Gå til innhold

Tilbud om å servere i stebarns konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette må du ikke finne deg i. Jeg forstår ikke hvordan den damen tenker🤔

Anonymkode: 1d1a7...233

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Jeg tenker det er selvsagt "å lage en konflikt av det", gjerne uten konfliktdelen da. Som du sier er det viktig for ungdommen å ha deg der som gjest. Det er viktigere enn å ikke gå mor på tærne. Si det nå så får hun en stund å rette seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, WhisperingWind said:

Nei. Bare nei. 

Si at du mer enn gjerne hjelper til med selskapet, men du er enten gjest og spiser med familien eller så blir du heller hjemme. Far kan da ikke mene at du skal stå og vaske opp i konfirmasjonen??? 

Dette skriver hun.

-Kommer ikke til å lage noe bråk rundt barnets dag, men synes det er litt trist. Far er forbanna og mener at vi bør insistere, men jeg synes det blir feil å starte en konflikt.

Anonymkode: 8adf0...aee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 10.17, AnonymBruker skrev:

Hadde vært slutt på å invitere den kjerringa til jul. Det er hvertfall helt sikkert. 

Anonymkode: 7d739...0c9

Eventuelt kan hun få en kopp kaffe hvis oppvasken er tatt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svelget mange kameler, både i forhold til mine barns far og mine stebarns mor; men aldri i verden om jeg hadde stått på kjøkkenet i konfirmasjonen til min stesønn. 

Tror neppe du klarer å finne noen som synes dette er greit, det er heller stikk motsatt: veldig ugreit!!! 

Her hadde jeg latt far svare mor at det er selvsagt at stemor bidrar med feks borddekking og kake, men det er like (forbanna) selvsagt at hun sitter ved bordet som GJEST. 

Anonymkode: f583e...6be

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her støtter jeg far/samboeren din 100%. Greit at du ikke vil lage bølger, men dette er så stygt av mor at det kommer til å ta fokus vekk fra konfirmanten om dere går med på det. Sønnen hans er jo en del av din familie, hvordan kommer bonus besteforeldre og bonus tante og onkler til å reagere på at du blir stående som gratis servitør og kjøkkenhjelp i konfirmasjonen!?

Og som noen andre sa tidligere i tråden. Du føler kanskje at dere har en god tone, men det er tydelig at mor ikke føler det samme eller har respekt for deg. I hennes øyne er ikke du en del av familien.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svelget mange kameler, både i forhold til mine barns far og mine stebarns mor; men aldri i verden om jeg hadde stått på kjøkkenet i konfirmasjonen til min stesønn. 

Tror neppe du klarer å finne noen som synes dette er greit, det er heller stikk motsatt: veldig ugreit!!! 

Her hadde jeg latt far svare mor at det er selvsagt at stemor bidrar med feks borddekking og kake, men det er like (forbanna) selvsagt at hun sitter ved bordet som GJEST. 

Anonymkode: f583e...6be

ER egentlig ikke det, er jo mor og fars oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FluffyJuggernaut skrev:

Og som noen andre sa tidligere i tråden. Du føler kanskje at dere har en god tone, men det er tydelig at mor ikke føler det samme eller har respekt for deg. I hennes øyne er ikke du en del av familien.

 

Men sånn sett så er det jo ikke noe familie der lengre, siden de to med de opprinnelige ungene ikke lengre er sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Hva ville du tenkt om du ble spurt om å servere i stebarns konfirmasjon? 🤔

Har vært sammen med faren siden gutten var tre år og han bor hos oss 50%. Er også mor til guttens søsken. Har en god tone med barnets mor og vi har blant annet invitert henne til å feire jul med oss flere ganger da hun er enslig og familien hennes bor et annet sted. Har hatt det veldig hyggelig sammen de gangene vi har vært sammen om andre feiringer som gjelder barnet og hun har også vært gjest i mine barns bursdagsselskaper. 

Jeg tok det på en måte for gitt at jeg skulle være gjest i konfirmasjonen, men ble så satt ut da hun spurte meg om hjelp til å servere at jeg bare sa ja. Trodde først at det var snakk om å hjelpe med noe på forhånd, bake kake, ordne lokalet etc. men så kommenterte hun plutselig at jeg «gjerne må være med å drikke kaffe etterpå hvis oppvasken er ferdig», så det høres ikke ut som om hun har tenkt at jeg skal være gjest under middagen. 

