Gå til innhold

Fikk en baby so m ikke ligna meg eller søsken i det hele tatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra hudfarge og hår er jo disse to kliss like da.., samme øyne, samme munn, samme nese, samme hake, samme panne

Anonymkode: 28433...52d

De er ekstremt forskjellige: https://nypost.com/2015/03/02/meet-the-bi-racial-twins-no-one-believes-are-sisters/

Anonymkode: 0bfb0...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På farssiden min er vi 8 fettere og kusiner. Vi er søskenpar, dvs at vi 2 og 2 tilhører hvert enkelt søsken (altså vi er 2 søsken og 4 søskenbarnpar).

Ingen av søskene ligner på hverandre spesielt mye. Det som er spesielt er at jeg ligner på f.eks min kusine, mens søskenet mittligner på en annen i søskenbarnflokken. Genene er liksom mixet opp. Det hadde blitt spesielt om 4 brødre begynte å sette spørsmålstegn ved hvorfor ungene ligner på søskenbarna og ikke hverandre.

Mine ligner i utseende ikke på faren, men de er kliss lik han i væremåte. Det må være gener - det går rett og slett ikke an å bli en klone av bare miljø.

Endret av CabinCruiser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine foreldre er blonde, jeg ble født med svart hår som har holdt seg mørkebrunt. Jeg er veldig lik mine foreldre i ansiktstrekk, men som barn lignet jeg ikke på noen av de. 

Anonymkode: 9dbe7...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet til TS er ikke dumt! 1/10 har en annen far enn hva som er oppgitt. En DNA test er på sin plass PM di er usikker.
 

Er det noen andre som har kommentert ulikheten? 

Anonymkode: 01d45...6bd

Så du ikke linken på første side? Dette tallet er tatt ut av lufta, riktig tall kanskje 1 %.

Uansett har det lite å si for TS. Hvis man leser mellom linjene ser man at han tror at kona har vært utro, men han godtar det så lenge han er far til dette barnet. Det er nok ikke akkurat en A4-famile dette her.

Anonymkode: 55a6b...de6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn med superlyst hår, blå øyer og kritthvit hud.

Er han min? Skal jeg ta en morskapstest?

Siden jeg er brunett, og han er ikke lik meg i det hele tatt?

👀👀👀

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet til TS er ikke dumt! 1/10 har en annen far enn hva som er oppgitt. En DNA test er på sin plass PM di er usikker.
 

Er det noen andre som har kommentert ulikheten? 

Anonymkode: 01d45...6bd

Det er ikke sant. 1% har annen far. 

Anonymkode: 6e38d...e39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tre barn og en av dem skiller seg veldig ut. Både jeg og far har mørkt hår og brune øyne.Så fikk vi en gutt med lyst hår og blå øyne. Jeg var helt overbevist om at jeg ikke var mammaen. Mannen min måtte overbevise meg om at babyen aldri var tatt ut fra rommet etter fødselen. Jeg kunne liksom ikke tro at jeg hadde fått et lyst barn. Mannen min har blitt spurt mange ganger om det er postmannen som er faren!

Anonymkode: d4fd1...48e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet til TS er ikke dumt! 1/10 har en annen far enn hva som er oppgitt. En DNA test er på sin plass PM di er usikker.
 

Er det noen andre som har kommentert ulikheten? 

Anonymkode: 01d45...6bd

Dette stemmer overhodet ikke! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har en historie med utroskap, eller dere har hatt trøbbel med utroskap, så ja. Man vet faktisk aldri.

Hvis magefølelsen sier at her er det noe rart, ta en test. 

Anonymkode: e6030...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså for en mnd siden fikk vi ett nytt barn som da er nr 3. De andre 2 er like i både form og farge. Pluss at de har tydelige trekk fra begge foreldre. De to første ungene kunne jeg bare speile meg selv i, men ikke den her.

 

Den ungen vi fikk nå, har ingen trekk som ligner meg. Kan se hun har noen trekk fra mor men ellers intet. Signerte farskapet på stedet, men nå er det litt så jeg nesten må tenke meg om. Burde jeg ta en test? Går det evt an å ta en slik test uten at mor vet om det?

Mora vli komme til å tilte om jeg hadde spurt om en test. Vet at det finnes uhordige mange barn der ute med en far som egentlig ikke er deres far. Ønsker ikke være en av dem. Håper selvfølgelig at hun er min, det er ikke det.

