Gå til innhold

Holde tilbake kjærligheten for eget barn pga stebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Anonymkode: 1a282...6c6

Dette bør du jobbe med så det ikke blir synlig for barna. Når jeg fikk barn første gangen kunne jeg ikke begripe hvordan jeg kunne bli like glad i ett barn til. Da vi fikk flere barn kunne jeg ikke begripe at jeg hadde tenkt slik. Det er nok kjærlighet til alle. Mannen din elsker alle barna sine. Hvis du får flere barn, elsker du alle dine. Det må være sårt for mannen din at du ikke ser på hans barn som deres felles familie. Snu det til noe positivt. 

Barnet har mange kjærlige relasjoner rundt seg, søsken, mor og far. Dere er heldige. Inkluder stebarn og tilrettelegg for at de skal vokse opp og knytte bånd. Det gjør du ikke hvis du gjennomfører den eksluderingen du legger opp til i HI. Da skapes det vonde barndomsminner hos stebarn og muligens splid mellom dem og barnet når de blir store. Det er vel ikke det du vil oppnå. 

Anonymkode: ec2fe...a9c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger jo ikke holde tilbake men heller inkludere storesøskene i familien? 

"Lillebror/lillesøster" eller navnet til baby med et hjertesymbol er vel mer en nok tekst for å symbolisere at du er stolt. "Vi er så stolte over vårt nyeste tilskudd i familien" kan være en måte å legge ut bilde av deg far og baby på uten å være stygge med storesøskene. "Den lille søte babyen vår er så heldige som har så snille storesøsken" kan være ord som er gode å høre, det er tross alt en stor omveltning for de også.

Det er en baby, såklart skal du bruke all din tid med den. Men det betyr jo ikke at det trenger å gå utover noen andre. Du kan fortsatt være en god mor og overøse baby med kjærlighet selv om du inkluderer storesøsken i bleieskift, lek, trilling osv. Du kan også vise kjærlighet med annet en "jeg elsker bare deg", baby registrerer ansiktsuttrykk og stemmeleie så om du sier andre fine ting uten å presisere at du liker baby bedre enn de andre.

Hvorfor skal bare et barn få et fint barnerom? Maling og oppussing av bruke møbler trenger ikke være dyrt, men kan være en fin måte å vise at dere også setter pris på de eldste også, selv om dere har fått en ny kjærlighetsbaby. Det høres ut som de trenger litt ekstra oppmerksomhet og kjærlighet fra både deg og far når du har et litt sykelig behov for å prøve å vise at de ikke er en del av kjernefamilien..

Anonymkode: 6e47f...163

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Anonymkode: 1a282...6c6

Det er akkurat slik det skal være. Ville ikke valgt han som mann og far til mitt barn om det er kun det nyeste barnet som er viktig. 

Anonymkode: 6e47f...163

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting. Du må ikke holde igjen kjærligheten din. Det er snakk om både og, ikke enten eller. Du trenger ikke si at du elsker babyen høyest /mest mens de andre barna hører på. Ærlig talt så skjønner jeg ikke helt poenget heller. Føler du at du må holde tilbake kjærlighet hvis du ikke får uttrykt deg på akkurat den måten? Du kan jo si "mamma elsker deg", og ikke "mamma elsker deg MEST". 

Anonymkode: ec2fe...a9c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ord som verdens beste minste gull, elsker deg, verdens beste baby osv. Skryt av søskene og. Er dem i nærheten så sier du feks verdens beste minste gull og der der verdens beste mellomste gull og største gull så peker du på søskene :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du MÅTTE liksom kjøpe den til babyen? Og gni det inn til den eldste?

Anonymkode: 74c2b...9ac

Wow..Du så ikke humoren i det? 

Anonymkode: 22907...ff4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Anonymkode: 1a282...6c6

Hvis det er slik du tenker burde du nok aldri fått barn med en mann som hadde barn fra før! Du visste jo at han hadde barn fra før og de kommer alltid til å være der! Selvsagt er han like glad i sine to første barn som i deres fellesbarn. Det er AKKURAT sånn det skal være. Dersom du får flere barn vil du selvsagt selv oppdage at det går fint an å elske flere barn samtidig, og at det er umulig å velge mellom dem. 

Det er lov å tenke og føle mye, og jeg tror det er menneskelige følelser du kjenner på, TS. Men du kan jobbe med både tanker og følelser, og ikke minst med hvordan du handler. Å ønske at mannen din skal elske sine eldste barn litt mindre, slik at deres fellesbarn blir viktigst - det er jo bare ikke greit. 

Disse storesøsknene skal være en del av deres familie for alltid. Det burde du ha tenkt over før du gikk inn i et forhold med mannen, og før dere fikk barn sammen. De forsvinner ikke, uansett hvor mye du måtte ønske det. Som voksenperson i et barns liv (og det har du valgt å være for dine stebarn) så har man et ansvar for å behandle dem godt og rettferdig, og gi dem gode forutsetninger i livet. Du må akseptere at de er en del av familien, og  oppføre deg som at de er det. 

Anonymkode: 8e1bc...b39

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Anonymkode: 1a282...6c6

Da har du mye å jobbe med

Anonymkode: e2143...5dd

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow..Du så ikke humoren i det? 