Kommer ikke til å lage noe bråk rundt barnets dag, men synes det er litt trist. Far er forbanna og mener at vi bør insistere, men jeg synes det blir feil å starte en konflikt. Samtidig så tror jeg virkelig at barnet ønsker å ha meg der og han snakker om feiringen som om jeg er gjest, så vet ikke hvordan vi skal fortelle han det uten å lage bråk.

Anonymkode: 084de...2f2

Dette er ikke morens dag, men konfirmantens dag. Hvis konfirmanten vil ha deg der så er det konfirmantens vilje som skal skje. Du er familie. Enkelt og greit. Jeg skjønner at du ikke vil starte en konflikt, men jeg tror dere må sette foten ned her. Ta en prat på kammerset og hør med konfirmanten. Moren får ikke lov til å oppføre seg slik. 

Anonymkode: 97885...287

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser hun vel på deg som serveringsdame i julefeiringene dere har invitert henne til 😂

Selvfølgelig skal du ikke servere i konfirmasjonen. Det er helt uhørt at mor foreslår noe slikt etter 12 år og 50/50.

Her må far ta samtalen. 

Du skal selvsagt være gjest. Det gir helt feil signal til barna om dere samarbeider om å degradere deg, og dere redder mor fra å dumme seg ut for alle.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Hva ville du tenkt om du ble spurt om å servere i stebarns konfirmasjon? 🤔

Har vært sammen med faren siden gutten var tre år og han bor hos oss 50%. Er også mor til guttens søsken. Har en god tone med barnets mor og vi har blant annet invitert henne til å feire jul med oss flere ganger da hun er enslig og familien hennes bor et annet sted. Har hatt det veldig hyggelig sammen de gangene vi har vært sammen om andre feiringer som gjelder barnet og hun har også vært gjest i mine barns bursdagsselskaper. 

Jeg tok det på en måte for gitt at jeg skulle være gjest i konfirmasjonen, men ble så satt ut da hun spurte meg om hjelp til å servere at jeg bare sa ja. Trodde først at det var snakk om å hjelpe med noe på forhånd, bake kake, ordne lokalet etc. men så kommenterte hun plutselig at jeg «gjerne må være med å drikke kaffe etterpå hvis oppvasken er ferdig», så det høres ikke ut som om hun har tenkt at jeg skal være gjest under middagen. 

Kommer ikke til å lage noe bråk rundt barnets dag, men synes det er litt trist. Far er forbanna og mener at vi bør insistere, men jeg synes det blir feil å starte en konflikt. Samtidig så tror jeg virkelig at barnet ønsker å ha meg der og han snakker om feiringen som om jeg er gjest, så vet ikke hvordan vi skal fortelle han det uten å lage bråk.

Anonymkode: 084de...2f2

Det er absolutt ikke greit, du bør være der som gjest og ikke som personal

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 16.13, O.G. skrev:

ER egentlig ikke det, er jo mor og fars oppgave.

Steforeldre bidrar jo i hverdagen med å lage mat, vaske klær og hjelpe stebarn med lekser, så da er det vel like selvsagt at stemor baker kake til konfirmasjon? 

Det er selvsagt steforeldre som aldri gjør noe for stebarna, men det er vel heller usedvanlig sjeldent at steforeldre ikke bidrar med noe i hverdagen.

Anonymkode: f583e...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BangersBeans&Mash

Nei dette er jo ikke greit! Du er jo familie, og skal selvsagt være gjest! Kan det ha skjedd en misforståelse? Hadde jeg vært gjest ville noe sånn fått meg til å reagere negativt ovenfor barnets foreldre! En steforelder skal da absolutt ikke servere. Merkeligste jeg har hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Steforeldre bidrar jo i hverdagen med å lage mat, vaske klær og hjelpe stebarn med lekser, så da er det vel like selvsagt at stemor baker kake til konfirmasjon? 

