksene til Bik Bok og de passet helt fint(kunne ta squats i dem og hoppe rundt i dem og de var behagelige og så bra ut på meg.) og jeg har SVÆRE lår! Jeg har alltid tenkt at størrelsene på Bik bok er store, men så kommer det folk og sier at de er sååå små??

Jeg la på meg mye fra 7.klasse-3.vgs(50 til 70 kg), og da jeg runda 55-58 ish, kunne jeg ikke gå med s shortsene fra Bik bok lengre da.

Anonymkode: cdf73...986

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trenger ikke forklare deg for meg, men xl er langt fra strl for normalvektige.

Anonymkode: cc7a2...975

Nei, forklarer ingenting jeg. Fastslår at standardstørrelser går fra XS-XL, og at normalvektig bmi er fra 18-24. Resten kan du, jeg og fandens oldemor mene som vi vil om.

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, forklarer ingenting jeg. Fastslår at standardstørrelser går fra XS-XL, og at normalvektig bmi er fra 18-24. Resten kan du, jeg og fandens oldemor mene som vi vil om.

Anonymkode: 23dd1...cfd

Hvordan kan du ha en normal BMI og bruke XL i klær? Jeg har en BMI på 30 og bruker XL i klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lama_Drama said:

Hvordan kan du ha en normal BMI og bruke XL i klær? Jeg har en BMI på 30 og bruker XL i klær...

Og jeg veide 90kg på 167 cm, men trengte aldri større enn L. Man er forskjellig satt sammen, og noen liker tettsittende klær, andre vil ha de som smurt på kroppen. 

Anonymkode: 0a684...2a8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...