Anonymkode: 22907...ff4

Nei. Forklar. Hva er humoren? Det er vel opplagt at det ikke finnes en body med sånn tekst i stor størrelse, så da fikk du gnidd inn hvem som er pappas favoritt. Noe så UTROLIG unødvendig (og harry) som å kjøpe noe sånt.

Anonymkode: 74c2b...9ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å gjøre forskjell ts så skaper du evig konflikt mellom søsknene. Du høres ikke moden nok ut til å være mamma. 

Anonymkode: 66071...964

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Har fått verdens nydeligste baby sammen med en mann som har to barn fra før, og jeg klarer ikke å holde tilbake min kjærlighet til dette barnet. Føler likevel på at man bør "ta seg litt sammen" når man også har stebarn. Så jeg lurer på: 

- Kan jeg legge ut bilde av babyen på facebook/instagram og skrive noe ala "verdens fineste lille skatt bla bla.. "? 

- Kan jeg legge ut bilde av meg, far og babyen og skrive "min lille familie"? 

- Kan jeg kjøpe alt jeg vil til babyen min, ordne et nydelig barnerom osv uten å gjøre det samme til stebarn? 

- Kan jeg bruke "all min tid" med babyen, og fortelle hvor glad jeg er i henne mens stebarna er her? At jeg elsker henne mest i verden.. 

Føler jeg må ta så masse hensyn som folk slipper å ta når de får sin førstefødte. Det har egentlig blitt verre med stebarn etter jeg fikk min egen. Er det normalt å kjenne på dette? 

Anonymkode: 1a282...6c6

Har kanskje ikke så mye med kjærlighet å gjøre dette her:?

 

"- Kan jeg legge ut bilde av babyen på facebook/instagram og skrive noe ala "verdens fineste lille skatt bla bla.. "? 

- Kan jeg legge ut bilde av meg, far og babyen og skrive "min lille familie"? 

- Kan jeg kjøpe alt jeg vil til babyen min, ordne et nydelig barnerom osv uten å gjøre det samme til stebarn?"

 

Men ja, du kan bruke all din tid på å være glad i babyen din, såklart. Men dårlig gjort om du ikke viser noen form for kjærlighet til de andre barna også, spesielt om dette varer i mange år.

Anonymkode: 938d2...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Anonymkode: 1a282...6c6

Tenk om det blir slutt med deg, og han får en ny kone og nye barn, og da slutter han å elske barnet deres like høyt, og elsker det nye barnet med den nye kona høyest. Er ikke det trist?

Anonymkode: e7e9f...2d1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Anonymkode: 1a282...6c6

Saw dine/deres barn er viktigere enn de barna han har fra for?

Anonymkode: b1699...c12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjærlighet er ikke kake. Det blir ikke mindre til en unge selv om man får en unge til. 

Anonymkode: 42a1d...d59

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at selvsagt kan du vise at du er glad for den lille på sosiale medier. Alle som får nye beibiser tar litt av :)

Ut over det handler det om balanse og inkludering. Det kan ikke bare være bilder av den lille, det må også være bilder og fine ord om de andre, sammen og alene. Det handler ikke om at du skal holde tilbake kjærlighet, men mer at du skal smøre ut kjærligheten du har over flere. Selv om du kanskje føler at du elsker dem mindre, så skal ikke DE føle det. For det er ingen ok følelse å ha. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Forklar. Hva er humoren? Det er vel opplagt at det ikke finnes en body med sånn tekst i stor størrelse, så da fikk du gnidd inn hvem som er pappas favoritt. Noe så UTROLIG unødvendig (og harry) som å kjøpe noe sånt.

Anonymkode: 74c2b...9ac

Jeezez...

Tonen her hjemme er lett og ledig. Og hun fikk krampelatter av å tenke på seg selv med noe sånn..

Her hjemme kan vi ha humor på det fordi vi er trygge på hverandre og alle får omsorg og kjærlighet. 

At du absolutt blir så innstendig krenka og krisemaksimerer på andre sine vegne sier jo heller mer om deg...

Anonymkode: 22907...ff4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker kanskje at jeg har ekstra behov for å vise mitt barn kjærlighet på den måten, fordi kjæresten har barn fra før. Jeg vil at vårt barn skal være den viktigste for oss begge. Synes det er sårt at kjæresten er like glad i to andre barn. Ts 

Anonymkode: 1a282...6c6

Du tuller nå?

Anonymkode: 22907...ff4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller nå?

Anonymkode: 22907...ff4

Nei. Vet selv det er grusomt å tenke slikt, men jeg gjør det og kjæresten vet det. Alt han opplever med meg må bety mest for han. 

Anonymkode: 1a282...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Vet selv det er grusomt å tenke slikt, men jeg gjør det og kjæresten vet det. Alt han opplever med meg må bety mest for han. 

Anonymkode: 1a282...6c6

Du burde gå i terapi.. Tenk hvor jævlig du gjør det for barna hans? De kommer til å hate deg, samt få alvorlig utfordringer med selvfølelsen.. Du skulle blitt fillerista.. Og mannen din også om dette er noe han syns er okei...

Anonymkode: 22907...ff4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer også til å hate sitt nye søsken... Du aner ikke hva du setter igang som er livslang konsekvens for så mange...

Anonymkode: 22907...ff4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...