 

Anonymkode: f583e...6be

Tja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dere jenter som er såpass tåfatt at du lar dette skje. Seriøs ts, du skal servere i stebarns konfirmasjon? Så flaut! Om alle kampene du må vurdere å ikke ta er dette en som du burde ta med hele hjertet og med alt du har.  Moren der er en heks av en kjerring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde blitt super fornærmet hadde dette skjedd meg!🙈😳 

Anonymkode: e0635...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Hva ville du tenkt om du ble spurt om å servere i stebarns konfirmasjon? 🤔

Har vært sammen med faren siden gutten var tre år og han bor hos oss 50%. Er også mor til guttens søsken. Har en god tone med barnets mor og vi har blant annet invitert henne til å feire jul med oss flere ganger da hun er enslig og familien hennes bor et annet sted. Har hatt det veldig hyggelig sammen de gangene vi har vært sammen om andre feiringer som gjelder barnet og hun har også vært gjest i mine barns bursdagsselskaper. 

Jeg tok det på en måte for gitt at jeg skulle være gjest i konfirmasjonen, men ble så satt ut da hun spurte meg om hjelp til å servere at jeg bare sa ja. Trodde først at det var snakk om å hjelpe med noe på forhånd, bake kake, ordne lokalet etc. men så kommenterte hun plutselig at jeg «gjerne må være med å drikke kaffe etterpå hvis oppvasken er ferdig», så det høres ikke ut som om hun har tenkt at jeg skal være gjest under middagen. 

Kommer ikke til å lage noe bråk rundt barnets dag, men synes det er litt trist. Far er forbanna og mener at vi bør insistere, men jeg synes det blir feil å starte en konflikt. Samtidig så tror jeg virkelig at barnet ønsker å ha meg der og han snakker om feiringen som om jeg er gjest, så vet ikke hvordan vi skal fortelle han det uten å lage bråk.

Anonymkode: 084de...2f2

Uhørt. Du burde vært en selvsagt gjest. Hva sier far til gutten om dette? Og ikke minst konfirmanten selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Hva ville du tenkt om du ble spurt om å servere i stebarns konfirmasjon? 🤔

Har vært sammen med faren siden gutten var tre år og han bor hos oss 50%. Er også mor til guttens søsken. Har en god tone med barnets mor og vi har blant annet invitert henne til å feire jul med oss flere ganger da hun er enslig og familien hennes bor et annet sted. Har hatt det veldig hyggelig sammen de gangene vi har vært sammen om andre feiringer som gjelder barnet og hun har også vært gjest i mine barns bursdagsselskaper. 

Jeg tok det på en måte for gitt at jeg skulle være gjest i konfirmasjonen, men ble så satt ut da hun spurte meg om hjelp til å servere at jeg bare sa ja. Trodde først at det var snakk om å hjelpe med noe på forhånd, bake kake, ordne lokalet etc. men så kommenterte hun plutselig at jeg «gjerne må være med å drikke kaffe etterpå hvis oppvasken er ferdig», så det høres ikke ut som om hun har tenkt at jeg skal være gjest under middagen. 

Kommer ikke til å lage noe bråk rundt barnets dag, men synes det er litt trist. Far er forbanna og mener at vi bør insistere, men jeg synes det blir feil å starte en konflikt. Samtidig så tror jeg virkelig at barnet ønsker å ha meg der og han snakker om feiringen som om jeg er gjest, så vet ikke hvordan vi skal fortelle han det uten å lage bråk.

Anonymkode: 084de...2f2

Legger til at dersom konfirmanten vil ha deg som gjest så er det han som bestemmer. Leste nå at du sier din mann reagerer og jeg må si han har rett. Han bør sette henne på plass her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke snakke med mor om det. Si at du har tenkt deg litt om, og at du veldig gjerne vil være vanlig gjest. Stebarnet betyr mye for deg, og at du gjerne vil overvære konfirmasjonen sammen med han, ikke bare på vei inn og ut med kaffe eller mat. Selvom hun må finne ny servitør, så setter hun sikkert pris på at du er glad i barnet hennes, og ønsker å være der for barnet.

Anonymkode: fbf59...1bf

Jeg syns hennes eks skal ta dette opp med henne. Ts burde slippe å ta det opp med henne

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...