Gå til innhold

Mamma ønsker å prøve akrylmaling (gavehjelp!)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma har lenge snakket om at hun har lyst til å prøve seg på maling, men hun kvier seg for å betale flere tusen for å starte på kurs (det billigste kurset jeg har funnet her i nærheten koster 2000kr og da må man kjøpe alt utstyr selv utenom...!). Jeg tenkte kanskje jeg kunne hjelpe henne litt i julegave! Har noen tips til gode bøker for en nybegynner? Tenkte å kjøpe noen lerret og maling og slikt fra Søstrene Grene til å begynne med, har hørt det er OK kvalitet. Hva er must å ha med?

Hun er ikke veldig god på data og teknologi, så nettkurs og sånt kan være vanskelig, men tar gjerne imot tips om det også :)

 

Anonymkode: 4b47b...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En lærer mye av Bob Ross. Ligger på YouTube :)  Det er bare til å spille av videoen og krever ikke gode digitale ferdigheter.

Anonymkode: 6960f...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En lærer mye av Bob Ross. Ligger på YouTube :)  Det er bare til å spille av videoen og krever ikke gode digitale ferdigheter.

Anonymkode: 6960f...98d

Altså... Mamma har ikke en smarttelefon engang. Hun har min gamle laptop som hun bruker til nettbank; jeg har skrevet en detaljert steg for steg-forklaring som hun fortsatt bruker hver gang for å komme seg inn på nettbanken. Så å søke opp videoer på youtube er faktisk vanskelig for henne 😂 Om det er et spesifikt lagt opp kurs kan jeg vurdere å skrive en guide på det også for henne, men å bare skulle rote rundt på YT er dessverre hakket vanskelig :)

Anonymkode: 4b47b...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensler

Sånn man pensler over etter at bildet har tørket, så det holder seg (mod podge?)

Anonymkode: 832a5...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå da, du kan ikke undervurdere læreviljen til din mor, så lenge du finner motivasjonen. Min bestemor på 86 lærte seg å bruke youtube, dog på ipad, da hun fant ut at der kunne hun søke opp og høre på gamle glemte sanger.

du kan hjelpe henne på vei, ved å installere chrome på maskinen, legge ikon synlig på arbeidsbord, lagre youtube som startside. Da åpner det seg youtube med engang du trykker på den ikonen. 

Og lage bruker og logge inn (huske passord i chrome) og da søke opp relevante videoer og lagre de i spillelister. "Subscribe" på kunstnere som kjører vlogs. 

Anonymkode: 8b9b3...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...