Gå til innhold

Fikk en baby so m ikke ligna meg eller søsken i det hele tatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså for en mnd siden fikk vi ett nytt barn som da er nr 3. De andre 2 er like i både form og farge. Pluss at de har tydelige trekk fra begge foreldre. De to første ungene kunne jeg bare speile meg selv i, men ikke den her.

 

Den ungen vi fikk nå, har ingen trekk som ligner meg. Kan se hun har noen trekk fra mor men ellers intet. Signerte farskapet på stedet, men nå er det litt så jeg nesten må tenke meg om. Burde jeg ta en test? Går det evt an å ta en slik test uten at mor vet om det?

Mora vli komme til å tilte om jeg hadde spurt om en test. Vet at det finnes uhordige mange barn der ute med en far som egentlig ikke er deres far. Ønsker ikke være en av dem. Håper selvfølgelig at hun er min, det er ikke det.

Anonymkode: 55af4...11e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å bestille en test på nettet det. Ville kanskje bedt om å få adressert resultatene til en annen adresse enn den du bor på. 

Anonymkode: fbff4...aea

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke å spørre mor om å ta en farskapstest. Det koster ikke mange kronene og det tar kort tid å få svar. 

Sannsynligvis er barenet ditt, men utrolig dumt å ikke være på den sikre siden.

Jeg har testet alle mine. 

Anonymkode: e2454...2ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at barn ikke ligner på noen av sine foreldre eller søsken - her er det andre gener i sving...

Men ta en test for å sjekke hvis du er urolig for at du ikke er faren, det kommer til å gnage på forholdet til både din kone og det nye barnet hvis du skal gå å være i tvil.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligner verken min mor eller far, men min søster ligner på vår mor og min bror på vår far. Har også en datter som ikke ligner på meg, hun er 99% sin far i utseende og personlighet. Men nå har jeg født henne, så hun er jo min. Gener er uforutsigbare, så jeg ville ikke konkludert med noe var jeg deg.

Anonymkode: 400d0...33a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillinger.  Så burde du tenke en liten stund hvor dumt egentlig spørsmålet ditt er og fokusere på å kose deg med babyen. 

75CC532F-47B7-4113-86F7-EC43910895F3.jpeg

Anonymkode: 0159e...87d

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at noen velger å IKKE ta farskapstest jeg. 

Et tips til mødre som er usikre er at det går an å ta farskapstest alt i uke 7.. 

Anonymkode: e2454...2ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår er 4 år og likner 100 % på pappaen sin og 0 % på meg. Så det kan slå begge veier. Men i mitt tilfelle vet jeg jo at jeg fødte ham. Poenget er at dette barnet statistisk sett antakeligvis er ditt, selv om det ikke likner (enda).

Anonymkode: d5fbe...648

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke at barn er forskjellige og arver ulike gener? Finnes da flust av barn som ikke er lik den ene eller andre forelderen, imens søsken er det. At du aller helst vil ta en test sier mer om hvor lite du stoler på mor. Tror det er et større problem enn at 1 av 3 unger ikke er klin lik deg. Du kan ikke gjemme mistilliten din bak statistikk og anekdoter. Vær ærlig med henne om du ikke stoler på henne. 

Anonymkode: 2b9ea...c5a

Nei, jeg stoler ikke 100% på henne her og tror nok hun er i stand til å ha seg et nummer hvis hun er på fylle og heia tur med venninde gjeng. Og det hadde ikke vært krise for min del om det hadde skjedd heller. Men det hadde vært krise om barnet hadde en annen biologisk far. 10% av alle ungene har kanskje feil far, så joda, her er det lov å tenke på statistikken.

Anonymkode: 55af4...11e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, 29_j skrev:

Bare sjekk ut dette. Kjæresten min sin eks hadde lurt sin forrige mann, nå er det for sent - med hele 19år etter. Stol på magefølelsen din! 

Jah, får ta en slik test etterhvert. Både surt og trist etter 19 år, det må kjennes ut som eget barn fordi men samtidig ikke.

 

Har en kompis som fikk vite at far ikke var far etter at han døde. Mora vet rett og slett ikke hvem som er den virkelige faren. Han har 3 stk som er kandidater og vurderer å gjøre et forsøk. Men litt flaut å møte opp på døra til fremmede å spørre etter farskapstest etter 40 år.

Anonymkode: 55af4...11e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Teatrica skrev:

Det er helt vanlig at barn ikke ligner på noen av sine foreldre eller søsken - her er det andre gener i sving...

