AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Hoff. Her sitt jeg med kjæresten å e sur. Kjæresten har handla hasj i natt og jeg sitt her frista og VIL ikke røyke,men klare ikke å la vær 😥 Har innsett at jeg klarer å la vær så lenge det ikke røykes framfor meg.. Har ikke lyst så lenge det ikke e i hjemmet eller at kjæresten røyke. Vil ikke mer. Har jobb jeg må tenke på!! Er veldig glad i kjæresten. Men.. Har innsett at han ikke vil slutte helt. Han klare bare noen uke hvis det e tomt i bygda.. I det siste har det bare gått en uke før han kjøpe nytt. Og da røyke jeg også siden han gjør det og jeg blir frista.. Men innerst inne så vil jeg ikke 😥 Hva hadde dere gjort? Han har sagt han vil slutte for alltid,men det tvile jeg sterkt på.. Anonymkode: fea94...dc7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Han har ansvar for seg og du har ansvar for deg. Hvis du ikke vil røyke og har så lav selvdisiplin at du må røyke når andre gjør det, får du gjøre det slutt og sørge for å aldri være med røykere mer. Men først og fremst bør du kanskje jobbe med å bli mer selvdisiplinert. Hvis noen elsker sjokolade men ikke klarer holde seg unna det, kan de ikke nekte alle andre å spise sjokolade for å løse problemet sitt. Anonymkode: 2cf6a...9e2 4
exictence Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Jobber han ikke? Kan du jobbe senere, og røyke nå? Høres uansvarlig og umodent ut av begge.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Nei han jobbe ikke. Har fri en uke. Røyker ikke før jobb bare for å ha det sagt. Anonymkode: fea94...dc7
Hjerte Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 Dette ville vært en dealbraker for meg. Men så har jeg aldri funnet røyk fristende selv heller, hverken hasj eller tobakk. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 17 minutter siden, ♥ skrev: Dette ville vært en dealbraker for meg. Men så har jeg aldri funnet røyk fristende selv heller, hverken hasj eller tobakk. Ts. Ok. Anonymkode: fea94...dc7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har ansvar for seg og du har ansvar for deg. Hvis du ikke vil røyke og har så lav selvdisiplin at du må røyke når andre gjør det, får du gjøre det slutt og sørge for å aldri være med røykere mer. Men først og fremst bør du kanskje jobbe med å bli mer selvdisiplinert. Hvis noen elsker sjokolade men ikke klarer holde seg unna det, kan de ikke nekte alle andre å spise sjokolade for å løse problemet sitt. Anonymkode: 2cf6a...9e2 Takk for svar. Ok skjønner hva du mener 🙂 Ts Anonymkode: fea94...dc7
Gry H. Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 Du har i utgangspunktet faktisk ingen rett til å være sur! Slik jeg forstår innlegget, er dette noe han [i likhet med deg] gjorde da dere ble sammen, hvilket betyr at du aksepterte denne siden ved ham ved å gå inn i forholdet. At DU etter sigende ikke evner å fungere i hverdagen dersom du ikke kutter ut, er faktisk noe du, og du alene må deale med.. For uansett hva av 'kos' og/eller uvane det måtte dreie seg om, det være seg sigaretter, brus, smågodt, eller hva det nå enn måtte være, vil en aldri kunne kutte ut dette dersom det ikke er for ens egen del.. Jeg har sett latterlig mange forhold ryke grunnet scenarier som dette. Som regel, fortoner det seg slik at den som har gått med på å slutte av hensyn til den andre ender med å 'synde' i smug. De mest ekstreme tilfellene, ender vedkommende opp med å leve et dobbeltliv i ordets fulle betydning. Det er imidlertid nødt til å komme for en dag, og det gjerne flerfoldige ganger, inntil tilliten er totalt herpet, og alt går til helvete. I deres tilfelle, har dere faktisk enda klart å bevare ærligheten, i og med at han faktisk ikke skjuler røykingen. Men dersom du fortsetter å 'nage', og med det også pålegge ham en 'skyld' for at du ikke klarer å holde deg unna pga at fristelsen blir for stor, vil han enten begynne å lyve, -altså røyke i skjul til tilliten, og derav forholdet går til helvete, eller så tar dere den raskeste veien til brudd gjennom å følge det mønsteret dere har påbegynt. Du må rett og slett bare ta deg sammen, og ta ansvar for ditt eget liv! 1
Ild Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 Ts, du vil slutte, og det er smart. Kjæresten din vil ikke slutte, ergo ikke like smart. Så da er det vel opplagt at du velger å være smart også fremover, uten han?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 Jeg råder deg til å bryte forholdet. Hadde det litt tilsvarende i et tidligere forhold, men da med alkohol. Det har gitt meg varige problemer, for å si det sånn. Anonymkode: 754ef...936
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #11 Skrevet 19. november 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Han har ansvar for seg og du har ansvar for deg. Hvis du ikke vil røyke og har så lav selvdisiplin at du må røyke når andre gjør det, får du gjøre det slutt og sørge for å aldri være med røykere mer. Men først og fremst bør du kanskje jobbe med å bli mer selvdisiplinert. Hvis noen elsker sjokolade men ikke klarer holde seg unna det, kan de ikke nekte alle andre å spise sjokolade for å løse problemet sitt. Anonymkode: 2cf6a...9e2 Sjokolade er lovlig. Dette er ikke sammenlignbart. Anonymkode: a3d1a...a9f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #12 Skrevet 20. november 2019 På 19.11.2019 den 14.52, AnonymBruker skrev: Sjokolade er lovlig. Dette er ikke sammenlignbart. Anonymkode: a3d1a...a9f Joda, for her snakker vi spesifikt om lyst og selvdisiplin-aspektet med handlingen, men du sporer av tråden. - Du er nok ikke gamle pia, men du kan ikke be noen endre seg fordi du vil endre deg. Det du kan gjøre, er å snakke ordentlig med kjæresten din om dette. Mitt beste råd er å avslutte dette forholdet, og med tid så finner du deg en ny som ikke røyker hasj. Det og forvente at noen vil endre seg på andres vegne det blir bare hjertesorg, krangling og kaos. Anonymkode: 8ad5f...928
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #13 Skrevet 22. november 2019 Vis du har førerkort så tenk på att neste gang du kjører bil dagen etter du har røyka. Selv om du er klin edru, så kan du faktisk miste førerkortet på grunn av en spyttprøve av politiet. Det var det som fikk meg til å stoppe med det, selv om jeg syns det burde vært lovlig. Anonymkode: 70441...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå