Jump to content
AnonymBruker

Tenåringen ønsker seg ingenting til jul. Hva skal vi gjøre?

Recommended Posts

w0ho

Hva med å gi ting han/hun har bruk for senere? Kjelesett, service, bestikk, kjøkkenredskaper osv. Kjedelig nå, men supert om noen år 😊

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke noe om penger som julegave. Delvis fordi jeg er vokst opp med at det er en uting å ønske seg penger til jul, og delvis fordi jeg synes det sender helt feil signaler til barn og ungdom. Julegaver bør handle om å gi hverandre noe man har tenkt litt over og tilpasset mottakeren, og ikke en anledning til å samle inn penger. Hvis alle skal gi hverandre penger til jul kan man like gjerne kutte ut gavegivingen. Penger er det ingen tanke bak, og man ender opp med å gi den samme 500-lappen frem og tilbake.

Hvis hverken dere foreldre eller guttens besteforeldre greier å komme på noe han kan ha glede av kan de vel gi bruksting? Sokker, stillongs, pysj, elektrisk tannbørste, tursekk etc. 

Anonymkode: f559c...2cc

Dummeste jeg har hørt.

Når jeg gir penger øremerket fondsandeler til nevøen min til jul, så er det da absolutt en tanke bak det! Jeg ønsker å gi ham lærdom, som han vil ha nytte av resten av livet, samt en økonomisk startpakke til han bli voksen. 

Jeg kan komme på inmari mange ting man kan gi som det er mye mindre tanke bak.

Anonymkode: 9bdb4...93f

Rainstorm
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gir ikke du noen gaver til barna dine? 

Anonymkode: 06676...b03

Jeg har ikke barn. Men jeg gir gaver og får gaver med andre. Jeg liker gaver! Det er ikke poenget mitt. Jeg kan til og med selv kjenne meg igjen i å ikke komme på akkurat når jeg blir spurt hva jeg ønsker meg fra bestemor. Poenget er at når ungdommen sier han ikke ønsker seg noe så er det helt sprøtt forbruk når jeg leser svar som kommer med alskens dritt han kan få. "Ny mobil" bare for å få NY mobil virker det som. 

Jeg tenker godt at ungdommen skal få noe. Men han trenger ikke få masse ræl han aldri bruker. Eller fornye dingser han allerede har som fungerer. Det var mest svarene her jeg reagerte på. Det man skal ha ALT og alt skal være av det nyeste. 

AnonymBruker

Da jeg var tenåring hadde jeg en kamerat som ikke ønsket seg noe til jul. På julaften fikk han et årsforbruk av sjampo, deo, barberhøvel, hårgelé og en gigasvær pakke med dassruller. Han var fornøyd. 

Anonymkode: 534cc...0ae

Roci
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke din jul som diskuteres her, så det er ikke relevant.

Anonymkode: abbd3...33e

Jeg svarte en annen bruker i tråden.

Edited by Roci

AnonymBruker
21 timer siden, Jr.Garcon skrev:

MÅ  ha gaver under treet da 😮

Finner vel en gave eller åtte om du tar utgangspunkt i interessene hans? Spill? Ting som sko,klær, skøyter, ski, fiskeutstyr, jakker, Klokke, mobil, bøker, ipad, gavekort, mopedlappen, filmer, snop osv osv.

D var ikke småtterier hvor mye av dette er over 1000 kr??? Høres helt bak mål ut hva tenåringer skal ha i gaver🙈🙈🙈. Ikke rart barn er bortskjemte

Anonymkode: b71ca...c39

Annonse

Jr.Garcon
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

D var ikke småtterier hvor mye av dette er over 1000 kr??? Høres helt bak mål ut hva tenåringer skal ha i gaver🙈🙈🙈. Ikke rart barn er bortskjemte

Anonymkode: b71ca...c39

Til under 1000 kr? Alle unntatt iPad og mopedlappen ?🤔

Det er ikke det man får på julaften som nødvendigvis vil gjøre deg bortskjemt/ikke. Resten av året - hva en lærer, holdninger, gaver og forbruk, er nok det som gir/ikke gir bortskjemte barn 🙂

Edited by Jr.Garcon

TotalAlkoholist

Tenåringer flest vil vel helst ha penger. Det er jo ikke så rart, de har blitt ganske store og gaver under juletreet er ikke så spennende lenger på den alderen. Gi penger.