Jump to content
AnonymBruker

Holde tilbake kjærligheten for eget barn pga stebarn

Recommended Posts

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde gå i terapi.. Tenk hvor jævlig du gjør det for barna hans? De kommer til å hate deg, samt få alvorlig utfordringer med selvfølelsen.. Du skulle blitt fillerista.. Og mannen din også om dette er noe han syns er okei...

Anonymkode: 22907...ff4

Barna har ikke merket noe, nettopp fordi jeg "holder igjen for å ta hensyn". Men jeg kjenner på at jeg skulle ønske jeg fikk barn med en barnløs mann heller. 

Anonymkode: 1a282...6c6

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med å inkludere dem sammen med babyen og pappa? «Her er mine skatter»

Anonymkode: eb2a4...03f

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Vet selv det er grusomt å tenke slikt, men jeg gjør det og kjæresten vet det. Alt han opplever med meg må bety mest for han. 

Du er sjuk i huet 🤦‍♀️

Anonymkode: 79d40...98e

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Vet selv det er grusomt å tenke slikt, men jeg gjør det og kjæresten vet det. Alt han opplever med meg må bety mest for han. 

Stakkars unger... Og fy søren for en søppelfar han samboeren din er om han ikke gir deg tilsnakk på det sjalusigreiene ditt. Det er en egen plass i helvete for folk som blir sjalu på unger. 

Anonymkode: 42a1d...d59

AnonymBruker

Men kjære vene. Et stebarn har sin egen mor et annet sted, det ER ikke det samme som et eget barn. Stemor vil aldri bli like høyt elsket som mor, og stebarn vil heller aldri bli luke høyt elsket som et eget.

Selvsagt kan ts si at hun elsker babyen over alt, og kjøpe ting til babyen uten å kjøpe til de andre. Babyens far kan derimot ikke det

Men ja, derfor burde man jo så godt man kan unngå å få barn med noen som allerede har barn. For det vil aldri bli din lille familie, du og babyen din vil aldri komme først for mannen din. Han hadde jo vært et elendig menneske som ikke satte barna fra forrige forhold over deg og på linje med den nye babyen, men det er jo likevel kjipt.

Anonymkode: 3c5a1...73b

AnonymBruker

En annen bivirkning med det kravet ditt om at deres fellesbarn må bety mest for han er at han vil prøve å overkompensere for forskjellsbehandlingen din ovenfor de andre barna. Noe som igjen vil føre til at det er ditt barn som blir forskjellsbehandlet av faren og ikke de andre. 

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna har ikke merket noe, nettopp fordi jeg "holder igjen for å ta hensyn". Men jeg kjenner på at jeg skulle ønske jeg fikk barn med en barnløs mann heller. 

Du slår alle rekorder..  Selvfølgelig merker de det! Barn merker sånn. De senser energier. Og du utstråler det så hardt at du nesten sprekker...

Håper noen du kjenner gir deg så hatten passer. 

Makan til usympatisk diva..

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene. Et stebarn har sin egen mor et annet sted, det ER ikke det samme som et eget barn. Stemor vil aldri bli like høyt elsket som mor, og stebarn vil heller aldri bli luke høyt elsket som et eget.

Selvsagt kan ts si at hun elsker babyen over alt, og kjøpe ting til babyen uten å kjøpe til de andre. Babyens far kan derimot ikke det

Men ja, derfor burde man jo så godt man kan unngå å få barn med noen som allerede har barn. For det vil aldri bli din lille familie, du og babyen din vil aldri komme først for mannen din. Han hadde jo vært et elendig menneske som ikke satte barna fra forrige forhold over deg og på linje med den nye babyen, men det er jo likevel kjipt.

Anonymkode: 3c5a1...73b

Takk for oppmuntrende svar. Synes det er stygt av folk å si at det finnes en plass i helvete for en som meg, når jeg ikke gjør annet enn å ta hensyn til hans barn. De liker meg kjempegodt, jeg er alltid snill med dem. Jeg føler jo selv at det er galt av meg å si/gjøre alle de tingene jeg nevnte, derfor jeg spurte her og jeg har ikke gjort slikt enda. 

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for oppmuntrende svar. Synes det er stygt av folk å si at det finnes en plass i helvete for en som meg, når jeg ikke gjør annet enn å ta hensyn til hans barn. De liker meg kjempegodt, jeg er alltid snill med dem. Jeg føler jo selv at det er galt av meg å si/gjøre alle de tingene jeg nevnte, derfor jeg spurte her og jeg har ikke gjort slikt enda. 

Det er stygt gjort at du i det hele tatt lufter slike ting for partneren din. 

Det er faktisk ikke greit for voksne å være sjalu på unger. Dette er noe DU må jobbe med og han burde forskånes for dette. Tenk deg i hans sko og hvor sykt vondt det er for han. 

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stygt gjort at du i det hele tatt lufter slike ting for partneren din. 

