Gå til innhold

Tilbud om å servere i stebarns konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.11.2019 den 16.14, O.G. skrev:

Men sånn sett så er det jo ikke noe familie der lengre, siden de to med de opprinnelige ungene ikke lengre er sammen.

Det er mange ulike typer familier

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.11.2019 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Hva ville du tenkt om du ble spurt om å servere i stebarns konfirmasjon? 🤔

Har vært sammen med faren siden gutten var tre år og han bor hos oss 50%. Er også mor til guttens søsken. Har en god tone med barnets mor og vi har blant annet invitert henne til å feire jul med oss flere ganger da hun er enslig og familien hennes bor et annet sted. Har hatt det veldig hyggelig sammen de gangene vi har vært sammen om andre feiringer som gjelder barnet og hun har også vært gjest i mine barns bursdagsselskaper. 

Jeg tok det på en måte for gitt at jeg skulle være gjest i konfirmasjonen, men ble så satt ut da hun spurte meg om hjelp til å servere at jeg bare sa ja. Trodde først at det var snakk om å hjelpe med noe på forhånd, bake kake, ordne lokalet etc. men så kommenterte hun plutselig at jeg «gjerne må være med å drikke kaffe etterpå hvis oppvasken er ferdig», så det høres ikke ut som om hun har tenkt at jeg skal være gjest under middagen. 

Kommer ikke til å lage noe bråk rundt barnets dag, men synes det er litt trist. Far er forbanna og mener at vi bør insistere, men jeg synes det blir feil å starte en konflikt. Samtidig så tror jeg virkelig at barnet ønsker å ha meg der og han snakker om feiringen som om jeg er gjest, så vet ikke hvordan vi skal fortelle han det uten å lage bråk.

Anonymkode: 084de...2f2

Nei, vet du hva 😠 Du er stemor til hennes sønn og du bor sammen med din stesønns far. Og dere to har barn sammen. Jeg hadde nektet å godta dette og jeg forstår veldig godt hvorfor far reagerer. Jeg hadde latt han tatt seg en prat med mor og få mor til å forstå at du er familie og skal da være gjest i konfirmasjonen på lik linje med far og deres barn. Noe annet er rett og slett idiotisk. Så for all del, lag bråk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare kjemperart. Du bør si nei. Makan. Det er jo ganske symbolsk å bruke stemor som tjenerskap til herrefolket. Det der vil det bli snakket om! Du bør absolutt si fra at nærmeste familie bør være gjester, ikke hjelp.

Anonymkode: 12498...24b

For mors egen del, burde ikke TS være kjøkkenpike. Som du nevner, og andre har nevnt i tråden, vil det stille vertskapet (far og mor) i et SKIKKELIG dårlig lys at stemor som er gift med far, mor til konfirmantens søsken og har vært i hens liv så lenge hen kan huske, blir satt til å være servitrise og i "skrubben".

Som andre også nevner kan det godt hende atTS har et godt forhold til mor, og at mor er flik til å nikke og smile slik det passer seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Far er forbanna og mener at vi bør insistere, men jeg synes det blir feil å starte en konflikt. Samtidig så tror jeg virkelig at barnet ønsker å ha meg der og han snakker om feiringen som om jeg er gjest, så vet ikke hvordan vi skal fortelle han det uten å lage bråk.

Anonymkode: 084de...2f2

Jeg er enig med far og jeg må si at jeg synes du virker rimelig tafatt her. Er konfirmasjonen til neste år? Da er det i såfall bedre å ta den diskusjonen nå og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå opp for deg selv og ikke finn deg i å bli behandlet sånn. Du skal være gjest, og ikke servitør. Lykke til :) 

Anonymkode: 91e12...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...