Anonymkode: 55af4...11e

Du kan fint ta farskapstest uten at mor vet det. Gjør det så slipper du å tenke mer over det 

Anonymkode: bb307...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lucky.me skrev:

Jeg har en sønn med superlyst hår, blå øyer og kritthvit hud.

Er han min? Skal jeg ta en morskapstest?

Siden jeg er brunett, og han er ikke lik meg i det hele tatt?

👀👀👀

 

 

Kan på en måte forstå fedre noen ganger da at de blir usikre hvis barnet ikke ligner. Selv om det selvfølgelig ikke trenger å bety at de ikke er faren selv om barnet ikke ligner, så forstår jeg følelsen av å være sikker. Vi kvinner er heldige på den måten som slipper å lure på det.

Anonymkode: bb307...616

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn, og de er veldig ulike. 
Men det er ikke saken her. Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg testet. Bedre det enn å skulle gå og tvile i åresvis. 
 

Anonymkode: e66fb...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som skriver at dere ikke er lik søsken eller foreldre, er dere helt sikre på at dere har samme far? 

TS synes det er noe snålt at sistefødte ikke er lik sine søsken ei heller han. Det er jo svært merkelig. Han bør ikke hetses før å ytre ønsker om å ta en DNA test. Det er helt innafor. 

Jeg ville ikke sagt dette direkte til den nybakte mor midt i ammetåka. Det kan bli storbrann. Ta det opp med lege eller helsestasjon, så kan de veilede deg videre. 

Anonymkode: 0c9e7...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som skriver at dere ikke er lik søsken eller foreldre, er dere helt sikre på at dere har samme far? 

TS synes det er noe snålt at sistefødte ikke er lik sine søsken ei heller han. Det er jo svært merkelig. Han bør ikke hetses før å ytre ønsker om å ta en DNA test. Det er helt innafor. 

Jeg ville ikke sagt dette direkte til den nybakte mor midt i ammetåka. Det kan bli storbrann. Ta det opp med lege eller helsestasjon, så kan de veilede deg videre. 

Anonymkode: 0c9e7...f97

Det er jo ikke merkelig i det hele tatt. Mener du at alle barn ligner så mye på sin mor, far og søsken slik at man ved utseende kan SE hvem som er søsken? Ved fødsel og livet ut? Jeg har som sagt to helt fullstendig (utseendemessig) ulike døtre, og jeg er moren og vet de har samme far, ja. Jeg har selv to søsken, og er veldig lik den ene, mens tredjemann skiller seg ut. 
Nyfødte babyer er jo villt forskjellige. 

Anonymkode: 6e38d...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nr to liknar kun på farslekta. Heldigvis fødte eg hen så slepp lure. 

Anonymkode: 60273...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.11.2019 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke at barn er forskjellige og arver ulike gener? Finnes da flust av barn som ikke er lik den ene eller andre forelderen, imens søsken er det. At du aller helst vil ta en test sier mer om hvor lite du stoler på mor. Tror det er et større problem enn at 1 av 3 unger ikke er klin lik deg. Du kan ikke gjemme mistilliten din bak statistikk og anekdoter. Vær ærlig med henne om du ikke stoler på henne. 

Anonymkode: 2b9ea...c5a

Han har vel en grunn for å ikke stole på henne ?..?  Det er jo mye utroskap idag.

Anonymkode: 2cef9...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Tvillinger.  Så burde du tenke en liten stund hvor dumt egentlig spørsmålet ditt er og fokusere på å kose deg med babyen. 

75CC532F-47B7-4113-86F7-EC43910895F3.jpeg

Anonymkode: 0159e...87d

Disse tvillingene er sjeldne. Men foreldrene er et blandingspar hvor moren er farget og faren er hvit....det ene barnet ligner mor og det andre barnet har arvet det hvite genet fra begge foreldrene.

Anonymkode: 2cef9...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannfolket mitt hadde gjort noe slikt og jeg hadde funnet ut av det, så hadde jeg ikke blitt sur på han, men jeg hadde håpa han hadde følt seg jævlig dum etterpå... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn ligna ikke mor eller far. Ikke som voksne heller, de har nå noen trekk fra min familie, det syntes ikke som barn. Ikke lignet de hverandre heller. Som mor lurte jeg jo titt og ogte på om de virkelig var mine😂

Anonymkode: 0894d...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...