Det er faktisk ikke greit for voksne å være sjalu på unger. Dette er noe DU må jobbe med og han burde forskånes for dette. Tenk deg i hans sko og hvor sykt vondt det er for han. 

Er det så rart å ville være den eneste ene for kjæresten sin? Og ønske at opplevelsen med å få barn med meg var større enn å få barn med eksen?

Tanuki
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er det så rart å ville være den eneste ene for kjæresten sin? Og ønske at opplevelsen med å få barn med meg var større enn å få barn med eksen?

Å få sin førstefødte med eksen trumfer nok å få sin tredje unge med deg. Kan du ikke bare akseptere at du selv har valgt å få barn med en mann som har barn fra før? Sier seg selv at han har opplevd mye før han møtte deg. Har selv to stedøtre og jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i det behovet du har får å være bedre enn eksen hans. Du burde være glad for at ungen din vokser opp med storesøsken. 

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Huff. Dette er ille. Dette må du få hjelp til. Det er ikke normale og sunne tanker. Her må du være forsiktig så ikke din sjalusi ødelegger stebarnas selvbilde. Farlige tendenser😱😱

Anonymkode: 83cd9...6f4

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stemor, samt at jeg har et særkullsbarn fra før. 

Nå venter vi første felles. 

Har sagt til begge (12 og 18 år) at dette barnet vil få helt andre forutsetninger og oppvekst enn dem, det kan bli sjalusi pga vi foreldre er nå voksne og har det mer stabilt. Denne babyen vil også ha søsken som hn (forhåpentligvis) får mye oppmerksomhet fra.

Men! Aldri i verden om jeg ville behandlet hverken mitt barn fra tidligere eller hans fra tidligere annerledes. 

Min samboer kjøper aldri bare kalender til sitt barn, og jeg passer alltid på å skrive på bilder på insta om hans barn mangler på bilde 

Sånner det bare å inngå samliv med en med barn fra før.

Spiller ingen rolle om de har sin egen familie på morsiden. Utestengelse føles like vondt uansett 

Du har allerede forskjellsbehandlet. Hvorfor i all verden føler du behov for å understreke for to barn at ditt barn vil få helt andre forutsetninger? Hva ønsker du å oppnå med slikt utsagn og hvordan forventer du at. Barn/ungdom skal tolke det?

jaggu meg mange totalt følelseskalde stemødre, inkl TS. Dere holder liv i myten om den onde stemor, skjønnet dere ikke det? Det er rett og slett ikke godt nok!!

Anonymkode: 83cd9...6f4

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeezez...

Tonen her hjemme er lett og ledig. Og hun fikk krampelatter av å tenke på seg selv med noe sånn..

Her hjemme kan vi ha humor på det fordi vi er trygge på hverandre og alle får omsorg og kjærlighet. 

At du absolutt blir så innstendig krenka og krisemaksimerer på andre sine vegne sier jo heller mer om deg...

Men hvorfor kjøpe en slik body i utgangspunktet om ikke for å understreke forskjellen? Ville aldri falt meg inn, særlig i en situasjon med stebarn.Synes ikke du skal uttale deg på vegne av din stedatter hvordan hun opplever dette. At hun lo  viser jo nettopp poenget mitt: Du kan aldri bli pappas favoritt, for en slik body eksisterer jo ikke, så da er det greit å love at hvis jeg finner den så skal du få den. Det minner om «humoren» til en viss annen stemor: Ja SELVSAGT kan du også gå på ballet, Askepott, bare sorter noen kilo linser og erter først og se om du finner en passende kjole, he he.

Anonymkode: 74c2b...9ac

ikkevoksen
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Wow. Er dette troll? Finnes det faktisk så ekle stemødre som deg?

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det, ihvertfall når han har barn fra før. Du kan ikke skrive om historien. Kun de som er modne nok til å akseptere at slik er det ( det vil ofte si folk som selv har barn fra før) burde gå inn i relasjon med en forelder. Det er tydeligvis ikke du. Det er en utrolig barnslig og usympatisk måte å forholde seg til livet på. 

Anonymkode: 74c2b...9ac

ikkevoksen

disney-princess_140977_2.jpg

AnonymBruker

Har du tenkt over hvor mye du fratar barnet ditt et godt forhold med sine søsken? Hva med når du dør? Da kunne hen stått igjen med gode søsken som kunne støtte hen, i stedet ender hen opp alene med halvsøsken som fortsatt bærer på vonde og såre minner. 

Det høres kanskje ut som du sliter med noe? Kanskje har du hatt en vanskelig oppvekst? Foreldrene dine tok ikke godt vare på deg? Det høres ut som om du trenger en terapaut.

Anonymkode: 4cc72...f84

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er IKKE bra. Det er manipulerende ovenfor de andre ungene og det værste er at du syns det er helt ok. Hva om noen hadde gjort dette mot ditt barn?

Anonymkode: e2143...5dd

AnonymBruker

image.png.300ddac7abc744aa528daae9a9d6181a.png

Anonymkode: e2143...5dd