Men ta en test for å sjekke hvis du er urolig for at du ikke er faren, det kommer til å gnage på forholdet til både din kone og det nye barnet hvis du skal gå å være i tvil.

Det har du rett i.

Anonymkode: 55af4...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn med samme mann. De to første var gyldne i huden og hadde svart hår og var litt kraftig bygget, tredjemann var en helt blek "fuglunge" med blondt hår.  Den første ligner pappaen, den andre ligner meg, den tredje ligner verken på meg eller pappaen😆 Men jeg har aldri hatt sex med noen andre enn han.

Anonymkode: 0bfb0...b2a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 3 barn, hvor midterste ikke ligner faren på en flekk, mens de 2 andre er som snytt ut av nesa på ham. Midterste har en helt annen kroppsfasong og blå mot brune øyne. Alle er altså hans, men selv om jeg aldri i livet ville vært utro har han nok stussa en gang eller 2.

Anonymkode: 60c3a...df8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 2 eldste er kliss like, nr 3 er helt ulik, både i sinn og skinn. Ligner verken på meg eller far, synes jeg. Hadde det ikke vært for at jeg er mor og har født henne, og at vi hadde hjemmefødsel, hadde jeg nesten lurt på om det hadde skjedd et bytte her. 

Men jeg hadde nok likevel blitt såret hvis mannen ba om farskapstest.

Anonymkode: 0ddf1...a50

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg stoler ikke 100% på henne her og tror nok hun er i stand til å ha seg et nummer hvis hun er på fylle og heia tur med venninde gjeng. Og det hadde ikke vært krise for min del om det hadde skjedd heller. Men det hadde vært krise om barnet hadde en annen biologisk far. 10% av alle ungene har kanskje feil far, så joda, her er det lov å tenke på statistikken.

Anonymkode: 55af4...11e

10 prosent faktisk😆. Hvert tiende barn som fødes har altså «feil» far? Neppe.

Anonymkode: 8ca2b...765

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en myte at 10 % av barn har "feil" far. Det reelle tallet ligger antakeligvis rundt 1 %.

Anonymkode: d5fbe...648

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en myte at 10 % av barn har "feil" far. Det reelle tallet ligger antakeligvis rundt 1 %.

Anonymkode: d5fbe...648

Jepp, men noen tviholder på myten om 10 prosent. Man kan jo undres hvorfor.

https://forskning.no/samfunn-barn-og-ungdom-dna/far-er-nesten-alltid-barnets-biologiske-pappa/426285

Anonymkode: 8ca2b...765

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min er gift med en mann fra Sør-Europa, og han har svart hår og mørke øyne. Venninnen min er mellomblond. 

Første barnet var tydelig "pappas jente". Man ser veldig godt at hun har gener fra Sør-Europa. 

Så kom andre barnet. En helt blond gutt med blå øyne. De første årene trodde nok mange at det var "feil far". Men nå er han 9 år, og er kjempelik pappaen sin. Selv om han er blond. Det er samme nese, samme munn, samme uttrykk. 

Anonymkode: 0b729...3ca

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min lignet hverken på meg eller faren da hun ble født. Etter et halvt års tid begynte hun å ligne mer og mer på meg. Da hun ble rundt to år kunne man begynne å skimte far i henne, men hun ligner fortsatt mest på meg.

Hun var faktisk så ulik noen av oss da hun ble født at jeg stusset veldig selv (men jeg vet jo selvsagt at hun er hans, jeg var ikke utro). Men jeg tenkte veldig på hvordan det måtte være å være han, så jeg tok det selv opp og sa jeg forsto det godt om han ønsket en farskapstest. Må sies at barnet ikke var planlagt og at vi som par var veldig ferske. Han sa nei takk til testen, og det ble jeg veldig glad for. Jeg hadde ikke blitt sur eller sint om han ønsket å ta en test, men det gjorde meg glad at han stolte såpass på meg. Vi gikk dog fra hverandre etter kort tid og samarbeider godt i dag. Han har heller aldri siden spurt om noen test.

Etter et lengre samliv sammen og flere barn, da hadde jeg nok blitt skikkelig sint, skuffa og ikke minst såret hvis partneren min ønsket farskapstest. Så jeg ville ikke fortalt kona di om bekymringen din. Men jeg forstår ditt ønske om å teste, så et alternativ er å ta testen uten å nevne det for kona.

Anonymkode: b38ff...aba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...